NASA a descoperit un El Dorado în spaţiu. Asteroidul valorează 10.000 de cvadrilioane de dolari

• NASA a descoperit un asteroid alcătuit aproape integral din metal
  • Psyche e considerat un nucleu al unui vechi planetoid din sistemul solar
  • Valoarea planetoidului a fost estimată la 10.000 de cvadrilioane de dolari
Imaginea articolului NASA  a descoperit un El Dorado în spaţiu. Asteroidul valorează  10.000 de cvadrilioane de dolari

NASA a dat lovitura. Telescopul Hubble a descoperit un asteroid cu o valoare imensă în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter.

Asteroidul, numit Psyche, măsoară cam 226 de kilometri în diametru şi, spre deosebire de alţi asteroizi, nu este foramat nci din gheaţă, nici din piatră. Este format aproape integral din metal, în cea mai mare parte din fier şi nichel.

Henry Stone şi David Oh, de la Jet Propulsion Laboratory au o ipoteză interesantă cu privire la asteroid.

Henry Stone, manager la JPL, a spus: ”Credem că este o rămăşiţă din nucleul unui planetoid care s-a format în cele mai timpurii etape ale formării sistemului solar.

David OH, inginer de sistem, a precizat: ” Şi după ce acest planetoid a început să se formeze, cu nucleul metalic în interior, s-a cicnit cu alte corpuri, care au eliminat învelişul de piatră şi au lăsat numai nucleul. Să-l explorăm, putem să învăţăm despre el şi putem deveni o parte din ceva mult mai mare decît noi sau planeta noastră. Vom vedea lucruri noi vizitând o lume din metal”.

Datorită dimensiunilor şi compoziţiei, valoarea asteroidului a fost estimată la 10.000 de cvadrilioane de dolari, adică de 10.000 de ori valoarea economiei Pământului, aşa că programarea unei misiuni către Psyche a venit ca ceva firesc.

Lindy Elkins Tanton, Arizona State University,  a declarat: ”Psyche ne dă ocazia să studiem un nucleu în singurul mod în care rasa umană o poate face. Şi va fi primul obiect metalic pe care umanitatea îl va vizita

Sonda Discovery Mission Psyche va pleca în 2022 propulsată de o rachetă Falcon Heavy de la SpaceX. Primul contact cu asteroidul e programat să aibă loc în 2026, după care vom afla care e compoziţia dar şi valoarea exactă a lui Psyche. Dar nu acesta este scopul final, spune David Oh.