(P) dm drogerie markt lansează cel mai mare mesh pictat din România, la Timişoara

dm drogerie markt a lansat, la începutul lunii februarie 2023, o campanie care promovează inspiraţia venită din artă. În cadrul acesteia, artistul Flaviu Roua a realizat, la Timişoara, cea mai mare pictură pe mesh din România, folosind vopsele ecologice, care purifică aerul. Lucrarea are 780 mp şi este formată din două portrete a câte 19 metri înălţime. Este expusă pe clădirea Pasmatex, un loc emblematic pentru arta stradală din Timişoara.

203 afișări
Imaginea articolului (P) dm drogerie markt lansează cel mai mare mesh pictat din România, la Timişoara
Cu scopul de a inspira şi de a susţine creativitatea atunci când vorbim despre machiaj, frumuseţe şi stil de viaţă, dm drogerie markt a lansat o campanie dedicată inspiraţiei provenite din artă. În cadrul acesteia, brandul a apelat la renumitul artist Flaviu Roua, pentru a crea împreună cea mai mare lucrare de artă stradală realizată pe mesh pictat, care absoarbe particulele poluante şi dioxidul de carbon din atmosferă, curăţând aerul.
 
Implicarea lui Flaviu Roua în această campanie a fost un pas firesc, artistul fiind cunoscut deja pentru lucrările de mari dimensiuni pe care le creează, dar şi pentru pasiunea lui de a picta chipuri feminine, abordând un stil aparte şi jucându-se cu mai multe stiluri. ”Am adăugat o pată de culoare feminităţii. Nu găsesc altceva ce pot pune la acelaşi nivel cu frumuseţea în afară de feminitate. Latura feminină este caldă, fină, elegantă. Inclusiv liniile haotice şi îmbinarea abstractului cu portretul sunt strâns legate de sentimentul feminin pe care am ales să îl transmitem în cadrul campaniei, într-un stil apropiat de tendinţele actuale ale artei”, detaliază artistul.
 
 
”Am colaborat foarte bine cu Flaviu, căruia îi apreciez mult arta. M-am implicat activ în acest proiect, alături de echipă, pentru că este aproape de valorile pe care le am, dar şi pentru că am simţit că, prin intermediul lui, transmitem un mesaj care încurajează explorarea şi curajul de a descoperi noi surse de inspiraţie atunci când vine vorba despre machiaj, dar şi despre un stil de viaţă armonios. Compania noastră se implică tot mai mult în comunitate, prin acţiuni sustenabile. În 2023 Timişoara este Capitală Culturală Europeană. Prin campania lansată luna aceasta şi, implicit, lucrarea realizată de Flaviu Roua în cadrul ei, dorim să manifestăm sprijinul faţă de oraş. Suntem deschişi în a susţine acest moment important în istoria Timişoarei şi dorim să ne implicăm în mod activ, în acord cu valorile companiei şi cele ale oraşului, în manifestările care se vor desfăşura pe parcursul anului”, completează Cristian Crişan, director executiv dm drogerie markt România.
 
 
Realizarea tehnică a proiectului a fost o provocare în sine. Orice lucrare de dimensiuni mari este mai dificilă, iar atunci când se abordează metode inovatoare de lucru, pot apărea pe parcurs o mulţime de situaţii neprevăzute. Artistul a folosit în mare parte trafaletul, conturând detaliile cu aerosoli - adică spray -, însă datorită faptului că toată lucrarea a fost realizată la orizontală, apoi ridicată pe clădire, procesul de creaţie a presupus mult mai multă muncă decât în cazul unei lucrări pictată direct pe perete.
 
”Am folosit tehnica wet-on-wet, cu trafaletul cu coadă telescopică. Asta mi-a permis să pot face un transfer foarte fin între nuanţe, fără a lăsa urme vizibile între straturi. La final am folosit aerosoli, spray-uri - cum spunem în limbaj liber - pentru accentele de umbre şi lumini.
 
Datorită condiţiilor meteo am ales să lucrăm în interiorul clădirii Pasmatex şi să ridicăm apoi mesh-urile pe clădire. Vorbim despre două părţi de câte 19 metri înălţime, care împreună formează lucrarea expusă, vizibilă din două laturi ale clădirii. În acest moment, este cea mai mare lucrare pe mesh pictat din România. Are 780 mp. Ca tehnică, pentru că a fost realizată la interior şi apoi expusă afară, a însemnat să lucrez pe părţi mici de câte patru sau cinci metri lungime, fără a avea niciodată în timpul procesului de creaţie o imagine de ansamblu asupra lucrării. Am luat fiecare bucată pe rând, am dat tot, pe fiecare centimetru pătrat, sperând că va ieşi ceea ce ne doream cu toţii”, povesteşte Flaviu Roua, artistul care a creat lucrarea.
 
În realizarea lucrării au fost folosite, parţial, vopsele pe bază de apă, pentru a-i conferi o rezistenţă mai mare la factorii de mediu. De asemenea, a fost folosită vopseaua Airlite, care conţine pigmenţi biocomponenţi. Aceştia preiau o parte din dioxidul de carbon din atmosferă şi îl transformă în oxigen, poate elimina sursele de poluare atunci când este folosită în interior şi reflectă lumina solară dacă este folosită în exterior. Vopseaua poate fi folosită exclusiv de către profesionişti, deoarece trebuie aplicată într-un timp foarte scurt, reprezentând o adevărată provocare pentru artist, după cum mărturiseşte chiar el.
 
”A fost un proiect dificil de realizat, dar şi cu multă satisfacţie la final, când l-am văzut gata. Au fost momente în care m-am pus la îndoială pe mine, capacităţile mele de artist. Apoi mi-am spus că dacă fac bine fiecare parte, din aproape în aproape, n-are cum să nu iasă ok. Când au venit mesh-urile desfăşurate, la final, am fost foarte emoţionat. N-au întârziat să apară reacţiile. Mă bucur foarte mult că am avut ocazia să mă implic alături de dm drogerie markt în proiectul care îmbină frumuseţea cu arta”, completează Flaviu Roua.
 
Flaviu Roua este un artist specializat pe tehnica de aerosol-aerografie încă din 2008, preferând lucrările de mari dimensiuni realizate pe pereţii clădirilor din diverse oraşe. Este parte a mai multor premiere şi lucrări care poartă titlul de ”cele mai mari” sau ”cele mai complexe” din ţară. Pasionat de portrete feminine şi lucrul cu linii şi culori contemporane, Flaviu îşi doreşte să pună în valoare arta murală în ”galeria” contemporană. 
 
Compania dm drogerie markt a fost înfiinţată în 1973, iar în România, lanţul de magazine este prezent de 15 ani, timp în care a evoluat constant, a venit cu schimbări şi îmbunătăţiri, fiind în continuă expansiune, cu 1349 de angajaţi şi 130 de magazine active.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici