• O sondă spaţială Nasa a "atins" oficial Soarele, plonjând în atmosfera solară neexplorată cunoscută sub numele de coroană.
  • Sonda Parker explorează coroana pentru a-i ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine exploziile solare care pot afecta viaţa pe Pământ.
  • Oamenii de ştiinţă au anunţat vestea marţi, în timpul unei reuniuni a Uniunii Geofizice Americane.
Imaginea articolului VIDEO O sondă spaţială Nasa a "atins" Soarele. Explorarea coroanei îi va ajuta pe cercetători să înţeleagă mai bine exploziile solare

Sursa foto: Twitter

Sonda solară Parker a trecut prin coroană în aprilie, în timpul celei de-a opta apropieri de Soare a navei spaţiale. Oamenii de ştiinţă au declarat că a fost nevoie de câteva luni pentru a primi datele şi apoi de alte câteva luni pentru a le confirma.

Nour Raouafi, cercetător al proiectului la Universitatea Johns Hopkins, a descris ştirea ca fiind "fascinant de interesantă".

Deoarece Soarele nu are o suprafaţă solidă, coroana este locul unde se desfăşoară acţiunea. Explorarea de aproape a acestei regiuni cu intensitate magnetică îi poate ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine exploziile solare care pot interfera cu viaţa de pe Pământ, potrivit The Guardian.

Lansat în 2018, Parker se afla la 13 milioane de kilometri de centrul Soarelui când a traversat pentru prima dată graniţa neregulată şi neuniformă dintre atmosfera solară şi vântul solar de ieşire. Nava spaţială s-a scufundat şi a ieşit din coroană de cel puţin trei ori, fiecare dintre ele fiind o tranziţie lină, potrivit oamenilor de ştiinţă.

„Prima şi cea mai dramatică dată am stat sub ea timp de aproximativ cinci ore... Acum s-ar putea să vă gândiţi că cinci ore nu înseamnă mare lucru", a declarat Justin Kasper de la Universitatea din Michigan pentru reporteri. Dar el a precizat că Parker s-a mişcat atât de repede încât a acoperit o distanţă imensă în acest timp, străbătând cu peste 100 de kilometri pe secundă.

Coroana a părut mai prăfuită decât se aştepta, potrivit lui Raouafi. Viitoarele excursii coronale îi vor ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine originea vântului solar, a spus el, precum şi modul în care acesta este încălzit şi accelerat în spaţiu.

Datele preliminare sugerează că Parker a pătruns, de asemenea, în coroană în timpul celei de-a noua apropieri din luna august, dar oamenii de ştiinţă au declarat că sunt necesare mai multe analize. Luna trecută a făcut a zecea apropiere de Soare.

Parker va continua să se apropie tot mai mult de Soare şi să se scufunde tot mai mult în coroană până la marea sa orbită finală din 2025.

Cele mai recente descoperiri au fost publicate şi de American Physical Society.