Vulcanii de pe Venus, activi în continuare

Datele ştiinţifice transmise de sonda europeană Venus Express sugerează faptul că vulcanii de pe planeta Venus sunt în continuare activi, informează bbc.co.uk.

Imaginea articolului Vulcanii de pe Venus, activi în continuare

Vulcanii de pe Venus, activi în continuare (Imagine: NASA)

Scurgerile relativ recente de lavă au fost identificate la suprafaţa planetei cu ajutorul instrumentelor de la bordul sondei Venus Express, care foloseşte razele infraroşii.

Aceste scurgeri de lavă au o compoziţie chimică diferită de materialul din care este compusă suprafaţa din zonele învecinate.

Oamenii de ştiinţă de la Jet Propulsion Laboratory din California, un laborator al NASA, spun, într-un studiu publicat în revista Science, că aceşti vulcani au erupt în urmă cu 2,5 milioane de ani şi că este foarte posibil ca aceste zone să fie în continuare active.

Existenţa unor vulcani activi pe Venus constituie o chestiune larg dezbătută în ultimii ani de oamenii de ştiinţă.

Cercetătorii au afirmat că o planetă moartă din punct de vedere geologic ar trebui să prezinte mult mai multe cratere provocate de meteoriţi. Anumite procese de pe Venus au remodelat însă suprafaţa acestei planete.

Oamenii de ştiinţă consideră că vulcanii sunt responsabili de aceste remodelări ale scoarţei, chiar dacă rezultatele apar într-un ritm destul de lent.