Tinerii din LUMEA NOUĂ. O campanie despre deschiderea pe care câţiva oameni o au pentru a schimba România

Ciuc România a lansat Campania Lumea Nouă, iar împreună cu agenţia de presă Mediafax şi-au propus să identifice românii care au pornit motorul schimbării în România. În acest scop, am demarat o campanie în care să popularizăm succesul unor tineri creativi care inovează frumos, conştiincioşi şi ambiţioşi să producă schimbare în lumea din jurul nostru şi să se lupte cu ceea ce este cel mai greu, cu mentalitatea. Scopul lor este în aceeaşi măsură important, precum, la fel de valoroasă, este şi modalitatea prin care îl ating, în totală armonie cu mediul şi cu oamenii din jur.

Share pe Facebook 3176 afişări

Generaţia de tineri din Lumea Nouă

Cu un lucru am căzut de acord. Toţi vrem ca lucrurile să se mişte, să se schimbe în jurul nostru, însă efortul uneori ne copleşeşte şi ne inhibă dorinţa de a porni la drum. De aceea, vrem să ştim cum au procedat alţii, dacă există alţii care împing România pe alt drum. De aici a pornit demersul nostru jurnalistic, de la a-i căuta şi a-i face cunoscuţi publicului larg pe cei care după luni, ani de zile, au reuşit să creeze, să găsească o soluţie pentru a le face altora viaţa mai uşoară şi au creat căi, au rupt bariere comunicaţionale sau au realizat chiar instrumente pentru a înlesni accesul la lucrurile inaccesibile. 

Oare ce "văd" nevăzătorii? La această întrebare a încercat să răspundă Tudor Popa, fondator al proiectului Oculus Mitra, o pereche de ochelari ce permit nevăzătorilor să distingă şi să aprecieze distanţele. Cu această întrebare în minte, Tudor Popa a găsit un răspuns. Invenţia lui, pe care o desăvărşeşte în prezent, va ajuta persoanele nevăzătoare să treacă mai uşor peste problemele pe care le întâmpină zilnic: să aprecieze distanţele şi să identifice obstacolele, pentru a se deplasa în siguranţă.

Ne-am propus să-i găsim nu doar pe cei care inovează în România din dorinţa de a aduce bucurie celor cu care soarta a fost mai puţin darnică şi să le afle poveştile de viaţă. Ne-am propus să găsim caractere puternice, luptători cu propriile limite pentru a şi le depăşi. Chiar dacă uneori succesul lor este unul sportiv, individual, satisfacţia este a noastră, de mândrie, de apartenenţă la sentimentul de reprezentare naţională. 

La 21 de ani, Cristina Laslo este una din cele mai interesante sportive din România. Dincolo de valoarea incontestabilă, recunoscută deja la nivel mondial, jucătoarea din Cluj are charismă, are stil, reprezintă deja un exemplu pentru fetiţe. O altă sportivă, Mălina Călugăreanu, a cucerit titlul mondial la floretă, cu o armă secretă: tenacitatea.

I-am căutat pe tinerii conquistadori în social media, pe facebook, pe twitter în comunităţi strânse în jurul unui proiect, a unei idei, pentru că, în cea mai mare parte, aceştia nu doresc să-şi facă renume dintr-un lucru pe care ei îl consideră firesc. Însă, informarea despre felul în care şi-au atins obiectivul şi mobilizarea pe care o pot genera după ce şi alţi oameni află despre faptele lor, îi determină să-şi deschidă sufletele. 

O altă figură reprezentativă pentru generaţia din Lumea Nouă este Cristina Hurdubaia. Ea a renunţat la presă şi s-a dedicat proiectelor prin care vrea să ajute cât mai mulţi oameni, de la copii nevoiaşi la oameni ai străzii. Cristina a creat comunitatea "Împreună rezistăm" şi "Copacul cu haine", care au adus bucurie în viaţa a sute de oameni.

Trei absolvenţi de facultate s-au apucat de prelucrat lemnul pe care alţii îl aruncă şi l-au întors de la groapa de gunoi, înapoi în casele oamenilor. Ei fac, într-un atelier mic, mobilă din materiale reciclate. Şi au pornit la lucru cu oameni pe care i-au format, care nu aveau un loc de muncă, iar acum aceştia sunt apreciaţi peste hotare şi lucrează în străinătate pentru nume mari în domeniu.

Am pornit în navigarea noastră în oceanul informaţional de la small către large, de la individual, particular către general, de la realizările a câtorva persoane, sau chiar mai puţin, de la succesul deţinut de un singur om, ca la final câştigul să fie al comunităţii. Ce îi distinge pe aceşti oameni? Particularitatea celor din Lumea Nouă este că, atunci când şi-au proiectat ţinta pe care şi-au propus să o atingă, au luat ca reper un vis nu au avut nici cea mai mică idee dacă îl pot transforma în realitate, s-au aruncat în imprevizibil pentru a-l face previzibil şi tangibil.

Lumea Nouă este despre o nouă cultură, un nou spirit de viaţă, despre revoluţia pe care o mână de oameni o pregătesc prin creaţiile lor, puse la dispoziţia celorlalţi. Lumea Nouă este compusă din români creativi, care fac cercetare din plăcere, care iubesc tehnologia şi care lucrează zile şi nopţi pentru o idee, aşa cum Edison şi-a dedicat întreaga viaţă ca să descopere becul, un lucru pe care acum în considerăm mărunt, dar care a dus la evoluţia explozivă a întregii lumi.

Ciuc România a lansat Campania Lumea Nouă, iar împreună cu Mediafax vă prezintă un serial despre creaţiile şi poveştile de succes ale acestor oameni. Ne-am propus să descoperim figuri de tineri autentici, dinamici şi activi social, din zona new-wave care ridică în mod accelerat o altfel de societate. 

Rolul Mediafax în Lumea Nouă a fost să descopere oameni noi care revoluţionează societatea recreînd-o pe alte criterii decât cele de acum. Vrem să dezvăluim această lume, să ne bucurăm de ea împreună. Lumea Nouă are nevoie de un impuls pentru a fi expusă publicului.

În vremurile actuale, caracterizate de o continuă schimbare, Ciuc a reuşit să-şi păstreze autenticitatea şi să rămână conectat la prezent. Ciuc este brandul unei generaţii fără etichete, liberă, neconvenţională, deschisă şi progresivă. Dedicat oamenilor reali, cu povestiri autentice şi viitor inovator, Ciuc susţine Lumea Nouă.

 

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici