ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Campania electorală pe Facebook se intensifică, Victor Ponta este cel mai eficient

Candidaţii la Preşedinţie şi-au intensificat activitatea pe Facebook în săptămâna 15-21 septembrie, în special Monica Macovei, cele mai bune rezultate obţinându-le în continuare Victor Ponta, care are o activitate eficientă.

1348 afişări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Campania electorală pe Facebook se intensifică, Victor Ponta este cel mai eficient

ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Campania electorală pe Facebook se intensifică, Victor Ponta este cel mai eficient

Potrivit analizei, în a treia săptămână a lunii septembrie primii cinci prezidenţiabili au avut în total 201 postări, care au însumat peste jumătate de milion de like-uri (503.622) şi 41.031 share-uri. În săptămâna precedentă prezidenţiabilii au avut în total 155 postări, care au strâns 311.885 de like-uri şi 22.692 de share-uri.

În săptămâna 15-21 septembrie pagina lui Victor Ponta a depăşit 500.000 de fani şi a Elenei Udrea 200.000 de fani, creşteri însemnate având şi Monica Macovei şi Klaus Iohannis, care însă au pornit de la o bază mică.

Ponta conduce topul prezidenţiabililor pe Facebook în săptămâna 15-21 septembrie, având 56 de postări pe wall-ul său, cu 6 în plus faţă de săptămâna precedentă, dar care au avut o eficienţă mult mai mare, strângând 264.871 like-uri, 20.596 de comentarii şi 15.844 share-uri. Cu cele 50 de postări din săptămâna precedentă, Victor Ponta adunase 140.309 like-uri, 8.039 de comentarii şi 10.424 share-uri.

Ponta este urmat în top de Monica Macovei, cu 55 postări, 60.927 like-uri, 4.034 comentarii şi 9.748 share-uri, Klaus Iohannis, cu 35 de postări, 99.619 like-uri, 3.408 comentarii şi 7.029 share-uri, Elena Udrea - 31 postări, 77.026 like-uri, 4.411 comentarii şi 7.902 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu - 12 postări, 1.179 like-uri, 74 comentarii şi 163 share-uri.

Săptămâna precedentă Klaus Iohannis avea 35 de postări, 83.317 like-uri, 2.684 comentarii şi 5.216 share-uri, Monica Macovei - 31 postări, 36.764 like-uri, 2.776 comentarii şi 3.784 share-uri, Elena Udrea - 18 postări, 49.358 like-uri, 2.347 comentarii şi 2.979 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu - 11 postări, 962 like-uri, 270 comentarii şi 100 share-uri.

Astfel, evoluţia numărului de like-uri faţă de săptămâna precedentă arată creşteri la toţi candidaţii, ordinea fiind: Victor Ponta - 47%, Monica Macovei - 40%, Elena Udrea - 36%, Călin Popescu Tăriceanu - 18% şi Klaus Iohannis - 16%.

Dintr-un total de 503.622 like-uri, Victor Ponta are 52,6%, Klaus Iohannis - 19,8%, Elena Udrea - 15.3%, Monica Macovei - 12,1%, Călin Popescu Tăriceanu - 0,2%.

La numărul mediu de like-uri pe postare, topul este condus de Victor Ponta - 4.730, Klaus Iohannis - 2.846, Elena Udrea - 2.485, Monica Macovei - 1.108 şi Călin Popescu Tăriceanu - 98.

În ceea ce priveşte analiza conţinutului, dintr-un total de 56 de mesaje distribuite pe pagina lui Victor Ponta, 24 de postări au fost declaraţii politice şi alte 12 au făcut referire la candidatura sa la funcţia de preşedinte. Nu au fost uitate nici evenimentele sportive cărora li s-au alocat 7 postări şi nici începutul noului an şcolar căruia i-au revenit 4 postări. Deşi numai 2 postări au făcut explicit referire la propria familie, acestea s-au dovedit a fi printre cele mai productive din punct de vedere al impactului. Ca de obicei, echipa lui Victor Ponta a căutat să acopere majoritatea evenimentelor ce ar putea fi valorificate mediatic, astfel în alte 7 postări fiind abordate diverse aspecte ale actualităţii. În acest context, Ponta nu uită să adreseze un mesaj de felicitări fostului partener de alianţă Crin Antonescu, cu ocazia împlinirii de către acesta a vârstei de 55 de ani. Cea mai apreciată postare a lui Victor Ponta a fost o fotografie din 20 septembrie, în care cei doi copii ai săi îi urează "La mulţi ani!" cu ocazia zilei de naştere. Această postare i-a adus lui Ponta nu mai puţin de 33.802 aprecieri, 4.765 comentarii şi 722 distribuiri. Un aspect interesant al comunicării lui Victor Ponta pe Facebook este încercarea de a grupa mesajele după "hashtag-uri". Principalele hashtag-uri întâlnite în această săptămâna fiind: #Ponta, #România, #MandriCaSuntemRomani şi #RomaniaPuternica. Sursa cea mai citată în mesajele lui Ponta a fost romaniatv.net, alte surse citate fiind mediafax.ro, agerpres.ro, wtafinals.com, ştiri.tvr.ro, ziare.com. Din punct de vedere al conţinutului mesajele sunt dominate de promisiuni electorale: "...mă angajez să fiu primul care da exemplul de toleranţă...", "...preşedinte care poate să înlesnească dialogul şi să construiască...", "...vreau să fiu preşedintele românilor care sunt împreună ...".

Cu 55 de postări Monica Macovei este săptamana trecută cu numai o postare în urma lui Victor Ponta. În economia comunicării Monicăi Macovei, 24 de mesaje abordează teme specifice campaniei electorale şi 12 sunt declaraţii politice în care nici un adversar politic nu scapă neatacat. Alte 7 mesaje fac referire la vizite în ţară şi participări la diferite emisiuni radio şi TV. Adresându-se în mare măsură celor tineri, 5 postări sunt rezervate problemelor legate de educaţie. Mesajul cel mai apreciat de către fanii Monicăi Macovei este un atac la adresa lui Victor Ponta în care este criticată "Grandioasă lansare a campaniei lui Ponta într-o ţară sărăcită de corupţie ...". Acest mesaj i-a adus 3.505 aprecieri 456 de comentarii şi 2.434 de distribuiri. Cele mai citate surse au fost youtube.com, kmkz.ro şi macoveipresedinte.ro.

Klaus Iohannis a postat în săptămâna 15-21 septembrie 35 de mesaje dintre care 20 au fost declaraţii politice, 9 au fost relatări de la vizite în teritoriu şi două postări au făcut referire explicită la candidatura sa la funcţia de Preşedinte. Abordări tangenţiale la poziţia de candidat au fost conţinute şi în declaraţiile politice. Alte 4 mesaje au făcut referire la diverse alte evenimente. Anunţul depunerii candidaturii este mesajul care a atras în cea mai mare măsură atenţia fanilor, acesta contorizând 7.986 de aprecieri, 439 de comentarii şi 505 distribuiri. Conţinutul comunicarii este abstract şi eterogen, expresia "alături de colegi" părând să aibă cea mai mare semnificaţie în economia mesajului lui Iohannis.

Dintre cele 31 mesaje distribuite de Elena Udrea, 11 postări au relatat diverse vizite în ţară, 6 postări au fost declaraţii politice cu atacuri la principalii adversari politici şi alte 6 mesaje au vizat acţiuni de campanie. Nu ai lipsit evenimentele de actualitate, cum ar fi începerea noului an şcolar, căruia i-a acordat atenţie în 3 postări şi sărbătoarea de Sfânta Sofia menţionată într-o postare. Cel mai apreciat mesaj de către fanii Elenei Udrea a fost cel al strîngerii a 200.000 de fani pe pagină de Facebook, mesaj însoţit de fotografia autoarei. Această postare a strîns în total 11.430 de aprecieri, 466 comentarii, dar numai 39 de distribuiri. Cea mai citată sursă în mesajele postate de Udrea a fost youtube.com, alături de mediafax.ro, adevărul.ro, hotnews.ro. Identificându-şi cu precizie targetul, Elena Udrea abordează în mesajele sale probleme concrete legate de locurile de muncă şi mai ales de agricultură: "...aceştia nu au nici pe departe sprijinul pe care l-ar merita...” (n.r. agricultorii),"„... agricultura va fi una dintre prioritaţile economice ale viitorului ...".

Călin Popescu Tăriceanu a avut în săptămâna precedentă 12 postări pe Facebook, dintre care 5 declaraţii politice, 2 referitoare la participări la emisiuni televizate şi 2 relatări de la vizite în ţară. În alte 2 postări Tăriceanu face referire la educaţie şi la "Zilele Bucureştiului", iar prin intermediul unei postări transmite un mesaj de felicitări Regelui. Cea mai populară postare a lui Tăriceanu este urarea adresată Regelui cu prilejul împlinirii a 91 de ani. Postarea a strâns 129 de aprecieri 8 comentarii şi 31 de distribuiri. Deşi canditat la Şreşedenţie, conţinutul mesajului lui Călin Popescu Tăriceanu este orientat cu precădere pe calitatea sa de preşedinte al Senatului.

Evoluţia numărului de fani faţă de săptămâna anterioară arată creşteri la toţi prezidenţiabilii: Monica Macovei - 11,2%, Klaus Iohannis - 8%, Victor Ponta - 4,2%, Elena Udrea - 2,8%, Călin Popescu Tăriceanu - 1,1%.

În ceea ce priveşte asumarea mesajului de către fani, cel mai bine stă Monica Macovei, 12% dintre dintre fani distribuind mesajele acesteia. Urmează în top Klaus Iohannis - 3%, Victor Ponta - 2%, Elena Udrea - 2%, Calin Popescu Tăriceanu - 1%.

Evoluţia numărului de fani în ultimele cinci săptămâni arată o creştere mare la Klaus Johannis, care tot nu o depăşeşte pe Elena Udrea şi are de peste trei ori mai puţini ca Victor Ponta. Monica Macovei înregistrează la rândul său o creştere mai accentuată a numărului fanilor, dar are de patru ori mai puţini ca Elena Udrea. Victor Ponta depăşeşte 500.000 de fani şi Elena Udrea 200.000, dar ei au de mai mult timp activitate intensă pe Facebook. În topul fanilor conduce Victor Ponta - 508.742, urmat de Elena Udrea - 203.530, Klaus Iohannis - 161.707, Monica Macovei - 54.798, Călin Popescu Tăriceanu - 14.250.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici