Băsescu: Prezenţa mea în Parlament e legată strict de revizuirea Constituţiei. Vezi declaraţiile preşedintelui în plenul Parlamentului

Preşedintele Traian Băsescu a precizat, luni, că prezenţa sa în Legislativ este legată "strict" de propunerea de revizuire a Constituţiei, menţionând totodată că lasă Parlamentului libertatea de a face modificări în proiectul trimis de el. Băsescu a adăugat că este "un gest obligatoriu" să se prezinte în Parlament pentru a prezenta câteva elemente ale proiectului de revizuire a legii fundamentale.

2323 afişări
Imaginea articolului Băsescu: Prezenţa mea în Parlament e legată strict de revizuirea Constituţiei. Vezi declaraţiile preşedintelui în plenul Parlamentului

Băsescu: Prezenţa mea în Parlament e legată strict de revizuirea Constituţiei (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)

  • Haideţi să lăsăm ţara să respire. Este o propunere pe care v-ofac. Ştiu că nu vă arde de asta, aţi avut o sesiune grea, plecaţiîn vacanţă, dar poate în vacanţă vă gândiţi şi, în septembrie, cândne vedem, găsim o soluţie comună să destrămăm plasa asta care apasăpe toate comunităţile

  • Nu voi considera reorganizarea administrativă ca un obiectivabandonat chiar dacă acum, majoritatea nu are un consens politic.Organizarea administrativă este necesară

  • Reorganizarea administrativă este necesară. Este nepopularăpentru că foarte mulţi profită spunând: Vrei să nu mai ai judeţultău? Vrei să rămâi pe drumuri?. Nu-i ia nimeni conturul judeţului,dar hai să-i luăm consiliul judeţean

  • Trebuie să depolitizăm administraţia şi pilonii politizăriiadministraţiei locale sunt consiliile judeţene

  • Trebuie să lăsăm ţara să respire. O restruturare masivă aagenţiilor guvernamentală este obligatorie

  • Avem o administraţie care a rămas casetată din 1968

  • Dacă agenţiile sufocă primăriile, prin birocraţie, consiliilelocale sufocă politic. Vă dau această imagine pentru a văsensibiliza la ideea simplificării administraţiei

  • Nu este nicio exagerare că, deşi împreună am împins un sistem dedescentralizare, în momentul de faţă agenţiile sufocă administraţialocală şi o încorsetează

  • În fiecare judeţ există cel puţin 44-45 de deconcentrate aleministerelor lşi agenţiilor naţionale. În 1989 nu erau nicijumătate. Despre ce modernizare a statului discutăm dacă în toţiaceşti 20 de ani, cu toată descentralizarea făcută, noi amînfiinţat continuu agenţii, agenţii, agenţii

  • Reorganizarea administrativă - mulţi spun că a fost o chestiuneanunţată pe genunchi. Nicidecum nu este anunţată pe genunchi. Eu,când nu mai reuşesc cu partidele, încep să vorbesc public.Subiectul reorganizării administrative a României este un subiectdemult discutat cu premierul, demult discutat cu principalul partidde guvernământ. Şi, sigur, am sesizat şi lipsa de apetit aprincipalului partid de guvernământ pentru acest lucru

  • Au mai fost 25% cheltuielile cu salariile sectorului public,fără administraţiile locale

  • Cheltuilile cu programele sociale în România au reprezentat 46%din venitul bugetului de stat

  • România nu este singura ţară în care politicienii au avutneinspiraţia să cumpere voturi cu bani publici

  • În UE există declanşată o criză a datoriilor statelor, o criză adatoriilor suverane. Statele sunt în dificultate din două motive:Prima - datorită costurilor foarte mari ale statelor, şi salariimult mai mari decât poate oferi. A doua este legată de sumelefoarte mari cheltuite cu programele de asistenţă socialăexcesivă

  • Decizia JAI precizează şi dreptul şi obligaţia statului de amerge la confiscare extinsă

  • Cu privire la prezumţia de nevinovăţie a averii licite, dacă aţiobservat, şi vecinii bulgari au anunţat că au adoptat legea care vaintra în vigoare la 1 ianuarie. Această lege se referă la avereailicită, prin soluţia de inversare a probei

  • Dacă se va aproba articolul în care propun ca magistraţii sărăspundă pentru erori în baza unei legi organice, cred căechilibrul de care este nevoie se crează. O astfel de legeponderează tentaţia abuzurilor împotriva oricui

  • Singurul lucru pentru care mai este protejat în faţaprocurorului este arestarea. De aceea cred că ar fi o mare greşealădacă nu aţi accepta limitarea imunităţii parlamentarului acolo undeeste ea în acest moment, cu excepţia arestării

  • În proiectul pe care eu l-am iniţiat, conform Constituţiei, lapropunerea Guvernmului, vizam şi capitolul imunitate. Cred că esteesenţial pentru credibilitatea Parlamentului.

  • Legea de revizuire a Constituţiei va intra în vigoare numai dupăaprobarea Parlamentului

  • Am considerat importante reglementările legate de luptaîmpotriva corupţiei. Cu privire la mărirea duratei reţinerii de la24 la 48 de ore, vă pot spune din cele observate: când s-a pusproblema anchetării sau reţinerii unor grupuri mai mari,judecătorii au fost nevoiţi să judece noapte la ora 2 sau 3.Judecătorii să nu judece sub presiunea celor 24 de ore

  • Este nevoie ca instituţiile să aducă la îndeplinire obligaţiilece revin ţării în această calitate

  • În vederea alinierii legilaţiei României la reglementările UE ampropus unele modificări

  • Cum este scrisă acum Constituţia nu este posibilă coabitareaîntre cele două părţi

  • Este clar că însuşi textul Constituţiei îl determină pepreşedinte să vegheze la avea o majoritate în parlament, altfel nuare nicio posibilitate nici să-şi exercite mandatul nici să-şi ducăla îndeplinire măcar parţial programul

  • Condiţionarea procedurii de suspendare a preşedintelui de avizulfavorabil al Curţii Constituţionale. Demersul este unulconstituţional şi se realizează un echilibru în raportul dintrepreşedinte şi parlament

  • Din nevoia de a clarifica textul constituţional am propus şiclarificarea textului referitor la interimatul funcţiei deministru

  • Am considerat că avem nevoie de clarificarea raporturilorconstituţionale între Parlament şi Guvern

  • România nu poate deveni un stat poliţienesc

  • Deja s-a ajuns ca arestările pe 29-60 de zile să fie o practică,iar după ce constată că omul trebuie pus în libertate, niciunprocuror nu răspunde

  • Acest sistem are avantajul că nu se va mai întâmpla ce seîntâmplă marţea, când se votează legi, şi foarte puţini ştiu celegi s-au votat

  • Vă propun un sistem de legiferare mult mai eficient. În cadrulprimei leclturi dezbaterile şi votul se va face pe articole

  • Recomandările Curţii Constituţionale nu sunt imperative, suntpuncte de vedere de care se poate ţine cont

  • De la preşedintele Senatului am primit o scrisoare prin care mise solicita să introduc eu ca iniţiator modificările în proiectulde revizuire a Constituţiei solicitate de Curtea Constituţională.Nu este posibil pentru sunt decizii pe care le pot accepta, celecare contravin articolului 152 din Constituţie, dar sunt şipropuneri care nu fac parte din propunerea sa de revizuire. Cel maicorect lucru este să las Parlamentului de a accepta sau nu.

  • Prezenţa mea astăzi în Parlamentul României este strict legatăde revizuirea Constituţiei

USL nu a participat la şedinţa în care preşedintele TraianBăsescu s-a adresat Parlamentului. "Vizavi de prezenţa domnuluiBăsescu în Parlament, nu vom participa la acest monolog al domnieisale. Este foarte clar că preşedintele, mai ales după întâlnirea dela Cotroceni, şi-a confirmat incapacitatea de a dialoga", a spusluni copreşedintele USL Ponta.

Ultima şedinţă a Parlamentului în care preşedintele Băsescu asusţinut un discurs a avut loc în noiembrie 2010.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici