Berceanu va sesiza CSAT şi DNA în legătură cu sumele plătite de stat pentru Autostrada Bechtel

Senatorul PDL Radu Berceanu, a anunţat, duminică, într-o conferinţă de presă, că, săptămâna viitoare, va sesiza CSAT şi DNA în legătură cu sumele “colosale” plătite de statul român pentru construirea Autostrăzii Bechtel, el apreciind că se vor da aproximativ 5 miliarde de euro în plus.

3 afișări
Imaginea articolului Berceanu va sesiza CSAT şi DNA în legătură cu sumele plătite de stat pentru Autostrada Bechtel

Berceanu va sesiza CSAT şi DNA în legătură cu sumele plătite de stat pentru Autostrada Bechtel

Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, s-a declarat revoltat de sumele “colosale” plătite de statul româ în plus faţă de ceea ce era estimat pentru construcţia Autostrăzii Transilvania.

“E vorba de sume solosale, vorbim de miliarde de euro. Am mai spus că, în loc de 2,3 miliarde de euro, autostrada va costa 5,4 miliarde de euro. Dar aprecierea pe care v-am prezentat-o mai demult, cum că această autostradă va costa peste 7 miliarde de euro, este cât se poate de paluzibilă, deci vom cheltui cu cel puţin 5 miliarde de euro mai mult”, a acuzat Berceanu.

Senatorul PDL a precizat că, săptămâna viitoare, va sesiza CSAT şi DNA cu privire la sumele plătite de stat pentru Autostrada Bechtel.

„Drumurile şi autostrăzile sunt o problemă de siguranţă naţiională, pentru că trei, patru, cinci miliarde de euro sunt problemă de siguranţă naţională”, a susţinut democrat-liberalul.

Berceanu a arătat cădirectorul Companiei Naţionale de Autostrăzi, Mihai Grecu “a aprobat el singur, personal, să se plătească 95% din orice cere Bechtel, apoi, pe parcursul timpul, să se vadă dacă s-a plătit corect sau nu. Acest lucru este totalmente ilegal”.

Potrivit fostului ministru, beneficiarul lucrării, statul român, este reprezentat de consultantul francez Scetauroute, care, în raportul pe octombrie 2007, a avertizat asupra unor lucrări greşite efectuate de compania Bechtel, dar, cu toate acestea, Compania Naţională de Autostrăzi “acceptă şi plăteşte”.

Berceanu a arătat că raportul Scetauroute arată că secţiunile unde s-au realizat fundaţii din piatră nu au rezistenţa necesară; drumurile din apropierea şantierelor sunt distruse de camioanele companiei Bechtel; “metoda observaţională” pe care o invocă în anumite cazuri înseamnă, de fapt, “să nu întreprindă nimic”; unii piloni ai podurilor prezintă fenomenul de “gâtuire” a betonului; lucrările nu sunt realizate conform desenelor de execuţie.

“Constructorul nu neapărat are o vină, pentru că este o societate comercială bazată pe profit, care, dacă poate, câştigă mai mulţi bani. Dar nu se poate ca beneficiarul, Compania Naţională de Autostrăzi, Ministerul Transporturilor, să lase astfel de chestiuni spuse de un consultant şi să plătească în continuare permanent”, a spus Berceanu.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici