Camera Deputaţilor va înfiinţa o comisie de anchetă în cazul ministrului Nemirschi

Plenul Camerei Deputaţilor a decis, miercuri, cu 186 de voturi "pentru", 1 vot "împotrivă" şi o abţinere constituirea unei comisii de anchetă pentru verificarea modului în care a fost atribuit de către Ministerul Mediului, la 28 aprilie 2009, un contract prin negociere fără anunţ de participare.

22 afișări
Imaginea articolului Camera Deputaţilor va înfiinţa o comisie de anchetă în cazul ministrului Nemirschi

Ministrul Mediului Nicolae Nemirschi (Imagine: Mediafax Foto)

Solicitarea de înfiinţare a comisiei a aparţinut PDL şi PNL, iar decizia de constituire a fost luată, miercuri dimineaţă, de Biroul Permanent cu şapte voturi "pentru", niciun vot împotrivă şi o abţinere.

PNL şi PDL au cerut înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă care să verifice modul în care a fost atribuit de către Ministerul Mediului a contractului privind "Campania de promovare a programului operaţional sectorial mediu, lot doi - difuzare / publicare" la 28 aprilie 2009, prin negociere fără anunţ de participare.

Comisia parlamentară de anchetă va avea ca obiectiv "verificarea legalităţii alegerii procedurii de negociere cu o singură firmă, fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare" şi "încadrarea legală a obiectului contractului, respectiv a valorii finale a acestuia de 2040990.11 lei".

Un cotidian central a relatat, în ediţia de luni, despre un contract de reclamă atribuit prin negociere directă de Ministerul Mediului către firma ARS Advertising.

"Ministerul Mediului a atribuit prin negociere directă, la începutul acestei luni, un contract în valoare de circa 500.000 de euro firmei «ARS Advertising» SA, pentru promovarea Axei prioritare 3 din Programul Operational Sectorial (POS) Mediu. Aceasta în condiţiile în care operaţiunile aflate în derulare pentru această axă, care privesc modernizarea sistemelor de încălzire urbană în localităţile cele mai afectate de poluare, sunt practic în fază incipientă. Nici oficialii ministerului nu ne-au putut preciza care sunt proiectele concrete facute în acest domeniu, care necesită promovare imediată", scria cotidianul Gardianul în ediţia de luni, în care relata despre contractul dintre instituţie şi firma de publicitate.

În replică, Ministerul Mediului a informat că trei sferturi din suma alocată pentru contractul cu ARS Advertising pentru promovarea Axei 3 din POS Mediu, despre care presa a relatat pe larg în ultimele zile, reprezintă fonduri europene, a căror cheltuire este verificată de Comisia Europeană (CE).

"Toate aceste acţiuni sunt finanţate în proporţie de 75 la sută din fonduri structurale, existând un buget specific alocat activităţilor de promovare POS. Aceste acţiuni vor fi verificate şi apreciate de către Comisia Europeană", preciza Ministerului Mediului.

Reprezentanţii instituţiei informau că spoturile POS Mediu "au fost şi sunt difuzate pe primele opt canale de televiziune din România, selectate în ordinea audienţelor certificate de instituţii independente şi autorizate în acest sens", banii "ajungând la toate trusturile de presă".

Scopul, potrivit Ministerului Mediului, a fost acela de a asigura "impactul ridicat în rândul publicului general al campaniei".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici