Cioloş, reacţie dură după reportajul Sky News: O astfel de atitudine este inadmisibilă, vreau să luăm poziţie

Premierul Dacian Cioloş a declarat, joi, la Sibiu, că atitudinea Sky News în ce priveşte reportajul despre presupusul trafic ilegal cu arme de foc din România i se pare "inadmisibilă" şi a transmis ambasadorului României la Londra că vrea "o poziţie".

4417 afişări
Imaginea articolului Cioloş, reacţie dură după reportajul Sky News: O astfel de atitudine este inadmisibilă, vreau să luăm poziţie

Cioloş, reacţie dură după reportajul Sky News: O astfel de atitudine este inadmisibilă, vreau să luăm poziţie

Premierul Dacian Cioloş a declarat, joi, la Sibiu, că atitudinea Sky News în ce priveşte reportajul despre presupusul trafic ilegal cu arme de foc din România i se pare "inadmisibilă" şi a transmis ambasadorului României la Londra că vrea "o poziţie".

"Am luat legătura cu domnul ambasador de la Londra, a şi spus public iniţiativele pe care le-a avut . (...) Eu am transmis că vreau să luăm o poziţie, deoarece cred că e inadmisibil să ai astfel de atitudini din partea unei prese care este liberă", a declarat Cioloş.

În opinia premierului, imaginea unei ţări nu poate fi denigrată fără dovezi.

Cioloş a adăugat că nu i se pare normal ca un post de televiziune să denigreneze imaginea unei ţări pentru a realiza un material de presă.

Joi, trei dintre cele cinci persoane care au legătură cu realizarea materialului Sky News despre presupuşi traficanţi de arme din România au fost chemate, din nou, la sediul DIICOT pentru continuarea cercetărilor, după ce miercuri seara audierile au fost întrerupte.

Procurorul şef al DIICOT, Daniel Horodniceanu, declara, însă, miercuri, că, în cadrul anchetei, se confirmă existenţa unui scenariu în legătură cu materialul difuzat de Sky News.

Surse judiciare declarau pentru MEDIAFAX că legătura dintre jurnaliştii britanici şi cei care apar în filmarea Sky News ar fi fost intermediată de Szanto Aurelian Mihai, un freelancer român în vârstă de 40 de ani care s-ar fi stabilit în Marea Britanie în urmă cu şapte ani. Aceleaşi surse precizau că totul ar fi fost un scenariu pus la cale de jurnaliştii britanici, românii care apar în imagini fiind plătiţi şi instruiţi în legătură cu replicile pe care să le spună. De asemenea, acestora li s-ar fi cerut să poarte haine de tip militar. Suspiciunile procurorilor ar fi fost confirmate de intermediar la audieri. Szanto Aurelian a declarat că a fost păcălit şi că i s-ar fi spus că este vorba despre un reportaj cu personaje fictive, informaţii ce ar fi urmat să fie anunţe la difuzarea materialului.

Postul de televiziune britanic Sky News a comunicat, miercuri seară, că susţine veridicitatea reportajului despre presupusul trafic de arme din România, potrivit ziarului "The Guardian".

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici