- Home
- Politic
- (02.07.2020, 16:04)
- Gabriela Mihalea , Elena Crangasu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Facebook declară război politicienilor. Ce spun partidele de la noi despre ascunderea reclamelor politice
- Facebook pune beţe-n roate politicienilor
- Dacă te simţi agresat de reclamele politice, îţi spun că ei vor să vină cu o soluţie care să te scape de stres
- Vei putea ascunde conţinutul politic cu un singur click
- Măsura va fi implementată, pentru moment, doar în SUA, dar va fi extinsă cu timpul în mai multe state
668 afișări
Pentru că ameninţarea le bate la uşă, i-am întrebat pe politicienii de la noi cât de mult îi va afecta această măsură. Iar ei sunt optimişti şi ne spun că soluţii pentru a-şi propaga mesajele şi a-şi atrage electorat sunt destule. Prin urmare, consecinţele nu ar fi atât de mari, pentru că, recunosc şi ei, investesc destul de puţini bani în campaniile online şi se leagă în continuare de vechile strategii: bani pompaţi în reclamă televizată şi campanii door to door.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Partidele politice de la noi spun că în campaniile online de promovare alocă aproximativ 20% din bugetul de campanie.
Dacă luăm drept exemplu Partidul Social Democrat, potrivit datelor publicate de Autoritatea Electorală Permanentă, anul trecut au avut un buget total de peste 150 de milioane de lei. Asta înseamnă că în promovarea online au cheltuit peste 30 de milioane de lei. În condiţiile în care au trecut şi prin două campanii electorale.
Specialiştii în social media ne spun că dacă măsura va fi implementată şi la noi, nu îi va afecta atât de mult. Românul e inventiv, aşa că politicul apelează la campanii agresive pe Facebook prin pagini şi conturi fantomă, care pot propaga mesajele mult mai uşor.
Totuşi, să nu uităm, că primul mandat câştigat de preşedintele Klaus Iohannis s-a datorat şi unei campanii online de amploare. Deci este deja dovedit că Facebook-ul poate fi o unealtă foarte bună de a atrage votanţi.
”În general, candidaţii noştri sunt tineri, sunt familiarizaţi cu instrumentele Facebook şi îşi fac organic reclamă pe Facebook, deci nu au cheltuit bani. Credem că nu ne va afecta foarte tare această modificare.”, a declarat Liviu Iolu, alianţa USR-PLUS.
”Oamenii care vor să acceseze informaţia politică o vor accesa, fie pe Facebook, fie pe site, fie pe Instagram, fie pe alte moduri de comunicare. Vom găsi canale pentru a comunica cu oamenii care ne urmăresc.”, a declarat Nicuşor Dan, candidat la Primăria Capitalei.
”Poate fi o problemă, pentru că mult din comunicarea politică din acest moment se desfăşoară în mediul online şi cu preponderenţă pe Facebook, dar în acelaşi timp este natural ca cei care intră în contact cu mesajele de pe Facebook şi din alte platforme online. Singura soluţie va fi aceea de a veni cu mesaje creative, de a veni cu mesaje interesante, astfel încât oamenii să vrea să le citească.”, a declarat Lucian Romaşcanu, purtător de cuvânt al PSD.
”Mesajele false, înşelătoare, promisiunile neacoperite vor continua să curgă în spaţiul digital fără a fi publicitate neapărat. Publicitatea va fi cea oficială, cea asumată, cea cu mesaje pozitive, europene, roz bonbon, iar adevărata campanie cu finanţarea mai serioasă şi cu metodele neortodoxe se va derula mai departe de ochii opiniei publice. Noile metode de creat site-uri fantomă, de creat pagini de Facebook fantomă, fără un ownership asumat, care derulează mesaje publicitare sau chiar diverse alte metode.”, a declarat Dragoş Stanca, expert în media digitală.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe