IPP a prezentat cheltuielile partidelor la mijlocul campaniei

Institutul pentru Politici Publice a analizat cheltuielile partidelor cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual, după 14 zile de campanie, PNL aflându-se pe primul loc, cu 673.058 euro, urmat de Alianţa PSD+PC, cu 642.652 euro şi PDL, cu 486.879 euro.

12 afișări
Imaginea articolului IPP a prezentat cheltuielile partidelor la mijlocul campaniei

IPP a prezentat cheltuielile partidelor la mijlocul campaniei (Imagine: Mediafax Foto)

"După primele 14 zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice a centralizat toate informaţiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual. Pentru primele două săptămâni, analiza arată că PNL a cheltuit 673.058 de euro, Alianţa PSD+PC, 642.652 de euro şi PDL, 486.879 euro", se arată într-un comunicat de presă al IPP, remis, joi, MEDIAFAX.

Institutul precizează că "la mijlocul campaniei electorale, suma totală cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual, investită de cei trei mari competitori, este de 1.802.589 euro".

IPP arată că, "faţă de datele din prima săptămână, se constată o creştere mai mare a cheltuieilor PNL, care trece în primul loc în privinţa cheltuiilor, în timp ce PDL pare să fi pierdut deocamdată ritmul în ceea ce priveşte publicitatea în presa centrală".

IPP anunţă că va prezenta periodic pe durata campaniei rapoarte privind publicitatea electorală în presa centrală dar şi locală atât la nivel de partide dar şi defalcat pe candidaţi, cu ajutorul unei companii specializate în monitorizarea publicităţii - Alfa Cont.

"Sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute. Calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Nu este luat în calcul nici un discount, barter etc. Toate preţurile sunt exprimate în EURO şi includ TVA. Monitorizarea se face pe: 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicaţii periodice şi 15 posturi TV şi 9 posturi de radio", mai precizează IPP.

Institutul anunţa, în data de 12 noiembrie, că Alianţa PSD + PC a cheltuit 305.832 euro cu publicitatea electorală în mass media în prima săptămână de campanie, urmată de PNL, cu 296.070 euro şi de PDL, cu 180.873 euro, toate aceste formaţiuni alocând aproximativ 50% din bani pentru presa scrisă şi 50% pentru audio-vizual.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici