Premierul Cioloş cere TVR să nu mai difuzeze interviul acordat emisiunii "Viaţa Satului", "din respect faţă de dreptul la informare". Televiziunea publică convoacă conducerea instituţiei

Guvernul a cerut marţi TVR, potrivit unui comunicat de presă remis MEDIAFAX, să nu mai difuzeze interviul "acordat cu bună credinţă" de prim-ministrul Dacian Cioloş pentru emisiunea "Viaţa Satului" şi nici să difuzeze fragmente în emisiunile electorale.

2588 afişări
Imaginea articolului Premierul Cioloş cere TVR să nu mai difuzeze interviul acordat emisiunii "Viaţa Satului", "din respect faţă de dreptul la informare". Televiziunea publică convoacă conducerea instituţiei

Cioloş cere TVR să nu mai difuzeze interviul acordat emisiunii "Viaţa Satului"

UPDATE 13.30 Preşedintele TVR a convocat Comitetul Director după refuzul premierului Cioloş. Irina Radu, preşedinte - director general al Televiziunii Române, a convocat marţi Comitetul Director pentru a elabora un răspuns oficial din partea SRTV, după ce premierul Dacian Cioloş a cerut ca interviul acordat TVR1, care nu a fost difuzat la data convenită, să nu mai fie dat pe post.

ŞTIRE 12.36 "În spiritul deontologiei profesionale şi din respect fata de dreptul telespectatorilor la o informare corectă şi completa, vă solicităm să luaţi în considerare aceste argumente şi din acest moment să nu difuzaţi pe canalele SRTV sau pe alte canale online interviul acordat cu bună credinţă de prim-ministrul Dacian Cioloş, la solicitarea TVR, pe 23 noiembrie. Este regretabil faptul ca SRTV a schimbat condiţiile de difuzare a interviului după înregistrare, având în vedere că între timp nu au intervenit alte elemente care să modifice contextul în care a fost realizat interviul", se arată în comunicatul Executivului adresat TVR.

Potrivit guvernului, în cadrul interviului acordat, premierul a menţionat o serie de informaţii de interes pentru fermieri şi a punctat rezultate la zi, raportate până la momentul înregistrării interviului., iar transmiterea cu aproximativ trei săptămâni mai târziu a interviului ar necesita actualizarea unor informaţii cuprinse în respectiva înregistrare.

"Premierul Dacian Cioloş se pronunţă categoric împotriva difuzării interviului la o altă dată, alt interval orar sau alt canal al SRTV în afara celor agreate cu realizatorul emisiunii înainte de înregistrarea interviului, adică 27 noiembrie 2016, ora 10:45 pe canalul TVR 1 în cadrul emisiunii «Viaţa satului». Prim-ministrul Dacian Cioloş nu autorizează difuzarea interviului într-un spaţiu de dezbatere electorală al nici unui partid având în vedere că scopul şi conţinutul interviului au fost exclusiv subsumate interesului cetăţenilor cu privire la politicile publice şi acţiunile Guvernului în domeniul agricol şi nu vizează în nici un fel campania electorală, partide sau oameni politici", se mai arată în comunicatul de presă.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici