Primăria Capitalei are în plan dezvoltarea unei rețele extinse de piste pentru biciclete, cu o lungime totală de peste 500 de kilometri. Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, a anunțat finalizarea Masterplanului Velo, care urmează să fie transmis Consiliului General pentru analiză și aprobare.
Conform documentului, până în anul 2035, ar urma să fie amenajate 150 km de trasee principale și alți 415 km de trasee secundare. Proiectul mai include și rastele, locuri pentru parcare și reguli clare privind infrastructura.
„Cred că Bucureştiul trebuie să devină un oraş al oamenilor, nu al maşinilor. Un oraş în care să te poţi mişca uşor, sigur şi liber – inclusiv pe bicicletă. De aceea, pentru mine, finalizarea Masterplanului Velo este un moment important. După luni de muncă, consultări şi dezbateri, documentul este gata şi îl voi transmite în curând Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru aprobare. Masterplanul Velo propune o reţea coerentă de piste pentru biciclete care va lega locuinţele de locurile de muncă, şcoli, instituţii, zone comerciale. E o infrastructură gândită ca parte integrată din dezvoltarea urbană”, a explicat Bujduveanu.
Proiectul va fi implementat în colaborare cu primăriile de sector. După obținerea aprobării din partea Consiliului General, autoritățile vor începe redactarea studiilor de fezabilitate necesare.
Principalele trasee de piste pentru biciclete propuse de municipalitate sunt:
- „Floreasca – Pipera – ZOO Băneasa” – 16,23 de km (ar lega Nordul de centrul Capitalei. Acesta ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani)
- „Dimitrie Cantemir – Obregia” – 6,65 km (ar lega zona centrală de sud, făcând și conexiunea cu Parcul Tineretului).
- „Bucureștii Noi” – 8,91 km (ar face legătura între zona de nord-vest și Piața Victoriei, făcând și conexiunea cu Parcul Regele Mihai I. De asemenea, ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei).
- „Victoriei – Giurgiului” – 3.97 km (ar lega centrul orașului și Șoseaua Giurgiului, deservind și Parcul Carol. De asemenea, ar conecta și traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului).
- „Colentina – Carol I” – 6,11 km (ar conecta centrul de zona de nord-est. De asemenea, va conecta și traseul existent pe Strada Petricani).
- „13 Septembrie – Ghencea” – 7,46 km (ar urma să conecteze centrul de zona de vest. De asemenea, ar face conexiune și cu traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Prelungirea Ghencea).
- „Pantelimon” – 7,19 km (ar face legătura între centru și zona de est).
- „Drumul Taberei – Elisabeta” – 7,76 km (ar urma să conecteze centrul de zona de vest
- „Traseul Liniei” – 14,94 km (ar urma să facă legătura între vest și sud. De asemenea, se va conecta cu traseele existente pe Splaiul Independenței și în Parcul Liniei).
- „Semicircular” – 8,88 km – Ar lega Cartierul Cotroceni și Piața Muncii, conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor. În plus, s-ar conecta și cu traseele de pe Splaiul Independenței, Strada Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal.
- „Splaiul Independenței” – 3,63 km (ar urma să facă legătura intre infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii).
- „Splaiul Unirii” – 6,26 km (legătura între centru și zona de sud-est).
- „Unirii – Pallady” – 8,97 km (leagă centru de zona de est. Totodată, s-ar conecta cu pistele existente pe Bulevardul Decebal și Strada Liviu Rebreanu).
- „Iuliu Maniu” – lungime estimată de 6.74 km (ar urma să lege zona Grozăvești de vestul orașului. De asemenea, s-ar conecta și cu traseele existente pe Splaiul Independenței și Drumul Osiei).
- „Matei Basarab – Basarabia” – 6,18 km (ar urma să conecteze zona centrală de zona de est și s-ar conecta și cu traseele de piste existente pe Bulevardul Decebal).
- „Rahova – Alexandriei” – 7,66 km (ar face legătura între zone de centru și zona de sud-vest și s-ar conecta cu pistele existente de pe Splaiul Independenței și Calea Victoriei).
- „Inel Median Sud” – 7,50 km (ar urma să facă conexiunea între Strada Berzei – Parcul Izvor și Calea Călărași, prin partea sudică a inelului median al Capitalei. Pe lângă asta, s-ar conecta și cu traseele de piste de pe Splaiul Independenței și Strada Berzei).
- „Inelul Median Nord” (traseul ar urma să treacă pe străzile: Știrbei Vodă, C.A. Rosetti, Maria Rosetti, Popa Petre, Zece Mese, Piața Foișorul de Foc, Strada Traian, Mihăileanu Ștefan, Doctor Burghelea, Prof. Dr. Mihail Georgescu).
- Inelul Zero- în jurul Pieței Unirii + o parte din Splaiul Independeței.