Ghidul CASCO pentru şoferii pretenţioşi

Şoferii aleg CASCO pentru maşinile lor, dar şi pentru confortul propriei persoane, pentru că astfel au mai multă siguranţă şi încredere. CASCO asigură şi propria maşină în cazul unor evenimente neplăcute (spre deosebire de RCA, care acoperă doar daunele provocate terţilor) şi, în plus, îl despăgubeşte pe asigurat în caz de furt sau dacă, din greşeală, şi-a lovit maşina.

Share pe Facebook 8489 afişări

Ghidul CASCO pentru şoferii pretenţioşi

Majoritatea clienţilor CASCO sunt mai avantajaţi tocmai pentru facilităţile pe care asigurarea completă le oferă.

În întâmpinarea cerinţelor acestora vin companiile mari, cu tradiţie şi anvergură internaţională, oferind câteva bonusuri importante:
** plata rapidă şi corectă a daunelor
** număr de telefon dedicat, apelabil non-stop în caz de accident
** constatarea daunei se face în termen de cel mult 48 de ore
** piese originale pentru reparaţii
** extinderea teritorială, în afara României, este gratuită
** autoturism la schimb, în cazul în care maşin ta nu se mai poate deplasa
** asistenţă rutieră extinsă
** asigurarea persoanelor transportate.

De asemenea, există oferte personalizate în funcţie de vârstă, domiciliu sau anii de experienţă ca şofer, dar şi în funcţie de numărul proprietarilor anteriori ai maşinii, numărul kilometrilor înregistraţi în bordul maşinii sau data înmatriculării automobilului.
Iar clienţii care duc o viaţă dinamică - şi au mai puţin timp la dispoziţie pentru repararea eventualelor daune apărute în urma unui accident rutier - pot beneficia de o mulţime de facilităţi specifice şi de rapiditate în soluţionarea daunelor survenite.

Printre riscurile pe care le acoperă CASCO pentru clienţii precauti, din categoria premium, se numără:
- accidente rutiere;
- furt şi tentativă de furt;
- vandalism;
- pierderea sau furtul cheilor;
- accidente cu autor necunoscut;
- accidente non-auto;
- calamităţi naturale;
- incendiu, trăsnet, explozie;
- loviri, ciocniri, izbiri;
- riscuri civile.

Extinderea teritorială în afara României şi decontarea unor cheltuieli pentru limitarea pagubelor pot fi, de asemenea, acoperite prin CASCO, mai ales prin ofertele companiilor multinaţionale de asigurări.

La ce valoare se asigură maşina

De obicei, maşina se asigură la o valoare pe cât posibil mai apropiată de cea reală. Valoarea este stabilită de asigurator astfel:
- se stabileşte valoarea de nou a maşinii (cît a valorat respectiva maşină cînd avea 0 km la bord), pe baza facturii de achiziţie de nou sau pe baza valorii de catalog;
- la valoarea de nou se aplică o uzură, pe baza unui tabel propriu fiecărui asigurator, în funcţie de vîrsta maşinii (calculată de la data fabricaţiei), care se scade din valoarea de nou, obţinîndu-se valoarea rămasă (valoarea la zi) a maşinii;
- opţional, se adaugă valoarea dotărilor suplimentare, obţinîndu-se suma asigurată (SA).
Ca regulă generală, la înscrierea dotărilor maşinii în poliţă, orice obiect/accesoriu/produs care nu apare în dotarea standard a maşinii (cea de pe cataloagele producătorului) şi nu e trecut în poliţă nu e asigurat.

Ce este franşiza

Franşiza este acea parte din valoarea fiecărei daune pe care o suportă proprietarul maşinii.
Fransiza poate fi stabilită:
- în valoare fixă, aplicabilă la fiecare daună;
- în procent din suma asigurată, aplicabilă la fiecare daună;
- în procent din valoarea fiecărei daune.
De exemplu: la o maşină asigurată pentru 10.000 de euro, cu o franşiză la avarie parţială de 2% din suma asigurată (deci, de 200 de euro), în cazul unei avarii a cărei reparaţie costă 450 de euro asigurătorul va plăti 250 de euro, iar proprietarul 200 de euro.

Ce riscuri nu acoperă CASCO

Situaţiile diferă de la un asigurător la altul, dar în majoritatea cazurilor nu se acoperă daunele rezultate din următoarele situaţii:
- atunci cînd şoferul nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a conduce (fără permis sau cu permisul suspendat, sub influenţa alcoolului sau a drogurilor etc.)
- atunci cînd maşina nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a circula (ITP lipsă, avarii anterioare serioase etc.)
- atunci cînd şoferul nu are calitatea faţă de proprietar solicitată expres în poliţă (anumiţi asigurători impun condiţii clare, de exemplu că pot conduce maşina doar angajaţii firmei proprietare, sau doar soţul/soţia proprietarului)
- avarii produse la anvelope, care nu au afectat şi jenţile
- avarii produse de rularea cu autovehiculul prin apă (trecerea prin apă, inclusiv bălţi temporare)
- avarii produse de stropirea cu substanţe chimice corozive
- avarii produse cu bună ştiinţă de către proprietar sau prepuşi ai acestuia
- avarii produse de către proprietar sau membrii familiei acestuia, din postura de pasageri sau pietoni, atunci cînd maşina este parcată
- furtul cu chei potrivite sau dacă este uitată maşina descuiată.

Ce e de făcut în caz de daună

Ca proprietar, trebuie să acţionaţi de preferat în această ordine:
1. Sunaţi agentul/ brokerul, descrieţi-i situaţia (dauna) şi întrebaţi-l ce să faceţi;
2. Notaţi-vă numele celorlalte persoane implicate (şi eventual al martorilor, dacă situaţia o cere), numerele de înmatriculare ale maşinilor implicate, detalii sumare despre alte vehicule implicate (marcă, culoare), adresa unde s-a produs/ constatat dauna (piaţă, stradă şi nr. imobilului în dreptul căruia s-a petrecut evenimentul, drumul şi km în cazul drumurilor din afara localităţilor);
3. Asiguraţi-vă paza maşinii şi transportul ei în service (dacă e cazul);
4. Nu uitaţi să cereţi factura fiscală sau bonul fiscal ştampilat - casco despăgubeşte cheltuielile de transport;
5. Prezentaţi-vă cît mai repede posibil, în termen de 48 de ore, la secţia de poliţie în raza căreia s-a produs evenimentul, stabilită astfel:
- pentru cazurile de avarii, la secţia de poliţie accidente uşoare a municipiului sau sectorului (unde o astfel de secţie există) sau la secţia de poliţie normală pentru localităţile mai mici
- pentru cazurile de furt, la secţia de poliţie normală, indiferent de tipul localităţii. Este bine să aveţi la îndemână cartea de identitate, permisul de conducere (original), talonul maşinii (original + copie), asigurarea RCA (original + copie), asigurarea CASCO (doar copie), chitanţa pentru rovinieta (original);
6. Prezentaţi-vă la departamentul constatări al asigurătorului în termenul prevăzut în poliţă (de regulă, maximum 72 de ore de la eveniment). Este bine să aveţi: cartea de identitate, permisul de conducere (original), talonul maşinii (original), cartea de identitate a maşinii (cel puţin copie), asigurarea RCA (original), asigurarea casco (original, împreună cu dovezile de plată a ratelor), actele obţinute de la poliţie (original), delegaţie de la firma proprietară a maşinii (pentru maşinile de firmă) sau împuternicire notarială de la proprietarul persoană fizică. La asigurător trebuie să se prezinte şoferul auto asigurat casco ce a fost implicat în eveniment, însoţit de proprietar (sau cu delegaţie/împuternicire). De la asigurător trebuie să primiţi devizul constatator în care se înscriu componentele de reparat/înlocuit, parafa şi semnătura agentului constatator, lista service-urilor agreate;
7. Mergeţi la un service auto (preferabil, unul dintre cele agreate) pentru a programa reparaţia auto.
8. Efectuaţi reparaţia
9. Completaţi dosarul de despăgubire cu documentele solicitate de asigurator
10. Recuperaţi-vă maşina reparată
11. Dacă este cazul, recuperaţi-vă banii de la asigurător.

În caz de furt parţial, despăgubirea se va putea face doar după ce primiţi de la poliţie o scrisoare în care se indică negăsirea făptaşilor – scrisoare care se primeşte în termen de aproximativ 2-5 săptămâni de la depunerea plângerii.

________________________________________________________________________________

Nu rata oferta CASCO de la Generali! Casco cu rovinieta cadou

• Alegi riscurile faţă de care vrei să fii asigurat şi poţi adăuga riscuri suplimentare.
• Primeşti banii direct în cont. De exemplu, în cazul spargerii lunetei şi/sau a geamurilor laterale, ne trimiţi pe e-mail fotografiile daunelor, factura în original (clauza de autoconstatare) şi îţi virăm banii direct în cont.
• Dacă ai daune mai mici de 200 de euro, nu ţi se va aplica majorarea primei de asigurare în anul următor.
• Primeşti Rovinieta cadou, pe 12 luni, la o asigurare CASCO nouă, cu franşiză şi plata unei asigurări integrale, pe un an. Primeşti Rovinieta pe 3 luni pentru plata unei asigurări semestriale.
• Facem noi plata daunelor direct către unitatea reparatoare.
• Poţi să-ţi reduci prima de asigurare prin acceptarea unei franşize care nu se aplică însă pentru daune provocate de terţi.

________________________________________________________________________________

Articol cu conţinut publicitar.

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
casco ,
soferi ,
ghid ,
masina ,
asigurare
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.