Cercetătorii sud-coreeni au cultivat celule de carne de vită în boabe de orez, în ceea ce ei spun că este un pas important spre obţinerea unei surse de proteine durabile, accesibile şi ecologice, care ar putea înlocui carnea de vită de fermă.

Imaginea articolului Mâncarea viitorului. Oamenii de ştiinţă din Coreea de Sud prezintă „orezul de vită” ca sursă de proteine

Profesorul Jinkee Hong, de la Universitatea Yonsei din Seul, care a condus cercetarea publicată în revista Matter în această lună, a declarat că „orezul de vită” este primul produs de acest fel. Acesta foloseşte particule de cereale ca bază pentru cultivarea celulelor de grăsime animală, scrie Reuters.

În cadrul cercetării, boabele de orez au fost tratate cu enzime pentru a crea un mediu optim pentru creşterea celulelor, apoi au fost infuzate cu celule bovine care sunt cultivate pentru a obţine produsul hibrid final, ce seamănă cu un bob de orez roz.

"Dacă va fi dezvoltat cu succes în produse alimentare, orezul cultivat din carne de vită ar putea servi ca sursă sustenabilă de proteine, în special în mediile în care creşterea tradiţională a animalelor este impracticabilă", a spus Hong.

Acest orez conţine cu aproximativ 8% mai multe proteine şi cu 7% mai multe grăsimi decât orezul convenţional. Hong a precizat că proteinele sunt în proporţie de 18% de origine animală, ceea ce le face o sursă bogată de aminoacizi esenţiali.

Hong a spus că rămân provocări din punct de vedere tehnic şi în ceea ce priveşte câştigarea clienţilor dacă produsul va ajunge pe rafturile magazinelor.

Taguri:
orez,