Sănătate: Ce au păţit 9 tineri care au fost puşi să facă sport înainte să doarmă

  • Vrei să dormi mai bine? Antrenează-te cu câteva ore înainte de somn.
  • Un studiu recent a evidenţiat legătura dintre antrenamentul intens şi odihna profundă.
  • Poate părea stresant la început, dar este suficient să exersezi câteva luni, pentru a începe să apară beneficiile antrenamentului intens asupra somnului de noapte.
3604 afișări
Imaginea articolului Sănătate: Ce au păţit 9 tineri care au fost puşi să facă sport înainte să doarmă

Sănătate: Ce au păţit 9 tineri care au fost puşi să facă sport înainte să doarmă

Sportul te ajută să dormi mai bine. Impactul activităţii fizice asupra calităţii somnului a făcut obiectul unor cercetări şi discuţii din partea comunităţii ştiinţifice. Unii cercetători sunt de fapt convinşi că antrenamentul şi activitatea fizică cu o anumită consistenţă au efecte asupra odihnei de noapte.

Potrivit unui nou studiu, publicat în Nature, chiar şi un antrenament aerob destul de intens poate avea un impact pozitiv asupra calităţii somnului la adulţi, în special în ceea ce priveşte somnul cu undă lentă (sau somnul profund), care este cel mai odihnitor.

Cercetătorii au recrutat 9 tineri sănătoşi care nu făcuseră niciodată exerciţii regulate, pentru a verifica acest lucru şi şi-au evaluat dieta, condiţiile de somn şi consumul de alcool şi cofeină.

Ulterior, voluntarii au urmat un antrenament cu banda de alergare de 60 de minute, cu 6 ore înainte de culcare. Antrenamentul a fost destul de intens, în timp ce un senzor a înregistrat diferitele modificări metabolice din corp (una dintre toate, temperatura).

Voluntarii au constatat la început o deteriorare a calităţii odihnei lor pe timp de noapte. Cu toate acestea, în mod surprinzător, citirea electrocardiogramelor (ECG) a sugerat exact opusul: procesele fiziologice care induc somnul profund s-au îmbunătăţit, în urma exerciţiilor intense.

Potrivit cercetătorilor, această distonie s-ar putea datora faptului că participanţii la studiu nu erau obişnuiţi cu astfel de niveluri de antrenament sau cu stresul din cauza condiţiilor de somn neobişnuite. Dar corpul a apreciat-o, în schimb.

Datele colectate de oamenii de ştiinţă spun că sporirea cheltuielilor de energie în timpul perioadei de exerciţiu duce, de asemenea, la o creştere a consumului de oxigen, a ritmului cardiac (cu până la 238%!) şi a temperaturii corpului de bază (cu aproximativ 0,70 °C).

Şi chiar la câteva ore după o etapă de exerciţii energice, starea metabolică rămâne modificată, producând efecte pozitive asupra somnului, pe măsură ce somnul profund creşte.

Un alt studiu efectuat pe 69 de bărbaţi adulţi de vârstă mijlocie a ajuns la rezultate similar, anul trecut. Cercetătorii au observat că, după 12 săptămâni, exerciţiul fizic intens a indus o îmbunătăţire a calităţii somnului (timpul total şi eficienţa somnului, trezirea etc.), mai ales când a venit vorba de un antrenament scurt, dar intens.
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici