Aeroportul Suceava va fi închis din 15 ianuarie 2014 pentru reconstrucţia pistei

Aeroportul Suceava va fi închis începând cu 15 ianuarie 2014 pentru refacerea în totalitate şi prelungirea pistei de aterizare-decolare, lucrările fiind realizate printr-un proiect de 40 de milioane euro finanţat prin POS Transporturi, a anunţat, miercuri, preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor.

321 afișări
Imaginea articolului Aeroportul Suceava va fi închis din 15 ianuarie 2014 pentru reconstrucţia pistei

Aeroportul Suceava va fi închis din 15 ianuarie 2014 pentru reconstrucţia pistei (Imagine: Arhiva Mediafax Foto / AFP)

Nechifor a declarat că a avut o întâlnire cu conducerea Aeroportului Suceava şi cu firmele care execută lucrările de modernizare, stabilindu-se că este necesară scurtarea cât mai mult posibil a perioadei în care se derulează lucrările de construcţie.

"Cu cât scurtăm perioada de modernizare, cu atât mai bine. Să nu ne întindem prea mult, ca anul viitor să devină din nou operaţional cât mai repede, având şi toate dotările moderne", a spus Nechifor.

El a adăugat că în aceste condiţii pista va fi demolată complet împreună cu platformele adiacente, după care vor fi făcute lucrările de excavare pentru noua pistă, la o adâncime de 1,65 metri, pe o lungime de 2.460 de metri şi cu o lăţime de 45 de metri, urmând ca apoi să fie construit stratul de rezistenţă şi turnat stratul de mixtură asfaltică elastică.

"Spargerea pistei şi reconstrucţia ei este o lucrare de mare anvergură", a mai spus preşedintele CJ Suceava, care a subliniat că doar nevoia de transport de materiale dinspre şi spre şantier este de 60.000 de camioane cu încărcătură.

El a precizat că programul iniţial prevedea ca lucrările la pistă să se deruleze în etape, cu menţinerea aeroportului operaţional, dar că acest mod de lucru prelungea prea mult data la care se finaliza proiectul de modernizare şi ridica şi costurile, iar Romatsa a recomandat ca lucrările să se facă cu aeroportul închis.

Nechifor a mai spus că în prezent lucrările se află în graficul stabilit în ceea ce priveşte construcţia noului turn de control şi a staţiei de tensiune de mare putere care va deservi aeroportul.

Preşedintele CJ Suceava a menţionat că va solicita şi Administraţiei române a serviciilor de trafic aerian Romatsa să fie pregătită să monteze Sistemul ILS (instrument landing system) pentru care are prevedere bugetară.

"Investim în aeroport din trei direcţii. O dată prin Romatsa, care instalează aparatura de control şi trafic aerian, modernizarea pistei şi a sistemului de balezaj, prin proiectul finanţat de Uniunea Europeană, dar şi modernizarea aerogării, cu fondurile Consiliului Judeţean", a declarat Nechifor.

El a mai spus că fiecare etapă de modernizare va fi monitorizată şi certificată de experţi întrucât pista este construită pentru aeronave de mari dimensiuni, iar ulterior aeroportul sucevean va reautorizat.

Aeroportul Suceava este modernizat printr-un proiect cu finanţare europeană prin POS-Transporturi, contractul de execuţie fiind semnat în 9 august cu firma Tehnic Asist din judeţul Botoşani pentru modernizarea pistei de rulare, a balizajului, a turnului de control şi pentru pregătirea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie tip ILS, costul investiţiei fiind de 105 milioane de lei fără TVA, lucrările urmând să fie finalizate în totalitate în februarie 2015.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici