Asociaţia Pro Infrastructură: Încă un cui în coşciugul sistemului 2+1 alternativ în România

Asociaţia Pro Infrastructură critică noul normativ pentru drumurile cu profil 2+1 alternativ: „În cel mai bun caz autorităţile habar nu au ce proiectează şi reglementează, iar în cel mai rău ne condamnă la moarte cu bună ştiinţă”.

11863 afișări
Imaginea articolului Asociaţia Pro Infrastructură: Încă un cui în coşciugul sistemului 2+1 alternativ în România

Asociaţia Pro Infrastructură: Încă un cui în coşciugul sistemului 2+1 alternativ în România

„În aceste zile dramatice, în care tineri în floarea vârstei sunt băgaţi în pământ pe marginea drumurilor naţionale de către alţi tineri băuţi, drogaţi şi inconştienţi aflaţi la volan, în care staţii GPL ilegale explodează şi aruncă în aer puroiul infect care tronează în toate instituţiile statului, "responsabilii" din Ministerul Transporturilor şi din CNAIR se pregătesc, voit sau nu, să mai bată un cui în coşciugul deja bine ferecat al sistemului 2+1 alternativ în România.

Concret, MTI şi CNAIR derulează procedura de adoptare a unui nou normativ, AND 617-2023, care va reglementa circulaţia pe drumurile cu platforme (lăţime) de 12-14 metri în profil 2+1 alternativ. Asociaţia Pro Infrastructură a cerut obsesiv, încă din 2016, ca această soluţie să fie de urgenţă implementată pe drumurile morţii DN2/E85 (Afumaţi-Săbăoani), DN1C (Cluj-Napoca-Dej) şi DN28 (Săbăoani-Iaşi). Aşadar, la prima vedere, este în sfârşit o veste excelentă pe care o salutăm! Dar diavolul este în detalii. Nu doar că unele prevederi tehnice ale noului normativ sunt greşite, dar unele sunt parcă scrise acolo ca să pună definitiv cruce acestei soluţii salvatoare”, scriu cei de la asociaţie.

Asociaţia Pro Infrastructură a trimis oficialilor din minister un document cu observaţii şi recomandări: „În esenţă, cea mai mare problemă este lipsa obligativităţii instalării parapetului de separaţie de sens dublată de obligativitatea creării unui acostament lărgit de 2,5m (!!!) dacă administratorul drumului doreşte parapet de separaţie de sens. Cele două prevederi, prima cel puţin inoportună şi a doua inutilă şi aberantă, pot omorî definitiv ideea implementării profilului 2+1 alternativ în România.Am explicat pe larg în document de ce parapetul este SINGURUL element constructiv care garantează că sistemul 2+1 alternativ îşi atinge nivelul maxim de siguranţă posibil care, din experienţa demonstrată a altor ţări fruntaşe la capitolul siguranţă rutieră, este similar cu al autostrăzilor, având aproximativ de 5 ori mai puţine victime decedate pe kilometru parcurs faţă de drumurile 1+1 cu trafic ridicat”.

Potrivit sursei citate, pe sectorul de test, DN2 Sineşti-Moviliţa, au fost doar două accidente mortale după transformarea în 2+1 alternativ: unul cu pătrundere involuntară pe contrasens şi celălalt o manevră de triplare peste linia dublă continuă făcută de un şofer inconştient. Parapetul de separaţie de sens ar fi atenuat mult gravitatea primului accident, iar pe cel de-al doilea l-ar fi eliminat complet.

„Aşadar, după 7 ani de chin în care Asociaţia Pro Infrastructură s-a bătut cu morile de vânt atât în CNAIR şi MT cât şi în societate cu unii cetăţeni care refuză să priceapă lucruri simple, am ajuns aici: în cel mai bun caz autorităţile habar nu au ce proiectează şi reglementează, iar în cel mai rău ne condamnă la moarte cu bună ştiinţă”, conchide Asociaţia Pro Infrastructură.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici