Avioanele Boeing, pericol public: găuri făcute greşit pe fuselajul modelului 737

  • Compania aeriană Emirates (cea mai mare din lume) este unul dintre cei mai mari clienţi ai Boeing.
  • Cea mai recentă achiziţie din noiembrie: 95 de avioane Boeing 777 şi 787 în valoare de 52 de miliarde de dolari.
  • Boeing a descoperit o altă problemă în unele fuselaje ale avioanelor sale 737, care ar putea duce la întârzierea livrării a aproximativ 50 de avioane.
  • Găurile forate necorespunzător au fost detectate de Spirit AeroSystems, un furnizor important de fuselaje Boeing, a declarat Stan Deal, CEO al diviziei de avioane comerciale a Boeing, într-o scrisoare.
1945 afișări
Imaginea articolului Avioanele Boeing, pericol public: găuri făcute greşit pe fuselajul modelului 737

„Deşi această potenţială condiţie nu prezintă o problemă imediată de siguranţă şi toate avioanele 737 pot continua să funcţioneze în siguranţă, în prezent credem că va trebui să efectuăm reparaţii la aproximativ 50 de aeronave nelivrate”, a spus Deal în scrisoarea către angajaţi.

Boeing şi Spirit AeroSystems efectuează verificări intense asupra calităţii muncii lor, după ce un model Alaska Airlines 737 Max 9 a fost forţat să efectueze o aterizare de urgenţă pe 5 ianuarie, când un panou, numit dop de uşă, a ieşit din lateralul aeronavei. 

Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA (NTSB) investighează accidentul, în timp ce Administraţia Federală a Aviaţiei verifică dacă Boeing şi furnizorii săi au respectat procedurile de control al calităţii. Acţiunile Boeing Co, deja în scădere cu 20% anul acesta şi au scăzut cu încă 2% înainte de deschiderea de luni.

Şeful companiei aeriene Emirates a avertizat că Boeing se află înainte „ultimelor şanse” (un mod de a spune că nu mai are şanse), spunând că a asistat la un „declin progresiv”. Preşedintele Emirates, Sir Tim Clark, este o figură de top în industrie, iar compania aeriană este un client important al Boeing.

El a mai spus pentru Financial Times că Emirates îşi va trimite inginerii să monitorizeze liniile de producţie ale Boeing. „Trebuie să insufle această cultură a siguranţei care nu este pe măsură. Sunt sigur că Dave Calhoun şi [managerul comercial] Stan Deal se uită la asta... Aceasta este ultima şansă”, a adăugat preşedintele companiei aeriene Emirates, Tim Clark.

Caz din 2018: o pasageră, aspirată la 32.000 de picioare deasupra pământului

Emirates este unul dintre cei mai mari clienţi ai Boeing, precum şi cea mai mare companie aeriană din lume. În noiembrie, a comandat 95 de avioane Boeing 777 şi 787, utilizate pentru zboruri pe distanţe lungi, în valoare de 52 de miliarde de dolari.

Alţi dintre principalii clienţi ai companiei şi-au exprimat îngrijorarea, menţionând că problemele ar putea întârzia aprobarea noilor versiuni ale avionului 737 Max, Max 7 şi Max 10, care sunt în lucru.

În 2018, un accident similar cu cel care a avut loc luna trecută s-a întâmplat cu un model mai vechi Boeing 737 operat de Southwest Airlines. Resturile de la o defecţiune a motorului au spart una dintre ferestrele cabinei în timp ce avionul călătorea la 32.000 de picioare deasupra solului. Rezultatul a fost că o pasageră a fost parţial aspirată pe geam şi a murit din cauza rănilor.

Recordul de siguranţă al companiei a fost, de asemenea, afectat de două accidente care au avut loc la sfârşitul anului 2018, în largul coastei Indoneziei, şi la începutul lui 2019, în largul capitalei Etiopiei Addis Abeba.

Un total de 346 de persoane au murit în accidente, cauzate de software-ul defect de control al zborului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici