Bănicioiu: Furnizorii de servicii medicale sunt obligaţi să acorde servicii medicale şi medicamente

Toate spitalele, farmaciile şi cabinetele medicilor de familie sunt obligate să utilizeze sistemul de implementare a cardului naţional de sănătate, dar şi să furnizeze servicii medicale şi medicamente, a reafirmat, luni, ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu.

380 afișări
Imaginea articolului Bănicioiu: Furnizorii de servicii medicale sunt obligaţi să acorde servicii medicale şi medicamente

Ministrul Sănătăţii: Furnizorii de servicii medicale sunt obligaţi să acorde servicii medicale şi medicamente (Imagine: Bogdan Iordache/Mediafax Foto)

Ministrul Sănătăţii a reamintit tuturor furnizorilor de servicii medicale care sunt în contract cu casele de asigurări de sănătate că au obligaţia de a acorda servicii medicale şi medicamente în aceste zile, după implementarea, de la 1 mai, a cardului de asigurări de sănătate.

"În această dimineaţă, am primit unele sesizări de la pacienţi cărora li s-a refuzat asistenţa medicală pentru motivul că nu funcţionează sistemul informatic sau nu au prezentat cardul de sănătate. Sunt neplăcut surprins de atitudinea unor furnizori şi vreau să subliniez că toate spitalele, farmaciile şi cabinetele medicilor de familie sunt obligate să utilizeze sistemul de implementare a cardului naţional de sănătate, dar şi să furnizeze servicii medicale şi medicamente, aşa cum li s-a adus la cunoştinţă de la începutul acestui an. Introducerea cardului de sănătate nu modifică dreptul asiguraţilor la servicii medicale", a declarat ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, citat într-un comunicat de presă al MS.

Ministrul Sănătăţii a solicitat reprezentanţilor direcţiilor de sănătate publică să sprijine, în teren, eforturile colegilor din cadrul caselor de asigurări de sănătate pentru monitorizarea furnizorilor de sănătate în implementarea cardului naţional de sănătate.

Cardul naţional de sănătate, reţeta electronică şi dosarul electronic reprezintă obiective importante pentru informatizarea sistemului de sănătate şi fac parte din proiectul de control şi disciplină financiară a sistemlui de asigurări de sănătate. Practic, cardul naţional de sănătate va deveni buletinul de identitate medical al pacientului. Orice român va fi obligat să prezinte cardul de sănătate ori de câte ori apelează servicii medicale, a precizat MS.

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a primit, luni dimineaţă, peste 70 de sesizări privind probleme legate de funcţionarea cardului de sănătate, obligatoriu din 1 mai, CNAS făcând apel la pacienţi şi la furnizorii de servicii medicale să semnaleze orice deficienţe.

Unele dintre problemele identificate luni au fost cauzate şi de faptul că unii medici nu au înţeles cum poate fi utilizat cardul de sănătate. Spre exemplu, cardul de sănătate trebuia introdus în cititor şi menţinut acolo până când asiguratul îşi tasta PIN-ul ales de el şi primea validarea acestuia din partea sistemului. Toate celelalte operaţii, respectiv consultaţia şi redactarea reţetei, puteau fi făcute după scoaterea cardului din cititor.

Din acest motiv, unii medici de familie au avut nevoie şi de patru ore pentru a consulta trei pacienţi, după cum au semnalat aceştia.

Cei mai mulţi medici au reclamant faptul că sistemul se blochează frecvent, iar validarea cardului este greoaie. Potrivit Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, medicii din toată ţara au primit două tipuri de erori, ambele făcând imposibilă activarea cardurilor, respectiv UM indisponibilă şi Token - lipsă.

Din 1 mai, cardul naţional de sănătate a devenit unicul sistem de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Acesta face dovada calităţii de asigurat şi confirmă prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale.

Preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, declara, în 29 martie, că aproape 840.000 de persoane nu şi-au ridicat cardul de sănătate de la casele de asigurări de sănătate sau de la medicul de familie, dar vor primi servicii medicale şi medicamente şi după 1 mai, când cardul devine obligatoriu, consultaţiile fiind monitorizate separat.

Furnizorii pot apela oricând la helpdesk-ul pregătit să preia şi să rezolve în cel mai scurt timp orice problemă întâmpinată în modul de funcţionare a sistemului.

Asiguraţii au la dispoziţie atât numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate, cât şi numerele de telefon ale caselor de asigurări, pentru a cere relaţii despre cardul de sănătate.

Introducerea cardului de sănătate nu modifică drepturile asiguraţilor la servicii medicale. Serviciile medicale de urgenţă se vor acorda fără să fie necesară validarea cu cardul, pentru că acestea se acordă atât persoanelor asigurate, cât şi celor neasigurate.

De asemenea, copiii cu vârsta până în 18 ani, care nu au primit card de sănătate, beneficiaza de servicii medicale conform legii. Aceste servicii se acordă necondiţionat, indiferent dacă părinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi.

Persoanele neasigurate beneficiază, ca şi până acum, de pachetul minim de servicii medicale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici