Campanie de informare cu privire la schimbarea furnizorului de energie

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a lansat, marţi, o campanie de informare a consumatorilor casnici de electricitate privind posibilitatea de a-şi schimba furnizorul, lucru posibil din momentul liberalizării pieţei de energie din România, la 1 iulie 2007.

80 afișări
Imaginea articolului Campanie de informare cu privire la schimbarea furnizorului de energie

Campanie de informare cu privire la schimbarea furnizorului de energie (Imagine: Mediafax Foto)

Campania se va derula în perioada 30 septembrie-30 noiembrie şi este finanţată de Uniunea Europeană, prin fonduri Phare.

"Întregul proiect a costat 400.000 euro", a declarat, marţi, purtătorul de cuvânt al ANRE, Viorel Alicuş, într-o conferinţă de presă.

În cadrul campaniei, ANRE va distribui 200.000 de pliante în cinci din cele mai mari oraşe din ţară, respectiv Timişoara, Iaşi, Cluj, Braşov şi Constanţa. Totodată, vor fi organizate conferinţe pentru asociaţiile de consumatori, şi vor fi introduse linii telefonice de informare.

"Iniţial doream să iniţiem acest proiect în 2006 sau 2007, dar nu am reuşit din cauza procedurilor complicate ale fondurilor Phare", a spus Alicuş.

Piaţa de energie a fost liberalizată la 1 iulie 2007, simultan cu alte 13 state europene.

"Am solicitat şi am început acest proiect în care încercăm să informăm conumatorii casnici, pentru că, deşi piaţa a fost total liberalizată, în mod real deschiderea este de 50%, la fel ca şi în alte state europene", a adăugat Alicuş.

După liberalizarea pieţei de energie, orice consumator de electricitate poate să îşi aleagă, prin negociere, propriul furnizor.

Potrivit lui Alicuş, unii consumatori casnici au vrut să schimbe furnizorul, dar impedimentul principal este reprezentat de preţul furnizorilor, care este mai mare decât cel regelementat, stabilit de ANRE.

De asemenea, ANRE nu a prevăzut un set de documente specifice necesare consumatorilor atunci când vor să îşi schimbe furnizorul de electricitate, dar Autoritatea intenţionează să stabilească acest lucru.

"Avem în pregătire două documente. (...) Nu aceasta este singura problemă. (...) Riscul ar fi ca piaţa să se blocheze dacă nu demarăm acest proiect şi consumatorul să nu beneficieze de avantajele deschiderii pieţei", a adăugat Alicuş.

Potrivit acestuia, unii furnizori s-ar putea să nu fie interesaţi decât de un număr mare de consumatori, pentru că sunt firme orientate spre profit, şi atunci nu sunt dispuşi să îşi asume riscul şi să facă oferte către consumatori.

"Unii furnizori nu sunt pregătiţi şi nu au infrastructură. Este nevoie de cel puţin 5.000 de consumatori casnici pentru ca să devină interesant pentru un furnizor. Furnizorii nu au fost obişnuiţi să lucreze cu mulţi clienţi", a mai spus Alicuş.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici