- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cât costă întreţinerea la o maşină second-hand faţă de una nouă?
Preţul de achiziţie nu este aproape niciodată singurul "cost" care trebuie achitat atunci când cumperi o maşină. Cele mai puţin plăcute sunt legate de reparaţii, în cazul maşinilor uzate.
Cât costă întreţinerea la o maşină second-hand faţă de una nouă? (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)
O maşină uzată este întotdeauna înlocuită de una nouă din câteva principii fundamentale. Primul - iese din garanţie, şi implicit tot ce se va strica de atunci înainte va fi achitat de proprietar, iar al doilea, costul legat de întreţinerea acesteia urcă din ce în ce mai mult, deoarece trebuie înlocuite componente cheie ale acesteia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Suntem în al Treilea Război Mondial. „Liderii” României nu văd asta încă. Cine ne apără?
-
Vladimir Putin a fost învestit azi într-un nou mandat la conducerea Rusiei. Ce declaraţii a făcut liderul rus în timpul ceremoniei
-
Josep Borrell, şeful politicii externe UE: Mulţi civili vor fi ucişi în ofensiva de la Rafah
-
Mesajul Iuliei Navalnaia, după ce Putin a fost învestit pentru un nou mandat: Cu el la cârmă, ţara noastră nu va avea nici pace, nici dezvoltare, nici libertate
Spre exemplu, cu 8.000 de euro avem de ales între un VW Golf V 1,9 TDI din 2006 sau un Logan 1,6i 90 CP nou. Amândouă au aproape aceleaşi dotări - aer condiţionat, geamuri electrice, ABS, computer de bord şi radio-CD, dar modelul german dispune de o imagine de marcă mai bună - alături de 80.000 km în plus desigur. Ce înseamnă efectiv kilometri în plus? - bani în plus când vine vorba de întreţinere. Spre exemplu, reviziile pentru un Logan 1,6i 90 CP vor costa în 100.000 km aproape 800 de euro, adica în jur de 3.200 de lei. În condiţiile în care acum Dacia oferă gratuit o garanţie de 4 ani, orice alt defect va fi remediat fără niciun cost suplimentar.
În cazul unui Golf V 1,9 TDI între 90.000 km şi 150.000 km se va plăti numai pe revizii aceeaşi sumă de aproximativ 800 de euro, dar la aceasta se vor adăuga "surprize" precum - un set nou de anvelope 300 de euro, un kit de ambreiaj care trebui schimbat la 70-80.000 km - încă aproape 300 de euro, un set nou de amortizoare - încă 330 de euro, discuri şi plăcuţe noi de frână, pivoţi şi bucşe la roţi.
Citeşte mai multe despre întreţinerea unei maşini second-hand pe www.zf.ro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO