Cazul copilului care ar fi murit din cauza shaormei. De ce nu a efectuat ANPC un control în restaurant?

Reprezentanţii ANPC susţin, într-un răspuns la o solicitare MEDIAFAX, că au trimis sâmbătă o echipă de comisari din cadrul CPMC Bucureşti la shaormeria de unde ar fi mâncat copilul de 3 ani decedat săptămâna trecută, însă restaurantul era închis, neputându-se efectua controale.

2880 afișări
Imaginea articolului Cazul copilului care ar fi murit din cauza shaormei. De ce nu a efectuat ANPC un control în restaurant?

Cazul copilului care ar fi murit din cauza shaormei: ANPC nu putut efectua un control în restaurant

„Ca urmare a informaţiilor apărute în presă, cât şi a comunicatului emis de Compartimentul de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Parchetului de pe Lângă Tribunalul Bucureşti, instituţia noastră s-a autosesizat, iar în data de 19.05.2018, între orele 00:30-02:00, o echipă de comisari din cadrul CPCM Bucureşti s-a deplasat la unitatea de tip fast food în cauză, constatând că punctul de lucru al operatorului economic era închis, astfel neexistand posibilitatea efectuarii acţiunii de control”, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii ANPC.

„Cazul a fost preluat de Parchetul de pe Lângă Tribunalul Bucureşti, fiind deschis un dosar penal în urma decesului unui minor în vârstă de 3 ani, iar pe cale de consecinţă actiunea de control nu s-a mai desfăşurat, în acest caz neexistand posibilitatea de prelevare de probe”, precizează ANPC.

Totodată, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a transmis câteva recomandări pentru consumatori :
-să fie atenţi la existenţa şi funcţionarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele;
-integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecţie pe timpul transportului, depozitării şi comercializării;
-etichetarea acestora, cu date referitoare la tipul produsului, originea acestuia, termenul de valabilitate, etc;

De asemenea, înainte de achizitionarea alimentelor din locuri specializate, consumatorii trebuie să se asigure că vânzatorul este echipat corespunzator, poartă halat de protecţie şi bonetă, iar manipularea alimentelor neambalate o realizeaza cu mâinile acoperite de mănuşi curate sau de unică folosinţă.

Pentru a achiziţiona produse de tip fast food care să nu le pună sănătatea sau poate chiar viaţa în pericol, consumatorii trebuie să ţină cont de câteva sfaturi:
- la cumpararea produselor din carne/carne tocată să acorde atenţie deosebită la aspectul produsului;
- să urmărească modul de etichetare, să nu cumpere produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie inscrierea, la locul de comercializare a datei durabilităţii minimale/datei limită de consum şi a ingredientelor alergene;
- să refuze produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare;
- să refuze produsele din carne pe care nu este înscrisă data durabilităţii minimale/data limită de consum sau dacă aceasta este modificată sau depaşită;
- să nu cumpere produse din carne tocată din locuri neautorizate, întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacţia comercială şi riscă să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur care le poate afecta sanatatea.

„Trebuie să acorde atenţie preţului afişat şi să verifice concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele marcate pe bonurile de casă, iar ca un ultim sfat, să solicite şi să păstreze bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doreşte să reclame calitatea/siguranţa unui produs”, menţionează ANPC.

Săptămâna trecută, un băieţel de 3 ani a murit după ce se presupune că ar fi mâncat împreună cu părinţii săi o shaorma infestată cu Salmonela.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici