STUDIU  Ce cadouri preferă românii în prag de sărbători? Majoritatea optează pentru experienţe alături de cei dragi

20% dintre utilizatorii Revolut din România care au răspuns la un studiu derulat de aplicaţia financiară au spus că de sărbători îşi doresc să primească în dar o experienţă alături de persoanele apropiate sau un cadou din „lista de dorinţe”.

331 afișări
Imaginea articolului Ce cadouri preferă românii în prag de sărbători? Majoritatea optează pentru experienţe alături de cei dragi

Sursa foto: profimedia

Anul trecut, în primele două săptămâni ale lunii cadourilor, utilizatorii Revolut din România au cheltuit aproximativ 13 milioane EUR la shopping. În perioada 1-15 decembrie 2021, un utilizator Revolut a făcut cumpărături de 84 EUR, în medie, o valoare cu 13,4% mai mare faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului 2020. De asemenea, valoarea medie/ tranzacţie a crescut de la 32 EUR la 35 EUR. În timp acelaşi timp, achiziţiile efectuate direct din magazine au progresat sensibil în raport cu cele realizate online. Astfel, 6 din 10 tranzacţii au fost efectuate direct în magazin, în prima jumătate a lunii decembrie 2021, faţă de 5 din 10, anul trecut.

În privinţa alegerii cadourilor de sărbători, 64% dintre români au declarat că se ghidează după gusturile şi preferinţele persoanelor cărora le vor oferi darurile, în timp ce doar 11% îi întreabă pe destinatari ce şi-ar dori să primească.

Procentele sunt apropiate de cele înregistrate în Italia (68 % şi, respectiv, 11%) sau în Spania (66% şi, respectiv, 11%). În schimb, lituanienii şi norvegienii preferă să ofere daruri pe măsura aşteptărilor celor apropiaţi, astfel că 28% dintre respondenţii din Lituania şi, respectiv, 27% din Norvegia au optat pentru varianta în care este consultată persoana pentru care se cumpără cadoul.

Românii intenţionează să cumpere cele mai scumpe cadouri pentru partenerul de viaţă (39%), părinţi (23%) şi copii (22%). În privinţa reţinerilor pe care le-ar putea avea faţă de gestul de a oferi un cadou, cei mai mulţi menţionează temerea ca nu cumva persoana căreia i-a fost oferit cadoul să fie dezamăgită de ceea ce a primit (37%) sau să nu folosească obiectele primite şi acestea să fie irosite (21%).

Cei mai mulţi români - 37% - declară că nu fac economii pentru a avea bugetul necesar achiziţionării cadourilor. Cu toate acestea, 17% spun că, dacă ar fi nevoiţi să obţină fonduri mai mari pentru cadouri, ar lua în calcul să folosească funcţionalităţile din aplicaţia Revolut, în timp ce 16% dintre respondenţi spun că o posibilă sursă ar putea fi limitarea cheltuielilor în magazine, restaurante sau cafenele. Italienii, la fel ca polonezii şi americanii, folosesc cel mai mult tehnologia în acest scop.

Cum pe parcursul anului 2021 restricţiile au limitat mult accesul consumatorilor la serviciile de ospitalitate şi restauraţie, italienii sunt cei care au înregistrat cele mai multe răspunsuri (22%) cu privire la economisirea de fonduri pentru daruri din banii economisiţi ca urmare a eliminării ieşirilor în oraş.

În privinţa cadourilor preferate de respondenţi, două categorii împart primul loc între preferinţe: experienţele alături de cei dragi - o vacanţă, o vizită într-un loc special, un concert - (20%) şi darurile pe care şi le-au pus pe lista de dorinţe (20%). Pe al treilea loc se află tot experienţele, dar care implică doar propria participare, nu şi prezenţa apropiaţilor (18%). Tot în zona soluţiilor practice se află şi a patra opţiune de cadou - un obiect necesar în casă, pe care, mai devreme sau mai târziu, tot ar trebui să îl cumpere (15%).

În privinţa obiectelor de lux, doar 7% dintre români le menţionează ca fiind unul dintre cadourile preferate, un procent apropiat de cele înregistrate în Italia şi Spania (8%). Irlandezii şi lituanienii înregistrează cele mai mari procente pentru această categorie de cadouri, cu 15% şi, respectiv, 13%.

Cei mai mulţi români (40%) spun că vor petrece acasă Revelionul, alături de familie şi prieteni, iar următoarea opţiune de a trece în noul an este o călătorie cu familia sau prietenii (21%). Utilizatorii Revolut din România şi-au pregătit şi câteva obiective pentru anul 2022. Printre acestea, pe primele poziţii se află: să îşi gestioneze mai bine resursele financiare (50%), să înveţe ceva nou (36%), să petreacă mai mult timp cu cei dragi (33%). 31% şi-ar dori să practice activităţi care să îi ajute să fie mai echilibraţi emoţional, 22% să meargă la sală, 19% să îşi schimbe locuinţa (chirie sau achiziţie), iar 17% vor să îşi găsească un nou job.

Există, totuşi, şi utilizatori care spun că nu îşi setează obiective pentru anul nou. Doar 8% dintre respondenţii din România au recunoscut că nu îşi stabilesc astfel de ţinte, fiind unul dintre cele mai mici procente remarcate la acest capitol, printre utilizatorii Revolut, alături de italieni (4%) şi spanioli (6%).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici