Sondaj  Ce îşi doreşte Generaţia Z de la piaţa muncii: prioritate au valorile şi fericirea, nu cariera şi banii

  • Un sondaj care aduce în actualitate preferinţele şi tendinţele în muncă ale Generaţiei Z - la care au participat peste 500 respondenţi/te - arată că, înainte de toate, această generaţie vrea să fie fericită, în timp ce o proporţie extrem de mică din respondenţi consideră prioritară situaţia financiară şi cariera.
  • O generaţie care a avut libertatea de a-şi alege studiile, urmându-şi propriile instincte şi pasiuni (66,3%) şi care mărturiseşte că, pentru ei şi ele, job-ul înseamnă în primul rând, dincolo de alte valori şi necesităţi, conexiune umană (60%).
953 afișări
Imaginea articolului Ce îşi doreşte Generaţia Z de la piaţa muncii: prioritate au valorile şi fericirea, nu cariera şi banii

FOTO onrec

Un sondaj realizat de Şcoala de HR arată că 60% din Generaţia Z (persoanele născute între 1996 şi 2012) vrea sa fie fericită şi să trăiască conform valorilor sale, în timp ce doar 4% din respondenţi consideră prioritară situaţia financiară şi cariera,
 
Până în anul 2030, Yahoo Finance spune ca 30% din forţa de muncă globală va fi  reprezentată de Generaţia Z. Dar ce anume caută Generaţia Z? 
 
Generaţia Z - cei care ar părăsi fără regrete, un loc de muncă dacă simt că lipsesc oportunităţile de dezvoltare (45%), dar care, atunci când este cazul ştiu să-şi ceară drepturile şi să-şi aprecieze financiar munca. Dincolo de toate, o generaţie care, în proporţie de 60%, nu plănuieşte momentan să plece din România. 
 

Cum munceşte cu sens GEN Z?

 
Ce contează pentru Generaţia Z în viaţă? 
 
Pe scurt, cei mai mulţi din Gen Z spun că fericirea, conform valorilor, contează cel mai mult. Pe locul secund vine sănătatea, iar pe locul trei, relaţiile cu ceilalţi. Cariera şi situaţia financiară contează pentru foarte puţini dintre cei tineri.
 
  • 7% - relaţiile din jur
  •  20% - sănătatea
  •  4% - cariera
  •  4% - situaţia financiară
  • 65% - să fiu fericit, conform valorilor
 
Cum şi-au ales GEN Z studiile? 
 
Gen Z ştie ce vrea: cei mai mulţi au decis singur ce studii să urmeze.
  • 66,3% - conform pasiunilor 
  • 17, 9 - recomandarea părinţilor 
  • 14,7% - părea singura opţiune
  • 11%  -nu merg la facultate
 
De ce crede GEN Z că muncim?
 
Generaţia cea mai tânără crede că obiectivul muncii este dezvoltarea personală.
  • 20% - supravieţuire
  • 30% - contribuţie
  • 50%  -dezvoltare
 
De ce munceşte GEN Z?
 
În ceea ce priveşte scopul muncii lor, Gen Z alege conexiunea umană.
  • 5% - cultură
  • 20% - pentru impact
  • 15%  -recunoaştere valoare
  • 60% - conexiune umană
 
De ce ar părăsi un loc de muncă, fără regrete?
 
Gen Z nu se gândesc de două ori şi nu stau la un loc de muncă toxic. Dacă nu pot creşte profesional, pleacă fără regrete.
  • 45% - lipsă oportunităţi dezvoltare
  • 37% - micromanagement
  • 18% - oferta salarială
 
Aşteptări salariale GEN Z la primul job
 
Cei mai mulţi tineri din Generaţia Z vor un salariu de 2.500 lei net pentru primul job.
  • 55%- 2500
  • 25% -2500-3500
  • 19,3% -2000 
 
Cum caută GEN Z job-uri?
 
Gen Z foloseşte tehnologia şi caută în grupurile on şi offline oferte de muncă. 
  • 4% - familie şi prieteni
  • 12, 1% - experţi domeniu
  • 7, 1% -mentori&profesori
  • 25,3% -platforme recrutare
  • 51,5% - comunităţi ON/OFFLINE
 
Planuri de viitor GEN Z
 
Legat de viitor, cei mai mulţi din Generaţia Z încă nu au gânduri să emigreze.
  • 60% din GEN Z nu plănuiesc momentan să plece din ţară
  • 32% din GEN Z plănuiesc să plece din ţară - valori, studii, oportunităţi, sisteme.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici