Cei mai mulţi dintre românii de la oraş se aşteaptă ca actuala criză să se extindă şi în 2021! Problemele vor dura cel puţin un an

  • Mai mult de jumătate din românii care locuiesc la oraş se aşteaptă la o criză economică prelungită
  • Astfel, 54% dintre cei chestionaţi cred că perioada de criză va dura cel puţin un an
555 afişări
Imaginea articolului Cei mai mulţi dintre românii de la oraş se aşteaptă ca actuala criză să se extindă şi în 2021! Problemele vor dura cel puţin un an

Cei mai mulţi dintre românii de la oraş se aşteaptă ca actuala criză să se extindă şi în 2021! Problemele vor dura cel puţin un an

Mai mult de jumătate din românii care locuiesc la oraş se aşteaptă la o criză economică ce va dura mai mult de un an. Oamenii cumpără mai degrabă din magazinele de proximitate, din cauza restricţiilor de circulaţie, potrivit unui studiu realizat de Nielsen.
 
Stările de ameninţare, incertitudine şi anxietate care însoţesc inevitabil pandemia COVID-19 au impact asupra comportamentului oamenilor, asupra modului în care acţionează şi iau decizii în acest context fără precedent, se arată într-un studiu realizat de Nielsen, care şi-a propus să surprindă şi să înţeleagă ce se întâmplă cu oamenii în această perioadă.
 
Studiul este realizat în peste 70 de ţări.
 
„93% dintre românii din oraşe (vârsta 18-65 de ani) sunt preocupaţi cel puţin într-o oarecare măsură de epidemia de coronavirus din România, iar 71% cred că riscul de răspândire este mare sau foarte mare. 39% dintre români consideră că pandemia se va sfârşi în următoarele 2-3 luni. Consumatorii din România se alătură celor din Grecia, Rusia, Franţa şi Spania în perspectiva optimistă, conform căreia lucrurile se vor reechilibra în mai puţin de 3 luni, pe când consumatorii din Germania, Olanda, UK, Turcia şi Irlanda sunt mai rezervaţi în această privinţă. Majoritatea românilor tind să fie mai îngrijoraţi pentru sănătatea familiei decât pentru propria sănătate”, arată studiul.
 
De asemenea, persoanele cu vârsta între 51 şi 65 de ani sunt mai îngrijorate pentru propria sănătate decât restul categoriilor de vârstă, dar toţi, indiferent de vârstă, sunt la fel de preocupaţi de sănătatea familiei.
 
„82% caută de mai multe ori pe zi informaţii despre epidemie, iar alţi 14% se informează o dată pe zi. Incertitudinea privind evoluţia pandemiei alimentează această nevoie acută de a ţine pasul cu cele mai recente informaţii despre virus şi despre răspândirea acestuia. Acest consum masiv de stiri negative poate avea ca revers o creştere a nivelului de stres, pe lângă beneficiul de a fi informat. Ştirile TV sunt principala sursă de informare, urmând reţelele sociale online şi site-urile autorităţilor. Tinerii se informează mai puţin de la TV (66% dintre cei cu vârsta 18-22 faţă de 82% dintre toţi cei cu vârsta 18-65 de ani), dar şi pentru ei aceasta este cea mai folosită sursă de informare. Social media este o sursă de informare folosită de toate categoriile de vârstă în egală măsură”, mai arată studiul.
 
De asemenea, 2 din 5 persoane lucrează de acasă în mai mare măsură decât înainte de izbucnirea epidemiei.
 
Totodată, aproximativ o treime din target şi-au planificat deja vacanţa de vară, dar un sfert dintre aceştia şi-au anulat-o din cauza epidemiei. 64% aşteaptă încă să vadă cum evoluează lucrurile.
 
Deocamdată, doar 11% intenţionează să meargă în vacanţa planificată.
 
„54% se aşteaptă ca România să se confrunte mai mult de un an cu criza economică provocată de epidemie”, potrivit studiului Nielsen.
 
De asemenea, din cauza restricţiilor de circulaţie impuse de autorităţi, se observă o creştere mai mare a vânzărilor din formate de proximitate: supermarketurile au crescut cel mai mult în valoare (+36,1%), iar hypermarketurile cel mai puţin ( +25,4%), în timp ce magazinele de tip cash&carry, care alimentează şi comertul tradiţional, au înregistrat vânzări cu 34,5% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.
 
Potrivit studiului, schimbarea obiceiurilor de cumpărare se observă pregnant în categoria produselor de tutun de exemplu, care a înregistrat o creştere de volum de 19% în supermarketuri, în timp ce în hypers s-au vândut cu 6% mai puţin.
 
Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare şi analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor şi pieţelor din întreaga lume.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici