„Clean label” e noul trend în industria alimentară. Etichetele fără E-uri, o provocare pentru producătorii români

  • Clean label este un trend internaţional în industria alimentară ce presupune eliminarea e-urilor din produse
  • Fabrica româno-belgiană de panificaţie din Câmpia Turzii a început procesul de “clean label” din 2015
  • Fabrica produce baghete franţuzeşti sau pâine artizanală făcute doar din produse naturale
380 afişări

Mai există produse fără E-uri? Răspunsul este da. Din ce în ce mai mulţi producători de la noi se aliniază trendului internaţional “clean label”. Trendul presupune că alimentele să nu mai conţină conservanţi sau substanţe de sinteză. O fabrică de panificaţie din Câmpia Turzii a început transformarea în urmă cu cinci ani. Procesul de curăţare al etichetei a fost o provocare pentru furnizorii de materie primă, aşa că mulţi au renunţat la parteneriat. Şi pentru o fabrică din Cluj alinierea la standardul de „clean label” a fost plin de încercări pentru că a presupus investiţii suplimentare în tehnologie.

„Ouăle, dacă au conservanţi, şi nu vorbesc de cei agresivi, au un termen de expirare mai lung de 3 săptămâni. Ouăle care au clean label au doar o săptămână. Nu ştiu dacă jumătate dintre cei care care erau furnizori înainte au mai rămas furnizori. Nu toţi au reuşit să facă pasul spre clean label, nu e uşor, e o chestiune foarte complicate din punct de vedere tehnologic”, spune Răzvan Boşomoiu, general manager la fabrica de panificaţie şi patiserie.

„Baghetele au fost primele produse pe care le-am transformat în clean label, iar apoi produsele artizanale. În mare, reţeta este făcută din făină apă şi drojdie, iar acel ameliorator este făcut acum dintr-un cocktail enzimatic. Până la urmă, întreg procesul de producţie a trebuit complet ajustat”, explică Horaţiu Butaş, manager de producţie la fabrica de panificaţie şi patiserie.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici