Compania a cărei navă a fost capturată de piraţi s-a mai confruntat cu astfel de situaţii

Compania grecească a cărei navă, pe care se află şi doi marinari români, a fost capturată de piraţi somalezi în Golful Aden s-a mai confruntat cu situaţii în care vasele au fost reţinute de piraţi şi toate cazurile au fost rezolvate după plata recompenselor, potrivit reprezentantului ITF.

136 afișări
Imaginea articolului Compania a cărei navă a fost capturată de piraţi s-a mai confruntat cu astfel de situaţii

Compania a cărei navă a fost capturată de piraţi s-a mai confruntat cu astfel de situaţii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit reprezentantului pentru România al Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF), Adrian Mihălcioiu, vasul "Saldanha", un mineralier de 75.000 de tone sub pavilion maltez, care aparţine unei companii greceşti, a fost capturat în 22 februarie, în timp ce transporta cărbune între Slovenia şi Malaezia.

Conform informaţiilor primite de Adrian Mihălcioiu, nava se afla pe culoarul de securitate păzit de navele de război NATO şi a fost capturată "sub nasul unei nave de război britanice".

Mihălcioiu a afirmat că în cursul zilei de marţi va lua din nou legătura cu armatorul navei, pentru a-i solicita să urgenteze negocierile, astfel încât situaţia să fie rezolvată cât mai repede.

Conform sursei citate, şi alte nave ale companiei greceşti căreia îi aparţine vasul "Saldanha" au fost capturate, în trecut, de piraţii somalezi, iar în toate cazurile armatorul a plătit recompensa, marinarii fiind eliberaţi nevătămaţi.

Adrian Mihălcioiu a mai spus că numărul atacurilor piraţilor în zona coastelor Somaliei a crescut anul trecut cu peste zece procente faţă de 2007. Astfel, în 2008, piraţii au luat ostatici aproape 900 de marinari, majoritatea cazurilor fiind rezolvate favorabil.

"În astfel de cazuri, piraţii cer despăgubiri şi pentru oameni şi pentru navă", a declarat Mihălcioiu.

El a precizat că au mai fost situaţii în care marinari români au fost răpiţi de piraţii somalezi. În atacurile de după 1990, au fost victime circa 20 de marinari români de pe şase nave şi muncitori români de pe platforme petroliere, iar în toate situaţiile ostaticii au fost eliberaţi.

La rândul său, Ştefan Besnea, directorul firmei Bright Balkan Shipping Services SRL Constanţa, prin care cei doi marinari români răpiţi au plecat în voiaj, susţine că starea de sănătate a acestora este bună, ei nefiind agresaţi de către răpitori, care le asigură alimente şi apă. El a estimat că în şapte-zece zile negocierile cu răpitorii se vor încheia, iar marinarii vor fi eliberaţi.

Vasul "Saldanha", sub pavilion maltez şi aparţinând unei companii greceşti, a fost capturat de piraţi somalezi în data de 22 februarie, în timp ce transporta cărbune între Malaezia şi Slovenia. La bordul navei se află 22 de navigatori - doi români, 19 filipinezi şi un ucrainean. Cei doi navigatori români sunt căpitanul vasului, Adrian Hududui, din Braşov, şi fitterul Marian Strâmbeanu, din Constanţa. Ei au plecat în voiaj în luna noiembrie, prin compania de recrutare de personal "Bright Balkan Shipping Services SRL" din Constanţa.

Citeşte şi

Doi marinari români, răpiţi de piraţii somalezi (Video)

MAE: Românii capturaţi de piraţi somalezi sunt sănătoşi

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici