CONCLUZII după bacalaureat: Lipsă de logică în tratarea unor subiecte, orizont limitat de cultură

Unii dintre tinerii care au terminat liceul şi au susţinut bacalaureatul au dat dovadă, în lucrările de examen, de "lipsă de logică în tratarea unor subiecte" şi de "orizont limitat de cultură", potrivit unui document oficial făcut public, vineri, de Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova.

493 afişări
Imaginea articolului CONCLUZII după bacalaureat: Lipsă de logică în tratarea unor subiecte, orizont limitat de cultură

CONCLUZII după bacalaureat: Lipsă de logică în tratarea unor subiecte, orizont limitat de cultură (Imagine: Marius Dumbraveanu / Mediafax Foto)

Din cauza faptului că nu au studiat sistematic, unii dintre absolvenţii de liceu care au susţinut examenul de bacalaureat anul acesta în judeţul Prahova au dat dovadă de "orizont limitat de cultură", de "lipsă de logică", dar şi de "absenţa motivaţiei şi a deprinderii de a se informa", se arată într-un "Raport asupra organizării şi desfăşurării examenului de bacalaureat 2015 în unităţile de învăţământ ale judeţului Prahova" document prezentat, vineri, în Colegiul prefectural Prahova de către Inspectoratul Şcolar Judeţean, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"S-au sesizat ca efecte ale lipsei de studiu sistematic: lipsa de logică în tratarea unor subiecte de examen, stăpânirea în insuficientă măsură a tuturor tipurilor de limbaje, un orizont limitat de cultură, absenţa motivaţiei şi deprinderii de a se informa", este una dintre concluziile la care au ajuns specialiştii din Inspectoratul şcolar Judeţean Prahova în urma desfăşurării examenului de bacalaureat de anul acesta, concluzie prezentată în raportul prezentat vineri.

Documentul citat precizează că în judeţul Prahova s-a înregistrat o creştere constantă a ratei de promovare a examenului de bacalaureat, de la 45,69 la sută în anul 2011 la 75,52 la sută anul acesta, rezultatele obţinute în 2015 fiind cele mai bune din ultuimii opt ani în judeţul Prahova.

Raportul ISJ Prahova arată, de asemenea, că, în ceea ce priveşte rezultatele examenului de bacalaureat, "există resurse încă insuficient exploatate de îmbunătăţire a acestora: o mai bună consiliere a elevilor în scopul înţelegerii scopului acestui tip de evaluare externă, monitorizare permanentă a pregătirii pentru examen, organizarea mai eficientă a lecţiilor la toate disciplinele de învăţământ, analiza periodică a nivelului atingerii standardelor, la toate nivelurile manageriale, utilizarea mai strictă a criteriilor de performanţă în acordarea calificativelor cadrelor didactice şi directorilor, aplicarea de măsuri şi programe ameliorative".

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici