Conducerea Regionalei Cluj a CNADNR, demisă din cauza unor nereguli la construcţia centurii oraşului

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a demis conducerea Direcţiei Regionale Cluj a CNADNR din cauza unor "decizii manageriale defectuoase" cu privire la construcţia centurii Cluj Est, care au ridicat costul lucrării cu 84%, de la 77,6 milioane euro la 143 milioane euro.

693 afișări
Imaginea articolului Conducerea Regionalei Cluj a CNADNR, demisă din cauza unor nereguli la construcţia centurii oraşului

Conducerea Regionalei Cluj a CNADNR, demisă din cauza unor nereguli la construcţia centurii oraşului (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)

"Aceleaşi decizii defectuoase au avut implicaţii negative majore asupra termenului de execuţie al lucrărilor. Acesta era prevăzut iniţial la 24 luni (începând cu octombrie 2006) însă nici până la data controlului - mai 2012, lucrările nu erau complet finalizate", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Corpul de Control al ministerului a verificat, în perioada 22-24 mai, activitatea direcţiei Cluj a CNADNR, unde director general a fost Ion Pantelimon.

"S-au constatat grave probleme manageriale, constând în luarea unor decizii controversate referitoare la derularea investiţiei menţionate", se precizează în comunicat.

Astfel, conducerea DRDP Cluj a decis modificarea traseului variantei de ocolire Cluj Est, fără a avea la bază o fundamentare corespunzătoare, în condiţiile în care proiectul tehnic şi indicatorii tehnico-economici erau deja aprobaţi printr-o HG din 2006, şi a acceptat ca unul dintre cei doi antreprenori să renunţe la executarea lucrărilor aferente unui sector de drum, care avea probleme geologice.

Totodată, regionala a urmărit în mod defectuos derularea contractelor încheiate pentru realizarea investiţiei, ceea ce a condus la depăsirea repetată a termenelor de execuţie, şi a organizat o licitaţie neconformă, cu rezultate negative privind durata de execuţie a lucrărilor. Organizarea procedurii a fost contestată la CNSC, care a dat câştig de cauză contestatarului.

Lucrările la centura de ocolire Vâlcele - Apahida, cu o lungine de aproximativ 24 de kilometri, au început în anul 2006. Traficul rutier a fost deschis în 21 octombrie 2011, în prezenţa premierului de la acea dată, Emil Boc, întreaga centură având ca termen de finalizare iunie 2012.

În luna ianuarie, mai multe grinzi ale parapetului din beton care asigură consolidarea unui versant de pe centura de ocolire s-au deplasat în urma unei alunecări de teren cauzată de infiltraţiile de apă.

Pe tronsonul trei al centurii de ocolire Vâlcele - Apahida au mai fost înregistrate de-a lungul timpului alunecări de teren în urma infiltraţiilor de apă din cauza solului lutos, acestea impunând lucrări de consolidare care au dus la înregistrarea unor costuri suplimentare.

Totodată, una din firmele contructoare - Vegyepszer din Ungaria - a întrat la finele anului trecut în insolvenţă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici