Drumarii sunt nemulţumiţi: "Nu putem repara drumurile în ritmul în care le distrug transportatorii"

Reprezentanţii sindicatului Drumarilor „Elie Radu” i-au trimis o scrisoare ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în care îşi arată nemulţumirea faţă de transporturile grele. „Nu putem repara drumurile în ritmul în care le distrug unii transportatori”, s-au plâns drumarii.

612 afișări
Imaginea articolului Drumarii sunt nemulţumiţi: "Nu putem repara drumurile în ritmul în care le distrug transportatorii"

Sindicatul Drumarilor solicită modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2011 şi efectuarea unui control real asupra transporturilor agabaritice. Sindicaliştii critică decizia din 2011 prin care a fost înfiinţat Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR),

„Considerăm că instituţia responsabilă de repararea şi modernizarea drumurilor este cea mai în măsură să îi controleze pe cei care, nerespectând legea, le pot distruge. Precizăm că în luna septembrie 2011, CNAIR avea câte un cântar pentru fiecare secţie de drumuri naţionale (SDN), respectiv pentru fiecare Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP). Astfel, în total, erau peste 50 de cântare. Prin înfiinţarea ISCTR, atât logistica cât şi personalul specializat nu au fost preluate, iar din câte cunoaştem, ISCTR, după 10 ani, nu are nici măcar 20 de cântare în dotare”, susţin sindicaliştii.

Drumarii mai spun că „nu pot repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii” şi îi solicită ministrului Grindeanu să modifice legislaţia, astfel încât salariaţii CNAIR să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate.

De asemenea, sindicaliştii îi propun ministrului Transporturilor să cumpere instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice. Cu ajutorul instrumentelor existente, cei de la CNAIR au aflat că numeroşi şoferi de camion nu respectă normele legale privind greutatea maximă a transportului.

„În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale. Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, au explicat cei de la Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”.

Sindicaliştii au mai avut o întâlnire pe această temă cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor în luna ianuarie şi aşteaptă un răspuns la solicitările lor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici