EJobs: 10 milioane de aplicări de la începutul anului, cu aproximativ 5% mai mult decât în 2022

Potrivit reprezentanţilor eJobs, interesul candidaţilor pentru angajare sau pentru schimbarea jobului a crescut anul acesta faţă de anul trecut.

90 afișări
Imaginea articolului EJobs: 10 milioane de aplicări de la începutul anului, cu aproximativ 5% mai mult decât în 2022

Interesul candidaţilor pentru angajare sau pentru schimbarea jobului a crescut anul acesta faţă de anul trecut, în condiţiile în care, din ianuarie şi până acum, au fost înregistrate 10 milioane de aplicări, cu aproximativ 5% mai mult decât în 2022.

Potrivit reprezentanţilor eJobs, eforturile depuse de candidaţi au rămas constante pe tot parcursul anului, inclusiv în lunile de vară şi la final de an, perioade în care, în general, procesul de aplicare cunoaşte un ritm mai lent.

„Spre deosebire de anul trecut, când mai degrabă piaţa a fost cu ochii pe candidaţi, anul acesta, candidaţii au stat cu ochii foarte aproape de piaţă. Nu doar că au aplicat mai mult cei care aveau deja un cont pe platformă, dar am văzut şi o creştere de aproape 10% a numărului de candidaţi noi. Foarte probabil ca şi anul viitor să asistăm la acelaşi fenomen, în contextul în care cel mai recent sondaj pe care l-am derulat relevă faptul că 56% dintre respondenţi au în plan o schimbare de job în 2024”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România.

Cu 3,8 milioane de aplicări, candidaţii din segmentul de vârstă 25-35 de ani au fost cei mai activi în căutarea unui job. Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani au cumulat aproape 3 milioane de aplicări, iar 1,9 milioane au venit din categoria 36 – 45 de ani. Candidaţii care au mai mult de 45 de ani rămân o parte relativ timidă şi cu cel mai ridicat nivel de reticenţă când vine vorba de schimbarea jobului. Aceştia au înregistrat 1,1 milioane de aplicări. Mai puţin de 100.000 de aplicări aparţin celor care au maximum 18 ani.

„Pentru primele trei categorii, vedem nu doar o creştere a numărului de candidaţi noi şi de candidaţi care s-au reactivat după un 2022 mai liniştit, ci şi un număr mai mare de aplicări / candidat. Cei mai mulţi vizează joburile entry - level, care cer o experienţă de maximum doi ani şi, foarte aproape de acestea, se află poziţiile mid-level (2 – 5 ani de experienţă). De altfel, în 2023, şi oferta de joburi tot de poziţiile entry şi mid a fost dominată. Anul acesta a venit, însă, cu relativ puţine mişcări din zona de management. Au fost candidaţii cei mai stabili şi mai greu de convins să facă o schimbare de carieră – pentru anunţurile care căutau manageri au fost înregistrate puţin peste 800.000 de aplicări”, explică Roxana Drăghici.

Domeniile care au atras cele mai multe aplicări au fost retail (3,1 milioane), servicii (1,3 milioane), call – center / BPO (1,3 milioane), IT / telecom (1,1 milioane) şi financiar – bancar (1 milion). De cealaltă parte, domeniile pentru care candidaţii au manifestat cel mai scăzut interes au fost real estate, industria textilă, educaţie / training, farma, asigurări şi arte / entertainment.

Un alt element de specificitate pentru acest an a constat în faptul că a fost marcat un nivel record de aplicări pentru joburile remote. 14,4% din totalul aplicărilor a mers către acestea, respectiv 1,5 milioane de aplicări comparativ cu 1,2 milioane în 2022.

„Şi pentru locurile de muncă din străinătate a fost atins un record, însă, în acest caz vorbim despre cel mai mic număr de aplicări din ultimii ani – aproape 160.000”, mai spune Roxana Drăghici.

În acest moment, pe eJobs.ro sunt disponibile peste 22.000 de locuri de muncă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici