Fetele din întreaga lume rămân în urma băieţilor la Matematică

  • Fetele din întreaga lume rămân în urma băieţilor la Matematică.
  • Sexismul şi stereotipurile de gen se numără printre cauzele principale ale acestei situaţii.
638 afișări
Imaginea articolului Fetele din întreaga lume rămân în urma băieţilor la Matematică

Un nou raport publicat miercuri de UNICEF - Solving the equation: Helping girls and boys learn mathematics (Rezolvarea ecuaţiei: Cum îi ajutăm pe băieţi şi fete să înveţe matematică) - prezintă noi date culese din peste 100 de ţări şi teritorii.

Raportul arată că băieţii au de 1,3 ori mai multe şanse decât fetele să dobândească competenţe matematice. Normele de gen şi stereotipurile cultivate de profesori, părinţi şi colegi privind inabilitatea înnăscută a fetelor de a înţelege matematica contribuie la aceste disparităţi.

Totodată, raportul arată şi că acestea subminează încrederea fetelor în propriile puteri, pregătindu-le astfel pentru eşec.

„Fetele au aceleaşi abilităţi de învăţare a matematicii ca şi băieţii, ceea ce le lipseşte însă, sunt şansele egale de a dobândi aceste competenţe esenţiale”, a declarat Catherine Russell, director executiv al UNICEF: „Trebuie să eliminăm stereotipurile de gen şi normele sociale care le înfrânează evoluţia fetelor şi trebuie să facem mai mult pentru a ajuta fiecare copil să dobândească abilităţile de bază necesare pentru a reuşi în şcoală şi în viaţă”.

Deprinderea competenţelor de matematică contribuie la consolidarea memoriei, a înţelegerii şi a capacităţii de analiză, care la rândul lor îmbunătăţesc capacitatea copiilor de a crea, arată raportul.

Înaintea summitului Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Transformarea Educaţiei, UNICEF avertizează că în lipsa dobândirii competenţelor matematice de bază şi a altor cunoştinţe esenţiale, copiii vor avea dificultăţi în a realiza sarcini de bază precum rezolvarea problemelor şi susţinerea raţionamentelor logice.

Analiza datelor din 34 de state cu venituri mici şi medii arată că, pe lângă faptul că fetele au întârzieri de învăţare comparativ cu băieţii, trei sferturi dintre elevii din clasa a patra nu au dobândit competenţe de calcul de bază. Conform datelor provenite din 79 de state cu venituri medii şi mari, peste o treime dintre elevii de 15 ani au în continuare nevoie să dobândească cunoştinţe minime de matematică.

De asemenea, bunăstarea gospodăriei este un factor determinant.

Elevii din gospodăriile cele mai înstărite au de 1,8 ori mai multe şanse de a dobândi competenţe de calcul până în clasa a patra comparativ cu copiii din gospodăriile cele mai sărace. Copiii care sunt înscrişi în programe de îngrijire şi de educaţie timpurie au de 2,8 ori mai multe şanse de a avea competenţe minime de matematică până la vârsta de 15 ani comparativ cu cei care nu participă la astfel de programe.

Acelaşi raport arată că impactul pandemiei COVID a afectat şi mai mult dobândirea competenţelor de matematică de către copii. În plus, aceste analize se concentrează pe băieţii şi fetele înscrişi în prezent în sistemul de învăţământ.

În statele în care probabilitatea ca fetele să nu meargă la şcoală este mai mare ca în cazul băieţilor, discrepanţele generale în materie de competenţe matematice sunt probabil şi mai mari.

UNICEF face apel către guverne pentru a-şi lua angajamentul de a le oferi tuturor copiilor educaţie de calitate.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici