Generaţia mindful: Tinerii europeni optează pentru un consum conştient de alcool

  • Tendinţa spre un stil de viaţă sănătos şi influenţele din mediul online transformă modul în care tinerii se raportează la alcool, cu o scădere semnificativă a consumului episodic masiv în rândul celor sub 25 de ani.
  • Socializarea pe platformele online, precum şi creşterea preocupărilor legate de sănătate, conduc la o schimbare în modul în care tinerii aleg să se distreze, cu 15% dintre cei sub 24 de ani din Spania optând să nu consume alcool.
890 afișări
Imaginea articolului Generaţia mindful: Tinerii europeni optează pentru un consum conştient de alcool

Generaţia mindful: Tinerii europeni optează pentru un consum conştient de alcool

Un număr tot mai mare de tineri europeni adoptă consumul conştient de alcool, renunţând la excesele de băutură şi fiind mai atenţi la consumul de alcool. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) observă o scădere semnificativă a consumului episodic masiv de alcool în rândul europenilor sub 25 de ani începând cu anul 2000. Influenţaţi de stiluri de viaţă mai sănătoase şi tendinţele din mediul online, tinerii îşi prioritizează sănătatea fizică şi mentală, optând pentru activităţi recreative care nu implică un consum excesiv de alcool, scrie Euro News.

Consumul conştient de alcool se aliniază cu tendinţele mai largi de stil de viaţă care se concentrează pe sănătate, cum ar fi veganismul, vegetarianismul şi activităţile fizice. Modelele de socializare s-au schimbat, cu mediul online devenind o platformă proeminentă pentru interacţiune, reducând accentul de pe barurile tradiţionale ca principal loc de întâlnire. În Spania, 15% dintre cei sub 24 de ani aleg să nu consume alcool, în ciuda presiunilor sociale, justificând decizia prin motive legate de sănătate.

Trendul consumului conştient de alcool este vizibil pe reţelele de socializare, cu hashtag-uri precum #mindfuldrinking, #sobercurious şi #sinalcohol însoţind postările influencerilor care promovează reţete non-alcoolice şi discută despre efectele inflamatorii ale alcoolului. Feedback-ul pozitiv de pe reţelele de socializare joacă un rol crucial în consolidarea acestor comportamente, transformând provocările precum reducerea consumului de alcool în realizări valoroase.

Barurile de cocktailuri se adaptează la această schimbare a modelelor de consum oferind o varietate de opţiuni non-alcoolice, reflectând o preferinţă pentru calitate în locul cantităţii. Piaţa a răspuns cu produse noi, inclusiv băuturi spirtoase non-alcoolice, băuturi cu conţinut scăzut de alcool şi bere fără alcool. Localuri precum La Bandida din Madrid oferă un meniu extins de opţiuni non-alcoolice alături de cocktail-uri tradiţionale, adresându-se unei generaţii care pune preţ pe experienţe memorabile în detrimentul consumului excesiv de alcool.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici