Hollywoodul s-a schimbat în 2020. Unele lucruri nu vor reveni niciodată la felul în care erau

  • William Goldman, renumit scenarist al unor pelicule clasice precum „Butch Cassidy and the Sundance Kid” şi „All The President’s Men”, a spus odată că „nimeni nu ştie nimic” la Hollywood.
  • Dacă ar exista un citat care să rezume industria divertismentului în 2020, acesta ar fi acesta, relatează CNN.
1156 afişări
Imaginea articolului Hollywoodul s-a schimbat în 2020. Unele lucruri nu vor reveni niciodată la felul în care erau

"Acesta a fost cel mai nebunesc, cel mai imprevizibil şi cel mai important an din istoria industriei cinematografice", a declarat pentru CNN Business Paul Dergarabedian, analist senior la Comscore. "Pandemia a comprimat până la zece ani de schimbare într-un singur an pentru industria cinematografică."

Hollywood-ul a trecut printr-o transformare. Pe măsură ce pandemia a afectat industria prin închiderea cinematografelor, întârzieri în lansarea blockbusterelor şi blocări ale producţiilor din întreaga lume. De asemenea, industria americană a filmului a adoptat streamingul mai repede decât ar fi putut anticipa oricine.

Între timp, reguli istorice au fost aruncate pe fereastră, în timp ce unele dintre cele mai tradiţionale studiouri experimentau cu streamingul. Cinematografele, pe de altă parte, au rămas fără prea multe de pus în vitrine.

Dar pe măsură ce anul turbulent se apropie de sfârşit şi industria divertismentului se îndreaptă spre 2021, singurul lucru cert la Hollywood în acest moment este incertitudinea.

O mare parte din ceea ce s-a întâmplat anul acesta - de la Universal care a lansat „Trolls World Tour” direct în digital la Warner Bros care intenţionează să prezinte toate filmele sale din 2021 pe HBO Max - are potenţialul de a modifica însăşi ADN-ul Hollywoodului.

Jeff Bock, analist senior la firma de cercetare a divertismentului Exhibitor Relations, consideră că unele schimbări alimentate de pandemie vor deveni elemente de bază permanente ale afacerilor de la Hollywood, care vor veni anul viitor.

Un exemplu semnificativ este cât timp filmele rulează exclusiv în cinematografe înainte de a merge pe alte platforme.

"Nu vom mai vedea niciodată ferestre de lansare de 60 până la 90 de zile", a spus el. Bock a adăugat că nu ar fi surprins să vadă că lanţurile de cinematografe îşi vor pierde şi mai mult din puterea de negociere în 2021.

Michael Nathanson, analist media şi partener fondator la MoffettNathanson, spune că 2020 a fost „furtuna perfectă” pentru industria cinematografică, care a contribuit la crearea „impulsului pentru distribuitorii de filme pentru a realiza în cele din urmă schimbările mult sperate”.

El prezice companiile precum Netflix, Apple şi Amazon se vor implica „chiar mai mult în realizarea filmelor” anul viitor şi că mai multe filme vor merge în streaming.

Dar, în acelaşi timp, Nathanson crede că publicul se va întoarce probabil în cinematografe în 2021.

Nu este clar dacă lanţurile de cinematografe precum AMC, Regal şi Cinemark au ajuns la ultimul act - sau există suficient loc în portofelele consumatorilor pentru bilete la filme. Experţii spun că anul viitor va aduce lămuriri în această privinţă.

Trei dintre cele mai importante filme care ar fi trebuit să apară în 2020 - „No Time to Die”, „Black Widow” şi „F9” - vor fi unele printre primele filme care vor ajunge în cinematografe în 2021, când acestea se vor deschide.

Revenirea la box-office a acestor filme va spune multe despre cum va arăta viitorul industriei cinematografice şi dacă acel viitor include vizionarea de filme în afara sufrageriei.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici