- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Librex împlineşte 12 ani pe piaţa locală şi urmăreşte o creştere de 20% a business-ului până la finalul anului
Librex, unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală de carte, aniversează în luna august 12 ani de la înfiinţare.
Având în vedere contextul economic sensibil, compania a realizat şi urmează să bugeteze investiţii în valoare de 120.000 euro, astfel încât să asigure business-ului o creştere estimată de 20% până la finalul anului.
Indicatori de business şi investiţii
Compania urmăreşte pentru anul în curs o creştere a business-ului de aproximativ 20 de procente comparativ cu anul 2021, pe care l-a încheiat cu volume de 1,5 milioane euro.
Pentru susţinerea obiectivului, Librex a intensificat activitatea pe partea de editură, cărţile publicate în regie proprie reprezentând aproximativ 12% din vânzări. Până la finalul anului, Librex urmează să lanseze 50 de cărţi în cadrul editurii, cu scopul de a creşte ponderea acestora în business la 19%. Strategia răspunde, astfel, scumpirilor care nu au ocolit industria cărţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Un bărbat suspectat că a ajutat la planificarea unui asasinat asupra lui Volodimir Zelenski a fost arestat în Polonia
-
Bursă. Arobs Transilvania Software va derula o majorare de capital de până la 17,4 mil. lei
-
NATO vrea să trimită mai multe sisteme de apărare pentru Ucraina
-
Bursă. Cea mai valoroasă companie din România semnează extinderea unui acord cu arabii
Tot în acest sens, Librex urmează să îşi dezvolte oferta de cărţi în format electronic, e-book şi audiobook, vizând cu predilecţie categoriile de beletristică şi dezvoltare personală. De asemenea, website-ul librăriei va fi schimbat până la finalul anului cu o variantă optimizată în ceea ce priveşte design-ul, experienţa de navigare şi de cumpărare a utilizatorului în platformă.
Majorări au cunoscut şi bugetele de marketing dedicate campaniilor promoţionale, motiv pentru care, în 2022, valoarea coşului mediu de cumpărături a crescut cu 10%, la 117 lei.
„Din primul an de activitate, am încercat să facem business în linie cu trendurile din e-commerce, să învăţăm din greşeli şi să creştem. Situaţia din 2022 este cumva fără precedent, instabilitatea economică şi scumpirile din toate industriile aducându-ne în ipostaza în care căutăm necontenit soluţii pentru menţinerea preţului final la cote cât mai accesibile. Anul acesta am intensificat eforturile de marketing, cu focus pe campaniile promoţionale şi de oferte, aşa cum este cazul şi în această săptămână aniversară, în care avem multiple campanii în desfăşurare”, Ionuţ Radu, Librex.ro
Preferinţele consumatorilor
2022 este primul an în care categoria de beletristică se află în scădere sensibilă, de 5%, în timp ce categoria de dezvoltare personală, spiritualitate şi educaţie financiară a crescut cu 6%. Categoria cărţilor pentru copii şi-a menţinut ritmul de creştere din ultimii doi ani, de 5%.
Dintre cărţile publicate în regie proprie, cea mai bine vândută dintre acestea este „Povestea vieţii mele”, o colecţie specială de patru volume dedicată centenarului încoronării Reginei Maria, cu un tiraj de 10.000 de exemplare comercializate la doar două luni de la lansare.
Cele mai bine vândute zece cărţi de la începutul anului au fost:
1. Cand corpul spune NU (Gabor Maté)
2. Povestea vieţii mele (Maria, Regina României)
3. Dicţionarul Ortografic Ortoepic Morfologic al Limbii Române
4. Crima perfectă. Instrucţiuni pentru fete cuminţi (Holly Jackson)
5. Tată bogat, tată sărac (Robert Kiyosaki)
6. Cele cinci limbaje ale iubirii (Gary Chapman)
7. Atomic Habits (James Clear)
8. Copilul de la Auschwitz (Lily Graham)
9. Jocul vieţii şi cum să-l joci (Florence Scovel Shinn)
10. Escala (TL Swan)
În ceea ce priveşte obiceiurile de achiziţie, cele mai multe comenzi au venit din Bucureşti, urmat de Cluj-Napoca, Iaşi, Prahova, Timiş şi Braşov. De asemenea, comenzile plasate de pe terminale mobile şi cumpărăturile efectuate prin plata cu cardul au crescut sensibil în acest an, cu 4%, respectiv 5%.
„Această evoluţie a obiceiurilor de consum ne încurajează să privim cu optimism spre viitor. Cărţile pentru copii şi adolescenţi şi-au menţinut ritmul de creştere şi în acest an, dându-ne speranţa că se formează o nouă generaţie de cititori, care va aprecia şi mai mult lectura. De asemenea, creşterea categoriei de dezvoltare personală, educaţie financiară şi spiritualite ne arată că oamenii sunt mai interesaţi ca niciodată de bunăstarea şi evoluţia lor.”, Ionuţ Radu, Librex.ro
Fondat în 2010 din pasiune pentru cărţi şi cititori, Librex.ro este cea mai dinamică librarie online, 100% românească, cu o creştere spectaculoasă a business-ului în ultimii ani.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 23:03
Marcel Boloş s-a întâlnit la Washington cu reprezentanţii instituţiilor financiare internaţionale
-
ieri, 22:59
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 785. Zelenski a cerut la reuniunea Consiliului European mai multe sisteme de apărare aeriană / Olanda se oferă să cumpere sisteme Patriot de la aliaţi pentru Kiev/ Ucraina spune că Rusia foloseşte mai multe gaze lacrimogene ilegale pe câmpul de luptă