Lucrările la autostrada Bucureşti - Braşov, tronsonul din Sectorul 2, au fost avizate

Primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu, a semnat, marţi, avizul pentru emiterea autorizaţiei de construire necesară începerii lucrărilor la Autostrada Bucureşti - Braşov, tronsonul aferent Sectorului 2.

2857 afișări
Imaginea articolului Lucrările la autostrada Bucureşti - Braşov, tronsonul din Sectorul 2, au fost avizate

Lucrările la autostrada Bucureşti - Braşov, tronsonul din Sectorul 2, au fost avizate (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)

Conform documentaţiilor, traseul autostrăzii începe din Sectorul 2, de la strada Petricani, în prelungirea străzii Fabrica de Glucoză, traversează Valea Saulei şi ajunge la calea ferată Bucureşti - Constanţa, de unde iese din Capitală şi intră în judeţul Ilfov.

"Pentru zona de început, de la strada Fabrica de Glucoză, autostrada este proiectată într-un rambleu de 0,5 - 1 metru, aproape de nivelul tramei stradale ce urmează să se dezvolte în zonă", se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Sectorului 2, transmis agenţiei MEDIAFAX.

Potrivit sursei citate, pentru realizarea relaţiilor de trafic în toate direcţiile a fost prevăzută o intersecţie "în cruce decalată" spre pepiniera din zonă, pentru a nu afecta liniile de tramvai de pe strada Petricani, urmând ca proiectul de semaforizare a intersecţiei, precum şi execuţia acestui sistem să fie realizate de Primăria Capitalei.

Pentru facilitarea traficului rutier şi asigurarea legăturii autostrăzii cu zona Colentina - Fundeni şi DN 2, la intersecţia cu strada Gherghiţei va fi amenajată o intersecţie care va avea sens giratoriu şi patru benzi de circulaţie.

Totodată, având în vedere faptul că în Sectorul 2 autostrada Bucureşti - Braşov are şi caracter urban, s-a decis montarea unor sisteme de iluminat pe timpul nopţii, care vor contribui la creşterea siguranţei traficului rutier.

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat, vineri, că "mare parte" din cei 6,5 kilometri restanţi din autostrada Bucureşti-Ploieşti vor fi finalizaţi în acest an, dar a precizat că firma constructoare cere CNADNR 90 de milioane de euro pentru lucrări suplimentare efectuate.

Şova a precizat că încă de la început au existat o mulţime de probleme la proiectul respectiv.

"Şi acolo este ceva problematic. Încă de la început s-au cerut foarte multe lucrări suplimentare de către autorităţile publice. Au fost probleme legate de mediu, dar acum cred că am rezolvat toate lucrurile. S-a făcut o analiză a contractului iniţial şi a lucrărilor care au fost făcute în conformitate cu contractul iniţial, pe banii alocaţi iniţial. Şi s-a ajuns la o concluzie comună şi cred că acum se vor debloca lucrurile", a afirmat Şova.

Acesta a anunţat că pe autostrada Bucureşti-Ploieşti va fi necesar un nou proiect pentru a remedia probleme mari care există acolo.

"Problema mare pe proiectul Bucureşti- Ploieşti este că proiectul iniţial avea prea puţine ieşiri şi, de asemenea, avea probleme pe benzile de siguranţă. Şi astea reprezintă un nou proiect. Vrem să facem încă un nod rutier şi să facem nişte reamenajări la benzile de sigurantţă. Asta o să însemne un proiect nou, o licitaţie nouă, dar nu are legătură, practic, cu actualul proiect al autostrăzii. Cei 6,5 kilometri vor fi făcuţi", a mai spus Şova.

În plus, acesta a afirmat că "a moştenit" un proces în instanţă prin care constructorii autostrăzii Bucureşti-Ploieşti cer CNADNR 90 de milioane de euro pentru lucrări suplimentare efectuate.

În acest an, CNADNR vrea să finalizeze 93,1 kilometri de autostradă, având la dispoziţie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei faţă de anul trecut. Printre altele, CNADNR intenţionează să inaugureze în acest an o porţiune de 6,5 kilometri a autostrăzii Bucureşti - Ploieşti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici