- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (10.01.2014, 16:30)
- Roxana Alexe
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Magistrala Buzeşti-Berzei, subiect de dispută PMB - ONG-uri chiar şi după finalizarea lucrărilor. Cum arată şoseaua ”care există, dar este ilegală” - FOTO
Magistrala Buzeşti-Berzei rămâne subiect de dispută între municipalitate şi ONG-uri chiar şi după finalizarea lucrărilor, primarul general spunând "că totul este în deplină legalitate", în timp ce preşedintele Asociaţiei "Salvaţi Bucureştiul" susţine că nu se poate face recepţia lucrărilor.
5698 afișări
Magistrala Buzeşti-Berzei, subiect de dispută PMB - ONG-uri chiar şi după finalizarea lucrărilor. Cum arată şoseaua ”care există, dar este ilegală” (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
Primarul general al Capitalei a fost prezent vineri, înainte de deschiderea circulaţiei pe Şoseaua Buzeşti-Berzei, la efectuarea primelor probe ale tramvaielor care vor circula pe tronsonul Piaţa Victoriei - Vasile Pârvan.
"Tot ce a fost făcut aici a fost făcut în deplină legalitate. (...) Sunt convins că circulaţia maşinilor în Bucureşti va fi mult mai organizată de acum încolo", a declarat primarul general.
Pe acest subiect, preşedintele Asociaţiei "Salvaţi Bucureştiul" a spus că, în urma unei decizii de luni a instanţei de judecată, care nu este definitivă, cele două autorizaţii de construire a şoselei au fost suspendate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Cîrstoiu: Nu am luat decizia de face un pas înapoi pentru că un medic nu abandonează niciodată
-
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul privat?
-
Arafat, despre misiunile pompierilor din vară: Patru săptămâni în Franţa, şase în Grecia
"Decizia de luni s-a referit şi la cele două autorizaţii de construire. Şoseaua ştim cu toţii că există acolo, însă din punct de vedere juridic primăria nu o să poată să-i facă recepţia. Este o şosea care există, dar ea este o construcţie ilegală", a declarat Nicușor Dan.
În replică, primarul Capitalei a arătat că este vorba de o suspendare doar până la judecarea "lucrurilor pe fond", toate lucrările executate pe Şoseaua Buzeşti-Berzei fiind făcute în deplină legalitate.
Mai mult, primarul Sorin Oprescu a arătat că este convins că cei care vor judeca pe fond această cauză vor vedea utilitatea arterei şi vor decide în mod corect.
"Există o parte a oamenilor care vor să devină politicieni, creând o serie întreagă de disconforturi cetăţenilor Bucureştiului. Tot ce a fost făcut aici este în deplină legalitate şi sigur că e dureros, cu ghilimelele de rigoare, pentru cei care nu au avut dreptate. Este vorba de o suspendare până la judecarea lucrurilor pe fond. Eu sunt convins că, atât cât ştiu eu, şi inteligenţa şi bunul simţ al oamenilor care vor judeca această cauză vor vedea care este utilitatea acestui drum şi a acestei deschideri, şi, la urma urmei, cetăţenii sunt singurii care vor putea să aprecieze descongestionarea Bucureştiului", a mai spus Oprescu.
Reprezentanţii Biroului juridic al municipalităţii au arătat că, în ceea ce priveşte efectuarea recepţiei lucrărilor la Şoseaua Buzeşti-Berzei, "suspendarea celor două autorizaţii nu împiedică realizarea recepţiei lucrărilor, aceasta fiind o operaţiune distinctă faţă de cuprinsul şi conţinutul autorizaţiei", deoarece recepţia este o operaţiune care nu este cuprinsă în autorizaţia de construire, ci constată dacă s-au efectuat toate operaţiunile prevăzute în autorizaţie.
Un alt motiv de dispută îl reprezintă tot o decizie de luni a instanţei, prin care PUZ-urile pentru reamplasarea a trei monumente istorice, respectiv Hala Matache şi imobilele din Berzei 81 şi 89, în alte zone decât cele iniţiale au fost suspendate.
Potrivit lui Nicuşor Dan, prin decizia de luni, instanţa a hotărât că aceste imobile nu pot fi mutate în altă parte, iar dacă această decizie va rămâne definitivă, municipalitatea va trebui să le reconstruiască acolo unde erau odată, adică pe prima bandă a şoselei.
"Decizia nu este definitivă, dar dacă această decizie va rămâne definitivă, primăria va trebuie să le reconstruiască (Hala Matache şi imobilelor din Berzei nr. 81 şi 89 - n.r.) acolo unde erau ele, adică pe prima bandă a şoselei de azi", a arătat Nicuşor Dan.
Primarul Capitalei spune însă că nu poate să creadă că cineva va "aşeza hala în locul iniţial".
"Dacă puteţi să credeţi că mai aşează cineva hala la locul unde a fost odată, să strice bulevardul, să o facă cei care dau hotărârea aceasta aberantă, dar hai să vedem cât de mulţumiţi o să fie oamenii care vor circula pe această arteră. Aşa a fost şi la podul Basarab", a mai spus Oprescu.
Reprezentanţii municipalităţii au precizat că, faţă de deciziile de luni ale instanţei, municipalitatea va exercita căile de atac prevăzute de lege.
Buzeşti-Berzei-Uranus este un bulevard cu câte două benzi pe sens şi bandă pentru biciclişti, cu trotuare cu o lăţime cuprinsă între trei şi cinci metri şi linie de tramvai pe zona mediană, reprezentând o alternativă pentru ruta bulevardelor Lascăr Catargiu - Magheru - Dimitrie Cantemir, dublată de Calea Victoriei.
Principalele categorii de lucrări realizate constau în modernizarea liniei de tramvai, a carosabilului şi trotuarelor, înlocuirea, protejarea şi modernizarea reţelei de canalizare şi a reţelelor alimentare cu apă, dar şi lucrări de realizare a iluminatului public.
Proiectul are trei etape, prima vizând tronsonul dintre Piaţa Victoriei - Vasile Pârvan, a doua, Vasile Pârvan - Piaţa George Coşbuc, iar a treia, Piaţa George Coşbuc - Gara Progresul.
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Detalii explozive! Ce s-a întâmplat în apartamentul lui Mititelu jr, după miezul nopții. Beinur a dat buzna și.....
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe