Majoritatea femeilor cred că încă nu există egalitate de gen în România

96% dintre româncele educate din mediul urban consideră că egalitatea de gen nu este încă realizată în România. Iar 43% dintre acestea spun că au fost martore la atitudini şi comportamente inadecvate faţă de femei în mediul profesional, inclusiv hărţuire făţişă. O proporţie mare din participantele la cercetare au auzit sau cunosc cazuri de violenţă domestică, unele dintre ele fiind chiar victime. Este concluzia studiului realizat de Brennan Group pentru Asociaţia Solidaritate şi Egalitate, prin intermediul Tudor Communications, în cadrul campaniei de conştientizare asupra egalităţii de gen #WeAreHalf.

370 afișări
Imaginea articolului Majoritatea femeilor cred că încă nu există egalitate de gen în România

Majoritatea femeilor cred că încă nu există egalitate de gen în România

„De mii de ani femeile nu sunt percepute ca fiind egale bărbaţilor în viaţa de familie, ca acces la educaţie sau în afaceri. Deşi s-au făcut progrese remarcabile, lucrurile merg în continuare prea încet ca să avem rezultate de care am putea beneficia cu toţii, ca societate. Când am început această campanie, cel mai des am auzit peste tot că la noi nu sunt probleme aşa mari şi că nu e un subiect demn de agenda publică. Iată cum acest studiu arată că multe dintre femei ezită să spună direct : efectele discriminării sunt foarte puternice în majoritatea cazurilor şi se răsfrâng asupra sănătăţii, educaţiei, bunăstării şi dezvoltării lor. Cred că o conştientizare a fenomenului ar aduce o schimbare profundă şi reală, pe care sunt convinsă că ne-o dorim, femei şi bărbaţi deopotrivă. Participarea egală a femeilor în economie, echilibrul emoţional şi empatia manifestate în toate sferele activităţii profesionale ne-ar duce pe toţi 1000 de ani înspre un viitor mai bun”, a declarat Mihaela Tudor, preşedinte al Asociaţiei Solidaritate şi Egalitate şi antreprenor în serie. 
 
Pentru a atrage atenţia asupra inegalităţii de gen, Asociaţia Solidaritate şi Egalitate a iniţiat o amplă campanie de educare şi informare, în cadrul căreia sunt prezentate în locaţii foarte circulate sute de portrete şi poveşti ale unor femei remarcabile din domenii precum ştiinţă, tehnologie, inginerie, medicină, antreprenoriat social, artă şi cultură sau apărarea drepturilor femeilor, dar şi fotografii ale unor femei care s-au aflat în situaţii tragice (război, exil, violenţă domestică, diverse tipuri de discriminare etc). Expoziţia stradală se desfăşoara  în perioada 6-20 aprilie, în spaţiul de panotaj exterior al Palatului Şuţu (Muzeul de Istorie al Municipiului Bucureşti) ca parte din campania „We Are Half – Stop Cutting Off Women!”.
 
„Egalitatea de gen, diversitatea şi incluziunea sunt concepte din ce în ce mai des invocate în agendele internaţionale ale organizaţiilor, forumurilor economice, asociaţiilor şi companiilor. Egalitatea de gen şi drepturile femeilor nu sunt un moft, despre care discutăm informal, ci sunt valori fundamentale care stau la baza unei lumi prospere, care se poate dezvolta durabil. Pentru că egalitatea de gen schimbă perspectiva în domenii cheie: educaţie, sănătate, social, economie. O lume mai bună pentru femei e o lume mai bună pentru toţi”, a spus Daniela Palade Teodorescu, director editorial Feminism for Real şi membru fondator al asociaţiei. 
 
Care este percepţia femeilor educate din România urbană în privinţa egalităţii de gen:
 
Combaterea violenţei domestice şi a hărţuirii sexuale sunt considerate cele mai importante obiective ale mişcării pentru egalitatea de gen.
 
Trei sferturi dintre respondenţi* optează pentru o asumare individuală a obiectivului şi spun că s-ar strădui să respecte acest obiectiv la nivel personal şi profesional. Mai puţini aderă la ideea de a semna o petiţie, la participarea la acţiuni coordonate alături de alţii, la susţinerea financiară a cauzei sau la participarea la proteste paşnice. Respondenţii din mediul rural şi cei cu studii medii sunt înclinaţi într-o mai mare măsură să participe activ într-o organizaţie sau la proteste. 86% dintre femeile educate de la oraş consideră că violenţa domestică nu înseamnă doar agresiunea fizică asupra femeii şi doar 15% consideră că stresul este principala cauză a violenţei domestice; 
 
În ceea ce priveşte capacitatea femeilor aflate în posturile de conducere dintr-o companie, 99% femei consideră că femeile aflate în posturile de conducere dintr-o companie sunt cel puţin la fel de capabile ca şi bărbaţii; doar 20-25% dintre respondenţi consideră că departamentele de HR şi PR sunt mai potrivite pentru femei, în timp ce bărbaţii sunt mai potriviţi într-un domeniu/departament tehnic; 98% dintre femeile educate de la oraş consideră că femeile sunt la fel de potrivite ca şi bărbaţii în domeniile STEM (Science, Technologies, Engineering, Mathematics); 
 
87% dintre femeile educate de la oraşe nu consideră că mass-media exagerează amploarea violenţei domestice în România. Aproape în unanimitate, este nevoie de educaţie împotriva violenţei domestice încă din şcoală;
 
Deşi curăţenia şi gătitul par să îi greveze mai mult pe respondenţi decât pe ceilalţi membri ai gospodăriei, activităţile casnice sunt împărţite, în general, echilibrat. Aprovizionarea, educaţia copiilor şi îngrijirea persoanelor în vârstă încep să fie sarcini asumate tot mai mult de toţi adulţii din familie;
 
Studiul îşi propune investigarea  modului în care sunt percepute concepte precum egalitatea de gen, feminismul şi mişcarea feministă din România, drepturile femeilor şi rolul lor în societate, violenţa domestică şi efectele acesteia etc. Întreg studiul poate fi accesat aici .
 
*Respondenţii studiului efectuat de compania de sondare şi cercetare de piaţă Brennan Grup pentru Asociaţia Solidaritate şi Egalitate sunt în majoritate femei, rezidente în mediul urban, angajate cu studii superioare/manager/întreprinzător, cu venituri peste medie. Studiul a fost alcătuit pe baza a 714 chestionare.
 
Studiul a fost realizat cu sprijinul: Brennan Group, JTI, Tudor Communications, European Women’s Association, Feminism for real. 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici