Ministrul Educaţie: Modificarea metodologiei de organizare a programului „Şcoală după şcoală”, aprobată

Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a aprobat, prin ordin, modificarea metodologiei de organizare a programului „Şcoală după şcoală” (SDS), anunţă ministerul Educaţiei.

326 afișări
Imaginea articolului Ministrul Educaţie: Modificarea metodologiei de organizare a programului „Şcoală după şcoală”, aprobată

Ministrul Educaţie: Modificarea metodologiei de organizare a programului „Şcoală după şcoală”, aprobată

"Astfel, în noua abordare, programul «Şcoală după şcoală» devine o formulă complementară activităţii şcolare obligatorii care, prin modalităţi integrate de sprijin, are ca obiective prevenirea abandonului şcolar şi a părăsirii timpurii a şcolii, creşterea performanţelor şcolare, învăţarea remedială şi accelerarea învăţării prin activităţi educative, recreative şi de timp liber. De asemenea, urmăreşte dezvoltarea personală şi integrarea socială, precum şi menţinerea elevilor într-un spaţiu securizat, ca alternativă la petrecerea timpului liber în medii cu potenţial de dezvoltare a unui comportament deviant", se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, remis vineri MEDIAFAX.

În învăţământul primar, programul „Şcoală după şcoală”cuprinde activităţi de educaţie, complementare activităţii didactice, corelabile cu activităţi de susţinere şi de dezvoltare personală a elevilor. Activităţile de educaţie se referă la supraveghere şi îndrumare în efectuarea temelor, dar şi la recuperare pentru elevii cu dificultăţi cognitive.

Potrivit MEN, activităţile de susţinere şi dezvoltare personală destinate elevilor cuprind, între altele, măsuri de recuperare pentru elevii cu tulburări emoţionale sau de limbaj, activităţi de dezvoltare pentru elevii capabili de performanţă, activităţi de încurajare a lecturii independente sau proiecte tematice propuse de elevi sau părinţi, cadre didactice etc.

În învăţământul secundar, programul include activităţi de educaţie care trebuie corelate cu activităţile de susţinere şi de dezvolare personală.

"Pachetul de activităţi de educaţie cuprinde activităţi de suport pentru efectuarea temelor şi activităţi remediale în timp ce pachetul de activităţi de susţinere şi de dezvoltare personală a elevilor cuprinde, printrealtele, asistenţă psihopedagogică pentru recuperarea decalajelor de învăţare, consiliere psihologică şi consiliere în carieră, respectiv activităţi pentru accelerarea învăţării şi pentru performanţă. Fiecare unitate de învăţământ, în funcţie de grupurile-ţintă, concepe module adecvate de pachete de activităţi", potrivit sursei citate.

Finaţarea programului are patru paliere: bugetul autorităţilor locale, bugetul de stat constituit pentru elevii proveniţi din grupurile dezavantajate, programe finanţate din fonduri europene sau naţionale şi activităţi şcolare şi extraşcolare, donaţii, sponsorizări, prin suportul financiar al asociaţiilor de părinţi, ai organizaţiilor nonguvernamentale etc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici