Ministrul Educaţiei: Suntem la coada evaluărilor internaţionale. În Albania, elevii au primit bani ca să rămână/ Legea manualelor nu este tocmai foarte simplu de realizat

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat, marţi că ţara noastră este la coada clasamentului făcut în urma evaluărilor internaţionale şi că se simte nevoia de motivare, astfel, a dat drept exemplu Albania, care le-a oferit elevilor câte 5 dolari pentru a răspunde tuturor întrebărilor testelor.

1819 afișări
Imaginea articolului Ministrul Educaţiei: Suntem la coada evaluărilor internaţionale. În Albania, elevii au primit bani ca să rămână/ Legea manualelor nu este tocmai foarte simplu de realizat

Ministrul Educaţiei: Suntem la coada evaluărilor internaţionale. În Albania, elevii au primit bani ca să rămână/ Legea manualelor nu este tocmai foarte simplu de realizat

"Avem, în zona învăţământului preuniversitar, evaluări internaţionale care ne poziţionează pe locuri mai la coada clasamentului şi nu cred că este tocmai potrivit, pentru că avem tineri talentaţi, bine pregătiţi. Avem tineri foarte talentaţi, avem în corpul profesional oameni foarte bine pregătiţi”, a declarat Pavel Năstase, ministrul Educaţiei, la un eveniment organizat cu ocazia Zilei Tineretului.

Ministrul a explicat că în Albania, elevii au primit bani, mai exact câte cinci dolari pentru a rămâne pâne până la finalul testării PISA şi să raspundă tuturor întrebărilor.

"Această testare PISA este foarte mult discutată. Cineva îmi spunea, zilele trecute, un exemplu care m-a pus pe gânduri, cum putem să motivăm. Albanezii sunt, ca şi nivel, în această evaluare PISA, undeva mai sus în clasament. Şi cineva îmi spunea, din experienţa din Albania, că fiecare elev a primit cinci dolari ca să rămână în sală şi să răspundă până la capăt la testul respectiv. Englezii au avut altă abordare. Pe primul loc în testele PISA se află Singapore. Englezii nici ei nu sunt foarte bine pregătiţi. Şi atunci au invitat 60 de profesori din Singapore în Anglia să pregătească lotul pentru această testare PISA”, a explicat Pavel Năstase.

Potrivit Centrului de Evaluare si Analize Educaţionale, 42% dintre copiii de 15 ani sunt analfabeţi funcţionali, ceea ce înseamnă că ştiu să scrie şi să citească, dar nu pot înţelege textul respectiv. Specialiştii susţin că fenomentul ar avea legătură cu modul în care se predau anumite materii în şcoala generală şi la liceu.

Năstase: Legea manualelor nu este tocmai foarte simplu de realizat

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat marţi, că o lege a manualelor nu este uşor de realizat deoarece ea vizează o revizuire a programelor şcolare şi a planurilor cadru, dar şi producerea şi structurarea manualelor.

"Se analizează, nu este tocmai foarte simplu de realizat legea manualelor. Ea vizează nu numai partea de producere a manualelor, ci şi structura manualelor, care pleacă de la programele cadru, mai departe programele şcolare şi ultima fază care înseamnă manualul şcolar. Aţi văzut că toată lumea doreşte ca acese manuale să fie simplificate şi spuneam, chiar mai înainte că suntem într-un proces de reevaluare a manualelor şi de simplificare a acestora. Pentru manualele de clasa a V-a, licitaţia este publică, aşteptăm oferta de la edituri", a declarat Pavel Năstase, ministrul Educaţiei.

La începutul mandatului său, Pavel Năstase a declarat că are în vedere realizarea unei legi a manualelor astfel încât să nu mai existe probleme cu livrarea lor în şcoli şi nici cu conţinutul acestora care este foarte încărcat.

În ceea ce priveşte manualele de clasa a V-a, în luna februarie, s-a luat decizia ca acestea să vină tipărite şi digital, pe un stick. La momentul respectiv, Comisia de manuale a Ministerului Educaţiei s-a hotărât achiziţionarea unor manuale mai scumpe şi de o calitate mai bună. Sunt aproximativ 12 materii de tipărit pentru 150.000 de elevi de clasa a V-a, ceea ce înceamnă că editurile vor tipări aproximativ 1.800.000.000 de manuale.

Năstase: Candidaţii basarabeni se vor putea înscrie online la facultăţile din România

Ministrul Educaţiei a declarat, marţi, că viitorii studenţi basarabeni se vor putea înscrie online la universităţile din România, chiar dacă în proiectul metodologiei de şcolarizare a românilor de pretutindeni se arată că aceştia ar trebui să vină personal la înscriere, la facultăţile respective.
În metodologia de şcolarizare a românilor de pretutindeni, aflată încă în stadiul de proiect, una dintre propuneri spune că viitorii studenţi din Republica Moldova, Ungaria, Bulgaria, Grecia, Croaţia, Israel şi diasporă vor fi nevoiţi să vină personal la facultate pentru depunerea dosarului de înscriere.

"Dosarul va fi depus direct la sediile instituţiilor de învăţământ superior, în perioadele stabilite de către acestea, pe locurile alocate", reiese din cap. 1, art. 5, alineat b, din proiectul metodologie şcolarizare a românilor de pretutindeni.

Asta ar însemna desfiinţarea comisiilor care mergeau în aceste ţări pentru consilierea candidaţilor în alegerea unei facultăţi. Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase spune că a găsit o soluţie prin înscrierea online, astfel încât studenţii basarabeni să nu mai fie nevoiţi să vină până în România pentru depunerea dosarelor.

"Toată lumea lucrează online, înscrierile se fac online. Prin urmare, nu cred că mai este nevoie să creăm comisii intermediare care să facă înscrierea pentru universităţile din România, în condiţiile în care elevii, viitorii candidaţi la universităţile din România ştiu limba română. Eu cred că este o deschidere pentru că au posibilitatea să-şi aleagă singuri, fără intermediari, care să-i sfătuiască unde trebuie să se înscrie", a declarat Pavel Năstase, ministrul Educaţiei.

Pavel Năstase a explicat că aceasta este soluţia pentru simplificarea formelor de înscrie a viitorilor studenţi veniţi din Republica Moldova.

"Oferta educaţională este publicată online, pe site-urile universităţilor, înscrierea se poate face, de asemenea, online, prin scanarea documentelor de înscriere şi trimiterea acestora pe email la universităţile la care doresc să se înscrie. Documentele în original se aduc în momentul în care ei vin la şcoală. Şi atunci facem şi economie, pentru că şi aceste comisii care se deplasau acolo nu sunt costisitoare, dar înseamnă timp şi anumite resurse alocate. Am dorit, prin acest demers să simplificăm lucrurile", a adăugat Pavel Năstase.

Proiectul metodologiei de şcolarizare a românilor de pretutindeni a fost în dezbatere publică până pe 12 aprilie, aflându-se acum în perioada analizei propunerilor.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici