Modernizarea Gării Arad, începută în 2012, este întârziată cu un an. Ce dotări are proiectul de 334 milioane de lei - FOTO - Mediafax

Modernizarea Gării Arad, începută în 2012, este întârziată cu un an. Ce dotări are proiectul de 334 milioane de lei - FOTO

Lucrările de modernizare a Gării Arad, începute în anul 2012, sunt întârziate cu un an, iar reprezentanţii CFR Infrastructură nu pot preciza când vor fi finalizate acestea, valoarea investiţiei cu fonduri europene depăşind 334 de milioane de lei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

1905 afişări
Imaginea articolului Modernizarea Gării Arad, începută în 2012, este întârziată cu un an. Ce dotări are proiectul de 334 milioane de lei - FOTO

Modernizarea Gării Arad, începută în 2012, este întârziată cu un an; investiţia - 334 milioane lei - FOTO (Imagine: Marian Buga/Mediafax Foto)

Modernizarea Gării Arad a început în aprilie 2012 şi face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria (Curtici) şi Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european.

Valoarea lucrărilor doar pe tronsonul Frontieră (Curtici) - Arad - Kilometrul 614, în lungime de 41 de kilometri (din care face parte şi Gara Arad), este de 1,38 de miliarde de lei, iar termenul de finalizare era iunie 2014.

Din suma totală, investiţia pentru Gara Arad depăşeşte 334 de milioane de lei.

Segmentul feroviar cuprins între Kilometrul 614 (aflat între staţiile Glogovăţ şi Ghioroc) şi Simeria este în curs de licitare, conform reprezentanţilor CFR Infrastructură, contactaţi de corespondentul MEDIAFAX.

Din valoarea de 1,38 miliarde de lei a lucrărilor derulate în prezent în judeţul Arad, aproape 702 milioane de lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, iar diferenţa este acoperită de bugetul de stat.

Proiectul cuprinde modernizarea unor staţii, între care Gara Arad, care ar urma să devină una dintre cele mai moderne din Europa de Est, conform autorităţilor. O pasarelă supraterană pentru călători a fost construită şi face legătura între peroane şi clădirea istorică a gării. Astfel, vor fi închise pasajele subterane, imediat ce lucrările vor fi finalizate.

Pasarela va avea lifturi, scări rulante, dar şi magazine sau alte tipuri de facilităţi pentru călători.

Tot în gară a fost construită o clădire pentru mentenanţă, care va cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive şi magazii.

De asemenea, au fost refăcute peroanele şi modernizat un centru de management al traficului feroviar.

La un an de la termenul limită pentru finalizarea investiţiilor, gara arădeană este încă în şantier, iar reprezentanţii CFR Infrastructură au răspuns, la solicitarea corespondentului MEDIAFAX, că nu se poate preciza termenul de finalizare a lucrărilor.

Conform sursei citate, până în prezent s-au executat lucrări în proporţie de 98%, care cuprind reabilitarea infrastructurii, a podeţelor, peroanelor, pasarelelor şi a clădirii gării.

”În momentul acesta ne aflăm în etapa de pregătire a testelor pentru sistemul de semnalizare, respectiv sistemul ERTMS nivel 2, standardul european care se implementează în premieră în România. Odată cu implementarea şi funcţionarea sistemului, vor deveni funcţionale atât Staţia CF Arad, precum şi Centrul de Management al Traficului. Conform graficului actual, operaţiunile de testare vor începe în semenstrul II, urmând ca până la sfârşitul anului sistemul ERTMS 2 să fie operaţional”, se arată în răspunsul transmis de CFR Infrastructură.

Referitor la cauzele acestor întârzieri, sursa citată arată că ”nivelul ridicat al pânzei de apă freatică” a cauzat probleme pe şantier, dar menţionează şi ”complexitatea” lucrărilor necesare implementări sistemului de semnalizare ERTMS nivel 2.

”În prezent nu putem estima întârzierile înregistrate pentru întregul proiect Frontieră - Curtici- Simeria, deoarece anumite tronsoane se află deocamdată în etapa de licitaţie”, mai precizează CFR Infrastructură.

Lucrările sunt realizate de către asocierea de firme Alstom Transport S.A - Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H - Astaldi S.p.A - Euro Construct Trading’98 S.R.L - Dafora S.A., însă reprezentanţii CFR Infrastructură afirmă că ”penalităţile se pot calcula după emiterea certificatului de recepţie a lucrărilor”.

Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraş în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici