Nava cargo care plutea în derivă a fost adusă în Portul Constanţa

Nava cargo care plutea de joi seara în derivă, în zona de radă a portului Constanţa, după ce a rămas fără motoare pe timp de furtună, a fost adusă în Portul Constanţa după o operaţiune care a durat aproape 18 ore, transmite corespondentul MEDIAFAX.

453 afișări
Imaginea articolului Nava cargo care plutea în derivă a fost adusă în Portul Constanţa

Constanţa: Nava cargo care plutea în derivă a fost adusă în Portul Constanţa (Imagine: Mediafax Arhiva Foto)

Reprezentanţii companiei Grup Servicii Petroliere arată, vineri, într-un comunicat de presă, că joi, în jurul orei 17.00, au primit din partea Centrului Maritim de Coordonare (MRCC) Constanţa solicitarea de a interveni pentru asistenţa navei Basel Express, care plutea în derivă, fără propulsie, fără energie electrică şi fără combustibil, la trei mile de intrarea în Portul Constanţa.

La ora 18.00, remorcherul GSP King, sub conducerea comandantului Eduard Troian, a plecat din Portul Constanţa, având la bord 14 persoane.

Coordonarea navei s-a făcut din centrul ERCC (Emergency Response Coordination Centre) al Grup Servicii Petroliere, iar coordonatorul activităţii de salvare a fost Laurenţiu Zanfir, directorul general al Căpităniei Zonale Constanţa.

În jurul orei 21.00, GSP King a fost nevoit să revină în port pentru a prelua un dispozitiv de agăţare lanţuri de ancoră (grapnel), pentru a remorca Basel Express. Această manevră a fost necesară întrucât parâmele de remorcaj ale Basel Express s-au rupt în momentul întinderii lor pentru remorcaj.

La ora 23.55, remorcherul a revenit lângă nava Basel Expres şi a început pregătirea pentru manevra de agăţare a lanţului de ancoraj cu grapnelul, pentru a reuşi preluarea lanţului ca linie de remorcare. După două ore de manevre dificile, în condiţii de furtună, în jurul orei 02.45 GSP King a reuşit agăţarea lanţului de ancora al Basel Express şi a plecat în remorcaj către Portul Constanţa, lungimea remorcii depăşind 200 de metri.

Convoiul a ajuns în Portul Constanţa vineri în jurul prânzului, Basel Expres fiind preluată de remorchere portuare şi trasă la cheu în dana de pasageri a Portului Constanţa.

Basel Expres a suferit o avarie a motorului principal în rada Constanţa. Nava plutea în derivă către litoralul românesc, traiectoria arătând pericol de eşuare în zona Mangalia. La momentul finalizării operaţiunii de salvare, Basel Expres era derivată cu 11 mile marine.

Operaţiunea de salvare s-a desfăşurat în condiţii meteorologice extreme, cu vânt în rafale ce depăşea 55 de noduri marine pe oră (100 km/oră) şi valuri de peste şase metri. Operaţiunea s-a finalizat după aproape 18 ore de intervenţie.

"Modalitatea de ancorare a Basel Expres de către GSP King reprezintă o premieră în România în situaţii de salvare pe mare”, spun reprezentanţii Grup Servicii Petroliere.

Nava Basel Expres are un echipaj format din 15 navigatori egipteni şi sirieni, care au ajuns în Portul Constanţa în afară de pericol. Vasul are un tonaj de aproximativ 8.000 tdw şi o lungime de 126 metri şi este încărcat cu produse agricole.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici