- Home
- Social
- CONSTANŢA, (30.12.2016, 15:00)
- Cătălin Legănel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Nava cargo care plutea în derivă a fost adusă în Portul Constanţa
Nava cargo care plutea de joi seara în derivă, în zona de radă a portului Constanţa, după ce a rămas fără motoare pe timp de furtună, a fost adusă în Portul Constanţa după o operaţiune care a durat aproape 18 ore, transmite corespondentul MEDIAFAX.
453 afișări
Constanţa: Nava cargo care plutea în derivă a fost adusă în Portul Constanţa (Imagine: Mediafax Arhiva Foto)
Reprezentanţii companiei Grup Servicii Petroliere arată, vineri, într-un comunicat de presă, că joi, în jurul orei 17.00, au primit din partea Centrului Maritim de Coordonare (MRCC) Constanţa solicitarea de a interveni pentru asistenţa navei Basel Express, care plutea în derivă, fără propulsie, fără energie electrică şi fără combustibil, la trei mile de intrarea în Portul Constanţa.
La ora 18.00, remorcherul GSP King, sub conducerea comandantului Eduard Troian, a plecat din Portul Constanţa, având la bord 14 persoane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Expert: Bolile transmise de ţânţari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
-
Veneţia introduce o taxă de intrare de 5 euro începând de joi
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
Coordonarea navei s-a făcut din centrul ERCC (Emergency Response Coordination Centre) al Grup Servicii Petroliere, iar coordonatorul activităţii de salvare a fost Laurenţiu Zanfir, directorul general al Căpităniei Zonale Constanţa.
În jurul orei 21.00, GSP King a fost nevoit să revină în port pentru a prelua un dispozitiv de agăţare lanţuri de ancoră (grapnel), pentru a remorca Basel Express. Această manevră a fost necesară întrucât parâmele de remorcaj ale Basel Express s-au rupt în momentul întinderii lor pentru remorcaj.
La ora 23.55, remorcherul a revenit lângă nava Basel Expres şi a început pregătirea pentru manevra de agăţare a lanţului de ancoraj cu grapnelul, pentru a reuşi preluarea lanţului ca linie de remorcare. După două ore de manevre dificile, în condiţii de furtună, în jurul orei 02.45 GSP King a reuşit agăţarea lanţului de ancora al Basel Express şi a plecat în remorcaj către Portul Constanţa, lungimea remorcii depăşind 200 de metri.
Convoiul a ajuns în Portul Constanţa vineri în jurul prânzului, Basel Expres fiind preluată de remorchere portuare şi trasă la cheu în dana de pasageri a Portului Constanţa.
Basel Expres a suferit o avarie a motorului principal în rada Constanţa. Nava plutea în derivă către litoralul românesc, traiectoria arătând pericol de eşuare în zona Mangalia. La momentul finalizării operaţiunii de salvare, Basel Expres era derivată cu 11 mile marine.
Operaţiunea de salvare s-a desfăşurat în condiţii meteorologice extreme, cu vânt în rafale ce depăşea 55 de noduri marine pe oră (100 km/oră) şi valuri de peste şase metri. Operaţiunea s-a finalizat după aproape 18 ore de intervenţie.
"Modalitatea de ancorare a Basel Expres de către GSP King reprezintă o premieră în România în situaţii de salvare pe mare”, spun reprezentanţii Grup Servicii Petroliere.
Nava Basel Expres are un echipaj format din 15 navigatori egipteni şi sirieni, care au ajuns în Portul Constanţa în afară de pericol. Vasul are un tonaj de aproximativ 8.000 tdw şi o lungime de 126 metri şi este încărcat cu produse agricole.
Citeşte şi: Instanţa a revocat controlul judiciar pe cauţiune pentru Dan Adamescu / Omul de afaceri este internat în continuare în stare foarte gravă
Citeşte şi: Premierul în exerciţiu a avut discuţii pentru mobilizarea în situaţii meteorologice deosebite
Citeşte şi: Sorin Blejnar va petrece Revelionul în arest
Citeşte şi: Vremea va fi rece în cea mai mare parte a ţării. PROGNOZA METEO pentru Sâmbătă şi Duminică
Citeşte şi: Petreceri în stradă, căsătorii de Revelion şi spectacole de artificii în noaptea dintre ani
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Prognoza meteo Accuweather actualizată | Temperaturi anormale în București, după trecerea valului saharian
CANCAN.RO
Gestul bizar pe care Prințesa Kate Middleton îl face NOAPTEA, pe întuneric. Prințul William a înlemnit când a văzut-o
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 08:29
Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
-
astăzi, 07:45
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 792. Zelenski avertizează că Rusia plănuieşte să perturbe summitul de pace de la Elveţia / SUA confirmă că au trimis rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina