O altă piaţă care beneficiază de Campionatul European de Fotbal: berarii aşteaptă creşteri de consum

Campionatul European de Fotbal care va avea loc în Germania în perioada 14 iunie – 14 iulie aduce speranţe de creştere a consumului şi pentru industria berii, un domeniu care în ultimii ani a avut de suferit pe fondul pandemiei şi scăderii puterii de cumpărare a românilor.

79 afișări
Imaginea articolului O altă piaţă care beneficiază de Campionatul European de Fotbal: berarii aşteaptă creşteri de consum

O altă piaţă care beneficiază de Campionatul European de Fotbal: berarii aşteaptă creşteri de consum

Însă, deşi vremea şi puterea de cumpărare sunt motive de îngrijorare pentru berari, aceştia aşteaptă vânzări mai mari mai ales că iunie şi iulie reprezintă vârfuri de consum.

„Luna iunie, cea în care începe şi Campionatul European de Fotbal, dă startul sezonului estival, care, istoric vorbind, este cel mai semnificativ în privinţa consumului de bere. Este însă dificil să anticipăm procente exacte, mai ales în acest an, pentru că ne aflăm într-o perioadă de contracţie a consumului de bere în general. Acesta depinde de puterea de cumpărare a românilor. Din păcate, anul acesta, ca şi anul anterior, aceasta este afectată de inflaţie. Dar ne aşteptăm, desigur, la o creştere în perioada acestei competiţii, cu un vârf în iulie, care tradiţional este luna cu cel mai mare consum de bere“, a spus Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României, care reuneşte cei mai mari jucători din producţia de bere şi de materii prime pentru bere, conform Ziarul Financiar.

Ea adaugă că la cel mai recent Campionat European de Fotbal, cel din 2020, consumul de bere a fost de 1,78 de milioane de hectolitri în luna iunie. „Şi asta în condiţiile în care a fost primul an de pandemie, unde consumul s-a mutat în mare parte din HoReCa în retail. Faţă de luna similară din 2019, când nu am avut această competiţie, a fost o creştere de 2%“, a completat ea. Practic, în 2020 luna iunie a reprezentat circa 10% din totalul consumului anual de bere.

La rândul lor, reprezentanţii Ursus Breweries, liderul pieţei de bere, spune că Campionatul European şi alte competiţii creează un context favorabil pentru creşterea vânzărilor de bere, dar nu este suficient.

Un alt factor îl reprezintă vremea, sectorul berii fiind o industrie meteodependentă, deci zilele călduroase au un rol important în contextul consumului de bere. „De exemplu, în 2022, Campionatul Mondial a avut loc în perioada noiembrie-decembrie, când în România se instalase deja sezonul rece, deci evenimentul sportiv nu a stimulat automat şi creşterea consumului de bere. Totuşi, de această dată meciurile turneului final sunt programate în perioada verii şi avem deopotrivă ocazia să susţinem tricolorii, deci premisele sunt bune“, au declarat reprezentanţii Ursus Breweries, liderul pieţei de bere din România.

De asemenea, reprezentanţii producătorului amintesc de un alt an cu condiţiile economice similare şi anume 2014, atunci când a avut loc Campionatul Mondial de fotbal din Brazilia. „Atunci anul începuse cu creşterea accizei şi, deşi contextul era favorabil creşterii consumului de bere, în acel an industria a traversat o perioadă de scădere. Cu siguranţă evenimentele care le oferă oamenilor ocazia de a se relaxa împreună se pot traduce şi prin stimularea vânzărilor de bere, însă pentru ca acest rezultat să apară avem nevoie şi de un context predictibil din punct de vedere fiscal, dar şi de vreme bună“, au punctat aceştia.

Piaţa berii a continuat şi ea să scadă în 2023 pentru al doilea an consecutiv, scăderi care au venit după doi ani de stagnare în vânzări. Astfel, consumul a ajuns în 2023 la 15 milioane de hectolitri, mai puţin cu 5% faţă de anul precedent, potrivit datelor de la Asociaţia Berarii României.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
fotbal,
campionat,
bere

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici