O companie aeriană pregăteşte reduceri pentru călători. „Există un optimism tot mai mare în industrie”

  • Ryanair pregăteşte reduceri de preţuri în timp ce avertizează asupra perspectivelor financiare "extrem de incerte”.
  • Compania aeriană irlandeză a înregistrat pierderi de 96 de milioane de euro în ultimele trei luni din 2021, dar plănuieşte mai multe zboruri decât înainte de pandemie.
2312 afișări
Imaginea articolului O companie aeriană pregăteşte reduceri pentru călători. „Există un optimism tot mai mare în industrie”

O companie aeriană pregăteşte reduceri pentru călători. „Există un optimism tot mai mare în industrie”

Ryanair se pregăteşte să reducă preţurile pentru a atrage clienţii înapoi în avioanele sale înainte de primăvară, în timp ce a avertizat cu privire la perspectivele financiare "extrem de incerte".

Compania aeriană listată la bursă în Irlanda a declarat că "isteria mediatică" legată de varianta Omicron i-a agravat pierderile în ultimul trimestru din 2021 şi că acţionarii s-ar putea aştepta la noi perturbări din cauza Covid, deşi se pregăteşte să efectueze în general mai multe zboruri în această vară decât înainte de apariţia pandemiei de coronavirus, potrivit The Guardian.
 
Ryanair a înregistrat o pierdere de 96 de milioane de euro în ultimele trei luni ale anului trecut, în ciuda unor venituri de patru ori mai mari decât în toamna anului 2020, când erau încă în vigoare restricţii mai stricte privind călătoriile internaţionale.
 
Directorul său executiv, Michael O'Leary, a declarat că primele trei luni ale anului 2022 vor necesita "o stimulare semnificativă a preţurilor mai mici" pentru a atrage clienţii. Compania aeriană şi-a redus capacitatea pentru luna ianuarie cu o treime, după ce numărul de pasageri din decembrie a scăzut cu 1,5 milioane sub previziuni, după ce Omicron a afectat călătoriile.
 
O'Leary a declarat că rezervările recente s-au îmbunătăţit după atenuarea restricţiilor de călătorie, dar pasagerii au continuat să facă rezervări mai târziu şi mai aproape de plecare. Compania aeriană nu şi-a schimbat previziunile privind o pierdere pe întregul an până în martie de 250 milioane de euro, 450 milioane de euro, un interval mai mare decât de obicei.
 
„Acest rezultat este extrem de sensibil la orice alt flux de ştiri pozitive sau negative legate de Covid şi, prin urmare, îi avertizăm pe toţi acţionarii să se aştepte la noi perturbări ale Covid înainte ca noi, aici în Europa şi în restul lumii, să putem declara în sfârşit că criza Covid a trecut”.
 
Preţul ridicat actual al combustibilului nu reprezintă o preocupare, a spus Neil Sorahan, directorul financiar: „Suntem cea mai bine acoperită companie aeriană din Europa în acest moment, combustibilul se tranzacţionează la peste 91 de dolari pe baril în această dimineaţă, ne-am blocat necesarul de combustibil la 60 de dolari pe baril, aşa că avem o poziţie foarte bună în acest sens în următoarele 15 luni”.
 
Compania aeriană vizează o creştere până la 225 de milioane de pasageri pe an până în 2026 şi a preluat livrarea a 41 de aeronave Boeing 737 Max, după ani de întârzieri, după ce defectele de proiectare au provocat două accidente fatale.
 
Gerald Khoo, analist la Liberum, o agenţie de brokeraj, a declarat că Ryanair este poziţionată pentru o redresare puternică, adăugând: „Există un optimism tot mai mare în industrie, conform căruia vara anului 2022 ar putea reprezenta o perioadă de tranzacţionare aproape normală, cu o cerere reţinută puternică care depăşeşte capacitatea limitată a industriei, atât timp cât restricţiile de călătorie internaţională continuă să se relaxeze”.
 
 
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici