O instanţă din California a decis ca şoferii Uber să fie declaraţi angajaţi, nu colaboratori

  • În prezent, şoferii sunt trataţi precum nişte colaboratori.
  • Dacă sunt angajaţi, şoferii se vor bucura de protecţia oferită de legislaţia muncii.
  • Uber are 10 zile să facă apel.
352 afişări
Imaginea articolului O instanţă din California a decis ca şoferii Uber să fie declaraţi angajaţi, nu colaboratori

O instanţă din California a decis ca şoferii Uber să fie declaraţi angajaţi, nu colaboratori

Companiile Uber şi Lyft trebuie să-şi declare şoferii ca angajaţi, a decis o instanţă din California, după cum informează BBC. În prezent, şoferii celor două companii activează sub forma unor colaborări, care le oferă libertatea de a lucra după propriul program şi condiţii, dar criticii atrag atenţia că nu se pot bucura de protecţia oferită de legislaţia muncii.

O noua lege din California arată că astfel de companii de ride-sharing trebuie să ofere concediu de odihnă şi concediu medical. Aceasta a intrat în vigoare la 1 ianuarie şi are 3 criterii pentru a defini cine este angajat şi cine este colaborator.

Uber şi Lyft au declarat în repetate rânduri că nu trebuie să fie asimilate drept angajatori.

"Majoritatea şoferilor vor să lucreze independent, iar noi am făcut schimbări semnificative aplicaţiei noastre pentru a ne asigura că respectăm legile Californiei", a spus un purtător de cuvând al Uber.

Statutul şoferilor ar urma să fie supus la vot în cadrul unui referendum, în luna noimebrie.

Cele două companii de ride-sharing au dreptul să facă apel în termen de 10 zile.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici