Oprescu: Circulaţia sub Podul Basarab se reia de luni integral, cu excepţia tramvaielor. Construcţia rezistă la un cutremur de până la 7.5 grade

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, sâmbătă, după verificarea în teren a stadiului lucrărilor de la Pasajul Basarab, că de luni circulaţia se va relua integral sub pod, cu excepţia tramvaielor şi fără a preciza când va fi dat podul în folosinţă.

155 afişări
Imaginea articolului Oprescu: Circulaţia sub Podul Basarab se reia de luni integral, cu excepţia tramvaielor. Construcţia rezistă la un cutremur de până la 7.5 grade

Sorin Oprescu: Circulaţia sub Podul Basarab se reia de luni integral, cu excepţia tramvaielor (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Oprescu a sosit, sâmbătă, în zona gurii de metrou Basarab, de unde - însoţit de directorul general al Administraţiei Lacuri şi Parcuri (ALPAB), Radu Popa, şi directorul Direcţiei Tranporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu - a pornit într-o scurtă inspectare a zonei. Astfel, primarul a discutat cu toate persoanele prezente la eveniment, directori, muncitori şi ingineri, pentru a afla detalii despre eventualul termen de finalizare generală a lucrărilor.

Într-o scurtă intervenţie, Ion Dedu a arătat că în terminalul de sub pod vor fi tramvaie, respectiv cel puţin două linii de tramvai.

"Avem terminal de autobuze cu toate facilităţile pentru personalul de bord, pentru vatman şi pentru şoferi. Pe pod avem staţie de tramvai care va fi direct conectată cu staţia de metrou, cu linia de cale ferată, deci cu cele două staţii de cale ferată, Gara de Nord şi Basarab, iar în partea cealaltăm de asemenea, autobuzul şi tramvaiul de pe Calea Griviţei. Deci, practic, acesta este cel mai mare punct intermodal pentru transportul public din Bucureşti", a spus Dedu.

La rândul său, Oprescu a anunţat că "de luni circulă toată lumea, mai puţin tramvaiele, care mai au până să le fie dat drumul".

"Să terminăm cu şina de sus şi cu toate alea şi o să circule şi tramvaiele. Când o să vedem tramvaiele pe aici, atunci e clar că s-a dat drumul la pod", a spus la un moment dat Oprescu, evitând să dea un termen precis legat de finalizarea generală a lucrărilor de la pod.

Edilul a spus, la finalul inspecţiei, că proiectantul podului a cerut încărcarea maximă a acestuia, şi cu tramvaiul.

"După probele astea şi reglarea ovanelor dăm drumul la pod, aia e o aiureală cu «nu dăm drumul la pod că n-avem senzori»", a adăugat Oprescu.

După ce l-a întrebat pe unul dintre ingineri care este stadiul precis al lucrărilor la şina de tramvai de pe pod şi care este termenul aproximativ de finalizare a lucrărilor, Oprescu a arătat, potrivit răspunsului inginerului, că în 30 - 45 de zile podul va putea fi dat în folosinţă.

Întrebat dacă spaţiile şi zonele verzi din perimetrul podului vor fi utilate cu un sistem automatizat de irigare, primarul a spus că nu, dar că "o să existe sistemul de irigaţii automatizat, adică o să vină în fiecare seară cisterna şi o să ude".

"Pentru că sistem de irigaţii, aici, centralizat presupunea costuri destul de serioase pentru toată zona şi dacă tot avem posibilitatea să o facem prin seriozitatea operatorului de curăţenie, o vom face. Discutăm şi despre managementul podului, pentru că noi suntem obişnuiţi să construim, lucrurile ies frumos şi când se termină, după aceea le uită Dumenzeu acolo şi nu le mai curăţă cineva decât după cinci, şase ani încolo, şi nu vreau să se întâmple asta", a conchis edilul.

Primarul General, Sorin Oprescu, a verificat, în 26 martie, lucrările de la Pasajul Basarab.

Edilul şef a fost însoţit în vizita sa, de atunci, de directorul Institutului Naţional de Fizică a Pământului, Gheorghe Mărmureanu, care a declarat că Pasajul Basarab, conform proiectării, poate rezista la un cutremur de 7,5 grade pe scara Richter.

Primarul general a declarat atunci că, deşi Pasajul Basarab este finalizat din punctul de vedere al testelor şi al carosabilului şi poate fi redat circulaţiei, în urma solicitării proiectantului spaniol, pasajul mai trebuie supus unui test suplimentar.

Astfel, la cerinţa firmei spaniole, trebuie verificată structura de rezistenţă a Pasajului cu încărcarea acestuia la capacitate maximă, ceea ce presupune montarea liniei şi staţiei de tramvai.

"Nu vreau să mă grăbesc să tai panglica inagurală până nu sunt absolut sigur că cei care vor circula pe acest pasaj vor fi în deplină siguranţă. Nu vreau să fac rabat de la nici o cerinţă a specialiştilor", declara edilul Sorin Oprescu în luna martie.

Mai mult decat atat, Pasajul Basarab va fi dotat cu senzori de avertizare seismică şi panouri avertizoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici