Bogdan Badea, CEO eJobs: „Am închis 2021 cu o cifră de afaceri cu 78% mai mare. Doar în ianuarie 2022 am avut cu 61% mai multe joburi ca anul trecut. Literalmente acum e cel mai bun moment să-ţi găseşti un job”

677 afișări
Imaginea articolului Bogdan Badea, CEO eJobs: „Am închis 2021 cu o cifră de afaceri cu 78% mai mare. Doar în ianuarie 2022 am avut cu 61% mai multe joburi ca anul trecut. Literalmente acum e cel mai bun moment să-ţi găseşti un job”

Pandemia a făcut din schimbare o constantă în ultimii 2 ani. Iată însă că am început să auzim tot mai mult şi tot mai des şi despre surprize plăcute. Multe dintre ele vin dinspre piaţa muncii, care, aşa cum ne spune Bogdan Badea, CEO-ul celei mai mari platforme de recrutare din România, eJobs, e într-o efervescenţă continuă. În 2021, business-ul a avut o cifră de afaceri de 12 milioane de euro, cu 78% mai mare ca în 2020. Creşterile din ultimul an s-au văzut nu doar în business, ci şi în numărul de joburi şi de aplicări. Iar 2022 se arată, pentru specialiştii bine pregătiţi, cel mai bun an să îţi găseşti jobul pe care ţi-l doreşti şi să-ţi negociezi cele mai bune condiţii. Mai multe în interviul pe care Bogdan ni l-a acordat în exclusivitate.

2021 a fost un an cu un număr record de aplicări pe platforma eJobs România, peste 12,6 milioane mai precis. Cum credeţi că va decurge 2022 din acest punct de vedere?

2021 ne-a depăşit aşteptările din toate punctele de vedere. În primul rând, am închis anul cu o cifră de afaceri de 12 milioane de euro şi ne-am mărit cota de piaţă la peste 60%. Acest lucru s-a datorat în primul rând efervescenţei de pe piaţa muncii. Vorbim de cifre record la nivel de aplicări pentru ultimul deceniu. Am avut peste 365.000 de joburi pe tot parcursul anului trecut, care au atras 12,6 milioane de aplicări. Ne aşteptăm ca dinamica să continue şi în 2022, mai ales pe fondul valului de demisii care se preconizează şi începe să se resimtă şi la noi şi nu ne-ar mira să închidem anul cu noi recorduri: 13 milioane de aplicări şi să depăşim 400.000 de joburi noi. Iar luna ianuarie deja confirmă că va fi unul dintre cei mai efervescenţi ani de pe piaţa muncii. Doar în ianuarie 2022 s-au postat peste 37.000 de joburi, cu 61% mai multe ca în aceeaşi lună a anului trecut. Oferta e deci cât se poate de generoasă şi, dacă ştii să te evaluezi şi „vinzi” corect, ai toate şansele în acest moment să obţii jobul dorit şi un salariu pe măsură

Ce tendinţe de pe piaţa muncii remarcate în 2021 vor continua să fie de actualitate şi în 2022?

  1. Flexibilitatea va rămâne dominantă, fie că vom vorbi de joburi remote, de programul hibrid sau de adaptabilitate. În ultimii doi ani oferta de joburi remote a fost în continuă creştere. Doar în luna ianuarie 2022 joburile remote au reprezentat 9,4% din oferta totală, faţă de 4,2%, cât reprezentau în ianuarie 2021 şi 0,6%, cât erau înainte de pandemie, în ianuarie 2020. Câştigătoare din competiţia acerbă pentru talente pe care o vom vedea în 2022 mai pregnant ca oricând vor ieşi doar acele companii care vor satisface nevoia candidaţilor de flexibilitate. Vom vorbi tot mai mult de munca hibrid, pentru că, pe de altă parte, nevoia de a ne revedea colegii e mare atât de partea angajatorilor, cât şi a angajaţilor.
  2. Va creşte şi nevoia de transparenţă, nu doar pe partea de salarii, ci şi pe tot ce ţine de comunicarea internă, dar şi brandul de angajator, iar companiile care vor fi autentice şi vor comunica transparent vor fi şi cele care vor reuşi să atragă candidaţi cel mai uşor, dar şi să reţină actualii angajaţi şi chiar să-i fidelizeze.
  3. Vom vedea creşteri salariale pe cele mai multe domenii. Într-o piaţă a candidatului, cum e pe majoritatea sectoarelor de pe piaţa muncii în acest moment, companiile care vor plăti peste nivelul mediu de salarizare vor fi magneţi pentru candidaţi. E important însă să nu uităm că, deşi e în continuare principalul criteriu pe baza căruia talentele îşi schimbă joburile, nu e singurul care contează. Experienţele sunt cele care fidelizează angajaţii şi îi pot transforma în ambasadori de brand.

Ce recomandări aveţi pentru un recrutor care nu reuşeşte să ocupe anumite poziţii de ceva vreme? În ce direcţii şi-ar putea schimba abordarea pentru a avea mai mult succes?

Să renunţe la abordarea „one size fits all” şi să-şi diversifice instrumentele de recrutare în funcţie de publicul-ţintă, respectiv de rolurile pe care le are de acoperit. Aici o colaborare cu colegii de la marketing i-ar face să înţeleagă şi să rezolve mai bine nevoile. Vedem tot mai mult că din această combinaţie marketing-HR ies numai lucruri bune, care se traduc prin campanii de recrutare şi de employer branding de succes. Nu mai e suficient să pui un anunţ pe o platformă de recrutare. E nevoie ca anunţul tău să fie cât mai atractiv vizual, fie că e o imagine sau un video în care „vinzi” nu doar jobul, ci şi atmosfera, echipa şi tot ce ţine de cultura organizaţională. În plus, e nevoie să-ţi amplifici anunţul şi să-l duci pe canalele unde e publicul tău ţintă, fie că vorbim de campanii complexe de digital în tot ce înseamnă Facebook, LinkedIn sau Google, fie că ne referim la campanii mai neconvenţionale pe reţele mai noi sau young ca Instagram sau Tik Tok. Dacă vrei roluri specializate, să apelezi cu încredere la profesioniştii care ţi-i pot aduce la interviu prin toate instrumentele pe care le au  la dispoziţie. În acest moment, cu ajutorul inteligenţei artificiale şi al tehnologiei, poţi ajunge extrem de rapid la cei mai relevanţi candidaţi, chiar şi la cei latenţi.

Conform unui studiu McKinsey, mulţi dintre manageri îşi doresc reîntoarcerea la birou într-un număr cât mai mare al angajaţilor, iar angajaţii visează la cât mai multe zile permanente de lucru de acasă. Cum arată soluţia de compromis în această situaţie?

O vedem deja, ea se întâmplă de ceva vreme şi se numeşte muncă hibrid. Atenţie însă: cu valul de demisii care pare să ajungă în acest moment şi la noi, e important să lăsăm oamenilor libertatea să îşi aleagă când şi dacă vor să se reîntoarcă la birou. Am văzut deja că în culturile organizaţionale sănătoase, munca remote nu a afectat productivitatea, ba din contră. Vorbim însă, în schimb, tot mai mult de burnout şi de deteriorarea relaţiilor profesionale. E clar că lipsa contactului uman ne-a afectat pe toate palierele. Avem nevoie să vorbim cu colegii şi în afara ecranelor, avem nevoie să ieşim la masă împreună sau să mai schimbăm idei la cafea. Pentru că nu mai suntem în era în care jobul e doar un job, trebuie să ne satisfacă şi alte nevoi, mai din vârful piramidei lui Maslow, mai ales după un anumit nivel de senioritate. Aşa că hai să lăsăm oamenii să revină la birou, dar în ritmul lor. Forţarea reîntoarcerii nu va face decât să mărească vraful de demisii de pe masa HR-ului. Şi să nu uităm nici că sunt angajaţi care nu se simt încă foarte confortabil să revină la birou din cauza situaţiei sanitare, la fel cum vor fi şi angajaţi care nu vor mai dori să fie niciodată „închişi” într-un open space. 

Pe ce domenii pariaţi în 2022 că vor scoate un număr generos de joburi la bătaie?

Vom vedea joburi noi pe majoritatea domeniilor de activitate şi pe aproape toate industriile. Va fi o nevoie copleşitoare în continuare de forţă de muncă pe tot ce înseamnă IT, mai ales cu competiţia tot mai acerbă pe care o vedem odată cu creşterea numărului de joburi remote din Vest. Specialiştii vor fi şi ei la mare căutare şi vor putea să-şi negocieze condiţii bune la angajare prin prisma penuriei care există în această zonă. Vom vedea multe joburi pe tot ce înseamnă digital şi domeniile conexe, social media, marketing etc. De asemenea, pe fondul reîntoarcerii românilor în Europa, dar şi al avântului de neoprit de care se bucură tot ce înseamnă zona de construcţii şi imobiliare, va fi o nevoie şi mai mare de forţă de muncă calificată şi necalificată. Retailul va continua să angajeze la cote ridicate, iar în HoReCa va fi în continuare nevoie acută de candidaţi. Din păcate însă, pentru că imaginea celui din urmă domeniu a fost puternic zdruncinată în toţi aceşti ani de pandemie, multe dintre joburi vor fi greu de ocupat.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici