Partea bună a pandemiei: 66% dintre români şi-au îmbunătăţit abilităţile culinare în ultimul an - studiu

66% dintre români şi-au îmbunătăţit abilităţile culinare în ultimul an şi petrec, în medie, până la aproape 20 de ore pe săptămână pentru pregătirea preparatelor - o creştere de 46% comparativ cu anul precedent, arată un studiu Mastercard.

144 afișări
Imaginea articolului Partea bună a pandemiei: 66% dintre români şi-au îmbunătăţit abilităţile culinare în ultimul an - studiu

Partea bună a pandemiei: 66% dintre români şi-au îmbunătăţit abilităţile culinare în ultimul an - studiu

Studiul arată că românii şi-au îndreptat atenţia către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele şi cozonacul. Şi, deşi mâncărurile tradiţionale sunt preferate de o parte dintre aceştia, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie. Televiziunea, serviciul de streaming şi reţelele de socializare au fost o sursă de inspiraţie pentru mulţi români în alegerea reţetelor (58%).

Cu toate acestea, dincolo de aspectul său practic, gătitul a dezvăluit şi dorinţa de a avea un stil de viaţă mai sănătos (64%), de a deprinde noi abilităţi (57%) şi de a petrece mai mult timp de calitate cu cei dragi. Peste jumătate (67%) dintre români au spus că servitul mesei împreună a reprezentat o oportunitate de reconectare cu cei din locuinţă, 80% declarând că acest ritual se va menţine pe termen lung.

Anul trecut a generat, totodată, o creştere a popularităţii „cinelor festive”, 58% dintre români spunând că au organizat astfel de cine pentru prietenii, familiile sau apropiaţii lor, atunci când astfel de reuniuni erau sigure din punctul de vedere al sănătăţii. În acelaşi timp, 22% dintre consumatori au găzduit o cină virtuală, iar 67% declară că cinele festive vor fi un eveniment recurent în calendarul social al acestora, atunci când astfel de întâlniri vor fi permise.

Normele de distanţare fizică au schimbat, de asemenea, comportamentul de achiziţie al românilor. Unul din trei (32%) a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an. 31% au declarat că au cheltuit mai mulţi bani pe alimente atunci când au achiziţionat online, din pricina impulsului de a achiziţiona diferite ingrediente. Aproape jumătate dintre aceştia (42%) vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar şi după ridicarea restricţiilor.

Şi cheltuielile pentru echipamente de gătit, sisteme de iluminat ambiental, lumânări şi seturi de pahare, au înregistrat un avans semnificativ. Alte elemente esenţiale cinelor festive urmează, în acelaşi timp, un trend ascendent, 29% investind în articole de veselă şi seturi de pahare, iar 23% achiziţionând seturi de mobilier pentru living.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici